Brânza românească ar putea ajunge anul viitor pe piaţa americană

In: Bani, Stirile zilei

Brânzeturile româneşti ar putea ajunge anul viitor pe mesele americanilor, dar şi ale vest-europenilor, firma Olympus urmând a exporta produsele fabricate la Braşov pe pieţele occidentale.

Pentru a reuşi să-şi dezvolte capacitatea de producţie în vederea exportului, compania a contractat un împrumut de 30 milioane euro de la Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB). “În noiembrie 2011, am inaugurat cea mai mare fabrică de lactate din ţară, în urma unei investiţii inițiale de 55 milioane euro din fonduri proprii. Acum luăm acest împrumut pentru a termina investiţia şi a extinde capacitatea de producţie astfel încât să exporăm 80% din cantitatea obţinută”, a spus preşedintele Olympus Dairy Industry, Dimitrios Sarantis.


 În acest moment, compania exportă doar pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, dar până la finalul anului ar trebui ca produsele fabricate la Braşov să ajungă şi pe mesele occidentalilor. „În acest moment capacitatea de producţie este de 25%, iar până la sfârşitul acestui an vom ajunge la 50%. Intenţia noastră este ca din întreaga cantitate obţinută, 80% să meargă la export. Până la sfîrşitul acestui an vom intra pe pieţele vest europene, iar anul viitor sperăm să pătrundem şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii, acest lucru depinzând şi de relaţiile comerciale dintre România şi SUA”, a spus Ilias Pliatsikas, directorul pentru România al companiei.
Fabrica de la Halchiu, judeţul Braşov, va produce la capacitate maximă, conform estimărilor celor de la Olympus, în viitorii trei ani, urmând să crească şi numărul angajaţilor, de la 60, în prezent, la 120.
Facilităţile de producţie acoperă o suprafaţă de 25.000 metri pătraţi. Capacitate de recepţie a laptelui este de până la 40.000 de litri pe oră şi trei linii de producţie – iaurt (120 tone/zi), telemea (100 tone/zi) şi lapte (PET: 16.000 litri/oră, ambalaj Tetrapak: 10.500 litri/oră). Capacitatea mare de producţie permite satisfacerea cererii atât pe piaţa internă, cât şi pe pieţele internaţionale din Europa şi SUA, spune conducerea companiei.

În acest moment, cele mai bine vândute produse sunt iaurtul grecesc, laptele şi telemeaua. „Procesăm numai lapte românesc. Dacă în viitor, când vom mări capacitatea de producţie nu vom găsi suficient lapte pe piaţa autohtonă, am putea aduce din afară. Până acum nu am avut probleme în colectarea laptelui”, a spus Dimitrios Sarantis.

Grupul a intrat pe piaţa din România în 1999, printr-o unitate de procesare a laptelui în Baraolt, Covasna, unitate închisă în prezent. În perioada 1999-2011, investiţiile totale ale grupului în România au atins 70 de milioane de euro.

Cifra de afaceri vizată pentru acest an este de 40 milioane euro, în condiţiile în care anul trecut a fost de 23 milioane euro, iar în 2010 de 18 milioane euro.

Loading...













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close