Care sunt cele mai bune alimente pentru creier? Raspunsul vine de la unul din cei mai cunoscuti nutritionisti

In: Sanatate

Este important de stiut ca ceea ce mancam influenteaza in mare masura capacitatea noastra de concentrare, dar si, in general, starea noastra emotionala, existand o serie de alimente care pot imbunatati, prin consumarea lor, functiile creierului, sustine nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, pestele este unul dintre cele mai sanatoase alimente, care poate inlocui cu succes orice fel de alta carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate si grasimile cu valoare biologica ridicata — renumitii acizi grasi omega 3, capabili sa tina la distanta numeroase boli.

„Ei sunt capabili sa imbunatateasca activitatea intelectuala, mai exact stimuleaza buna functionare a creierului. Pestele are de asemenea un continut valoros de vitamine din grupul B — importante pentru sistemul nervos, vitamina A — necesara pentru sanatatea pielii si a ochilor, vitamina D — esentiala pentru asimilarea calciului in oase, dar si minerale — fosfor, iod, calciu, zinc, fier”, a afirmat Lygia Alexandrescu, conform Agerpres.

Ea a spus ca nucile care au forma asemanatoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet si au efect benefic pentru creier intrucat sunt bogate in acizi grasi omega 3, energie si fier, care asigura o buna oxigenare a acestuia si ii cresc abilitatea de se mentine alert si de a retine mai usor informatia.

„Piramida nutritionala are la baza, produsele cerealiere integrale si aici cel mai la indemana ne este painea. Lasand la o parte gustul ei bun, trebuie mentionat faptul ca painea facuta din faina integrala este un aliment foarte hranitor si bogat in energie. in comparatie cu faina alba, faina integrala contine de opt ori mai multe minerale, de zece ori mai multe vitamine si de trei ori mai multe fibre”, a explicat nutritionistul.

Lygia Alexandrescu a aratat ca marul este o sursa bogata de antioxidanti, mai ales quercitina, substanta nutritiva care creste capacitatea de a memora, de enzime sanatoase care ajuta digestia, dar si de vitamina C si fibre esentiale pentru buna functionare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numara varza, conopida, broccoli si varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, in special ale sistemelor respirator si digestiv, fiind prin aceasta adevarati paznici ai acestor organe impotriva infectiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate in nutrienti antioxidanti ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejeaza organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

„Spanacul este o planta din familia amarantaceelor ce contine o serie de substante nutritive necesare pentru o buna activitate cerebrala si un sistem imunitar functional: fier, calciu, clorofila, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu si potasiu. Sulful pe care-l contine spanacul ajuta la eliminarea toxinelor din organism, iar vitamina A ajuta la imbunatatirea vederii pe timp de noapte. Datorita continutului mare de compusi flavonoizi, spanacul este un aliment medicament”, a sustinut nutritionistul.

De asemenea, oul este un aliment complet care contine proteine de cea mai buna calitate.

„Galbenusul contine un nivel ridicat de colina (vitamina B7) si lecitina care contribuie la imbunatatirea functiilor neurologice, la reducerea inflamatiilor din organism, la dezvoltarea creierului in diverse stadii de crestere si la producerea serotoninei si dopaminei, cunoscute drept hormoni ai starii de bine, ai fericirii”, a mai aratat Lygia Alexandrescu.

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close