Bomba cu ceas din curtea primarilor de Sector! Va exploda inainte de alegeri!?

In: Auto, Bani

Ridicarea masinilor in sectoarele Bucurestiului reprezinta una dintre cele mai acute probleme cu care se confrunta locuitorii Capitalei Romaniei. Toate sondajele efectuate in decursul ultimilor ani au aratat ca acolo unde s-a practicat ridicarea autoturismelor primarii si consilierii au avut de suferit drastic in ceea ce priveste increderea populatiei. Fenomenul ridicarilor auto, desi poate fi considerat ca o masura excelenta impotriva soferilor nesimtiti, ii pedepseste tocmai pe cei care sunt la limita legii, iar smecherii raman tot smecheri si parcheaza unde vor. Cu toate ca unii primari de sector au inteles mesajul, cum ar fi Robert Negoita de la Sectorul 3 si fostul primar de la Sectorul 5, Marian Vanghelie, ceilalti nu incearca o adaptare din mers la rigorile vremurilor. De aproape doi ani contractul de ridicare a masinilor a fost suspendat si in Sectorul 2, asta dupa ce atat Ontanu cat si colegul sau de partid de la UNPR, patronul SUPERCOM, Ilie Ciuclea au decis ca e momentul sa renunte la afacere.

 


Sectorul sase nu se lasa…

Sectorul  6, condus de primarul liberal Rares Manescu, pare ca nu poate lasa deoparte aceasta afacere profitabila si insista sa o desfasoare mai departe desi a starnit furia locuitorilor din sector.  Cu doua saptamani in urma Avocatul Poporului a reusit o mare victorie imptriva hotararilor consiliilor locale care reglementau ridicarea auotuturismelor parcate neregulamentar la Curtea Suprema. Autoritatea administrativa a Sectorului 6 considera ca pana la emiterea unei legi in aces sens poate sa ridice in voie autoturismele asa ca aveti grija… De retinut ca la solicitarea evz.ro angajatii de la Politia Locala Sector 6 au evidentiat ca numai in 2014 in Sectorul 6 au fost ridicate de către firma Ilcor Auto Eco 6.368 de autoturisme, fiind aplicate 5.840 de sancțiuni contraventionale in valoare de 1. 521. 874 de lei.

Firma Ilcor Auto Eco este o inventie a fostului primar al Sectorului 6, Cristian Poteras, care a dat nastere la o hotarare de Consiliu Local prin care se aproba ridicarea autoturismelor in Sectorul 6 pentru a-si asigura o masa de vot manevrata de interlopii din sector. Rares MANESCU a preluat contractul si nu pare deloc deranjat sa stea la masa cu asociatii ILCOR AUTO ECO.

Compania a fost infiintata in septembrie 2008 de Ionel Cornel Petrut (50%) si de Potecaru Ilie (50%), administrator fiind Vieru Viorel-Victor. Ilie Potecaru si Viorel Victor detin impreuna mai multe firme pe raza Sectorului 6 asupra carora vom reveni, iar Ionel Cornel Petrut este ginerele lui Dinca Gheorghe, poreclit Gheorghita al lui Vasiloi. Acesta face parte din clanul Vasiloi care controleaza lumea interlopa din Sectorul 6, dupa decaderea clanului lui Sile si Nutu Camataru.

In schema intra si comisarul de politie, in rezerva, Eftimie Cristinel – candidat la functia de primar la Primaria Sectorului 6, ales consilier pe listele partidului lui Dan Diaconescu (PPDD), – care este juristul companiei ILCOR AUTO ECO. Ca fapt divers, sotia acestuia, Eftimie Dumitra este inspector principal la Evidenta Populatiei la Primaria Sectorului 5.

In luna mai 2009 societatea a fost preluata – doar ca paravan – de sotia lui Vieru Viorel-Victor, Vieru Vasilica cu 50% si de Lazar Marian Alexandru (50%) asociat cu Eftimie Cristinel la compania de paza si protectie Wolf ACTIV Group.

Lucrurile nu se opresc aici, iar Wolf ACTIV Group si Staso Protect au primit trei contracte prin negociere directa in luna aprilie in valoare de aproape un milion de lei la DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI SECTOR 6!

 

Hinghereala maxima si la Sectorul 1

In Sectorul 1 operatiunea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar a demarat in data de 15.05. 2009, este textul prietenos cu care te intampina Primaria lui Chiliman daca te-ai trezit fara masina si cauti sa o recuperezi. Operatorul economic care se ocupa de ridicarea masinilor parcate neregulamentar este SC. TRANSAUTO SERVICII RIDICARE SRL.

„Taxa pentru recuperarea masinilor parcate neregulamentar pe raza Sectorului 1 este cea mai mica din Bucuresti”, DESIGUR, asta este de-a dreptul incurajator!

„In prezent, aceasta este de 350 de lei + TVA pentru recuperarea autoturismului, daca proprietarii le vor ridica in primele 24 de ore, depozitarea fiind gratuita in acest interval. Dupa expirarea acestui termen, soferii vor plati pentru fiecare zi de intarziere aproximativ 50 de lei.

In Sectorul 1 operatorul care ridica masinile parcate neregulamentar vireaza bugetului local 20% din sumele incasate. Banii colectati sunt investiti in amenajarea de noi locuri de parcare, precum si pentru lucrari de reabilitare si intretinere a carosabilului pe strazile secundare

Conducatorii auto isi pot recupera masinile ridicate 24 de ore din 24, din Aleea Matelotilor nr. 31-43”.

Potrivit statisticilor in anul 2014 au fost ridicate de firma Transauto Servicii ridicare 7.200 de masini, ai caror proprietari au fost amendati.

 

La valoarea lui… Piedone ridica singur…

Contractul cu societatea de ridicari incheiat intre Politia Locala a Sectorului 4 si societatea Autosal Expert a tinut din 25 ianuarie 2010 pana in 25 ianuarie 2015. Ridicarea masinilor parcate ilegal va reveni acum direct in sarcina autoritatii locale prin Politia Locala. Insa vor avea probleme doar soferii al caror autoturism blocheaza intrarea in spitale, a fost lasat in statiile RATB sau pe trecerile de pietoni.

Adrian Ionescu, directorul Politiei Locale Sector 4: Operatiunile de ridicare vor fi scazute mai mult de jumatate. Vor ajunge la 200 de lei de la 500 de lei. Si contraventia de 195 de lei care este pe oprirea interzisa.

Afacerea Autosal Expert este detinuta de Liliana Petrescu, fiica fostului director de la Conpet Ploiesti, Petre Petrescu! Autosal este campioana abuzurilor in ridicarea masinilor, dovada stau zecile de procese pe care le-au castigat bucurestenii in instanta. Vezi aici!

“Binecuvantata” cu un contract de peste 3,5 milioane lei, firma detinuta de ploiesteanca Liliana Petrescu impreuna cu Adrian Ivan face afaceri pe picior mare in Sectorul lui Popescu Piedone.

In 2008 administratia punea pe picioare regulamentul de ridicare a masinilor si la putin timp acorda firmei AUTOSAL EXPERT contractul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. In 2009 firma cumpara in leasing de la VB Leasing sapte autoutilitare cu un pret mediu de 127.660,87 euro. Ce se intelege din asta? In baza intelegerii cu PS4 compania putea gira cu contractul achizitia de masini pentru a-si desfasura activitatea!… Curios este ca valoarea masinilor este aproximativ aceeasi cu suma din valoarea contractului!

Cum a ajuns Liliana Petrescu patroana hingherilor din sectorul lui Piedone?

Liliana Petrescu este fiica lui Petre Petrescu, fost director general la Conpet Ploiesti dar si in alte companii de stat cu un cuvant important de spus in economia tarii. Tanara afacerista s-a lansat in ridicarea de masini in noiembrie 2009 cand a cumparat 99% din actiunile la Autosal Expert de la Andrei Degeratu si Valentin Tanasescu. Firma a trecut pe mesimtite in proprietatea lui Adrian Ivan, care a devenit din actionar simbolic, patron la Autosal Expert. Cei doi au un trecut de afaceristi strans legat de banii statului dar si de oameni influenti din spatele politicienilor.

 

De unde sa o „apuci” pe Liliana Petrescu?

Ploiesteanca Liliana Petrescu a mai fost implicata si in alte afaceri banoase si tot cu scurgeri de la bugetul statului. Spre exemplu afacerista mai are actiuni la firma Liprest Consultanta SRL alaturi de Petre Petrescu, societate care a primit prin invitatie de participare un contract de 125.688 lei in anul 2009 de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat pentru servicii de reabilitare a conductelor petroliere la rezervorul R101!

 

Liliana Petrescu a fost sau mai este asociata – sau simplu reprezentant in administratie – si la alte firme care fac multi bani pe urma cotractelor cu bugetele locale, din judetul Prahova in special!

RABMER ROMANIA SRL, CONTI TRANZIMOB SA, LIPREST CONSULTANTA SRL, CONTI SA, FORTIS INTERNATIONAL SA, ZIFFOR IMPEX SRL, ELEVAT EXPERT SA, D&T TELECOM SERVICE SRL

 

Concluzie:

Loading...

Aproape de zece ani hingherii au strans in Bucuresti la o medie de 7000 de masini pe ani, nu mai putin de 350.000 de masini, adica in cele 5 sectoare in care au practicat aceasta activitate. Ia ganditi-va ce impact negativ a avut in ultimul deceniu acest fenomen necrutator, in care… ai nu ai bani trebuie sa tii cont de hotararile consiilor locale de la fiecare sector. Ba e parcare in spic, ba e paralela cu bordura… regulile le stiau doar ei, iar masinile s-au luat fara nici o instiintare. Faptul ca s-a decis la Curtea Suprema ilegalitatea acestor hotarari este un lucru bun dar un lucru si mai bun este sanctionarea politica a acestor primari, lucru care se anunta din sondajele disperate pe care le fac partidele politice in perspectiva alegerilor locale de anul viitor.













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close