Cat valoreaza Romania? Suntem devansati de Bangladesh si Nigeria!

In: Stirile zilei

Romania se situeaza si in acest an pe locul 48 intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, la fel ca si in 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 11% pana la 141 de miliarde de dolari, arata un studiu publicat luni de compania americana de consultanta Brand Finance.

Romania este devansata in acest clasament de tari precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situeaza in fata unor tari precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74, scrie Agerpres.

La nivel global, Brand Finance sustine ca scandalul Volkswagen, care a sters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de tara al Germaniei, care in prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari.

Brandul SUA a ramas cel mai valoros brand de tara din lume, 19.703 de miliarde de dolari, in crestere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situeaza brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, in scadere cu 1% comparativ cu 2014.

‘Pe o piata globala, brandul de tara este unul din cele mai importante active ale oricarui stat, incurajand investitiile, adaugand valoarea exporturilor si atragand turisti’, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupati sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective.

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close