Ce nu ti-a spus nimeni despre scortisoara! O sa citesti eticheta de doua ori inainte sa o cumperi!

In: Utile

In cazul in care locuiesti in America de Nord sau Europa, probabilitatea ca scortisoara din dulapul de bucatarie sa fie adevarata este destul de mica. Cel mai probabil aveti Cassia, o ruda a scortisoarei.

Scortisoara adevarata este de obicei etichetata „scortisoara Ceylon” si vine in principal din Sri Lanka, India, Madagascar, Brazilia si Caraibe. Cassia, pe de alta parte, este adesea denumita „scortisoara chinezeasca” sau „scortisoara Saigon” si vine in principal din Indonezia, China, Vietnam, Japonia si Coreea.


Scortisoara este unul dintre cele mai vechi si populare condimente, fiind folosita de milenii, atat pentru aromatizare, cat si pentru calitatile medicinale. In Egiptul antic, a fost folosita ca agent de imbalsamare. In Roma antica a fost considerata atat de valoroasa incat imparatul Nero a ars-o pe rugul funerar al sotiei sale, ca dovada a devotamentului sau fata de ea.

Scortisoara versus Cassia
Mai dulce, mai usoara si mai rafinata decat cassia, scortisoara Ceylon, cea adevarata, este mai potrivita pentru a aroma deserturi, mai degraba decat feluri de mancare mai robuste, sarate, la care Cassia merge mai bine. Pe langa aroma, cea mai importanta distinctie intre cele doua mirodenii sta in nivelul de cumarina, compus natural care subtiaza sangele si care, in cantitate mare are efect toxic hepatic si chiar cancerigen.

Cassia are un nivel mult mai ridicat de cumarina decat scortisoara adevarata. Pacientii care iau anticoagulante cum ar fi warfarina sunt adesea sfatuiti sa limiteze consumul de scortisoara, dar acest lucru se aplica in general mai degraba la Cassia.
Ambele tipuri de scortisoara sunt surse excelente de mangan, mineral care activeaza enzime esentiale pentru construirea de oase sanatoase precum si alte procese fiziologice.

Ele sunt, de asemenea, surse foarte bune de fibre alimentare, fier si calciu. Combinatia de calciu si fibre este considerata a fi de ajutor in reducerea riscului de cancer de colon si scaderea nivelului de colesterol, tratarea constipatiei sau a diareei, scrie bzi.

Motive pentru care ar trebui sa consumi scortisoara adevarata
1. Reduce nivelul zaharului din sange
Scortisoara normalizeaza nivelul de zahar din sange in diabetul de tip 2, prin imbunatatirea capacitatii organismului de a raspunde la insulina. Ea face acest lucru in parte prin incetinirea ratei la care stomacul se goleste dupa ce mananca dupa cum reiese in urma unui studiu in care oamenii au mancat aproximativ o cana de budinca de orez cu si fara aproximativ o lingurita de scortisoara.

Adaugarea de scortisoara a incetinit rata golirii stomacului de la 37% la 34,5%, si a incetinit in mod semnificativ cresterea nivelului de zahar din sange. Chiar si mai putin de o jumatate de lingurita pe zi, reduce nivelul de zahar din sange in cazul diabetului de tip 2.

2. Scade colesterolul
Diabeticii isi pot reduce, de asemenea, factorii de risc asociati cu boli cardiovasculare prin consumul chiar si a unui gram pe zi (aproximativ 1/3 lingurita) de scortisoara.

Un studiu din 2003 a constatat ca, dupa 40 de zile de consum intre 1 si 6 grame de scortisoara (aproximativ 2 lingurite), diabeticii de tip 2 nu doar ca si-au redus glicemia cu 18-29%, dar, de asemenea, au redus trigliceridele cu 23-30%, colesterolul rau cu 7 pana la 27% si a colesterolului total cu 12-26%.

3. Ajuta la subtierea sangelui
Multe cercetari au fost dedicate efectului scortisoarei asupra trombocitelor din sange care contribuie la coagulare. Aceasta ajuta la subtirea sangelui si previne aglomerarea nedorita de trombocite. Este atat de eficienta ca un anti-coagulant ca pacientii sunt avertizati sa nu ia scortisoara in forma concentrata, cum ar fi suplimente sau extracte.

4. Distruge bacterii si ciuperci
Medicina ayurvedica a folosit mult timp de scortisoara pentru calitatile anti-microbiene, pentru a sprijini sistemul imunitar si a preveni raceala si gripa. S-a dovedit ca stopeaza inmultirea bacteriilor, a ciupercilor precum Candida.

Un studiu a aratat ca este o alternativa eficienta la conservantii alimentari chimici si ca doar cateva picaturi de ulei esential de scortisoara adaugat la supa de morcov pastrata la frigider a impiedicat cresterea agentilor patogeni care cauzeaza toxiinfectii alimentare timp de pana la 60 de zile.

5. Stimuleaza memoria, protejeaza creierul
Guma de mestecat cu aroma de scortisoara sau pur si simplu mirosirea acestui condiment dulce imbunatateste activitatea creierului. Un studiu condus de dr. P. Zoladz si prezentat in 2004 a concluzionat ca scortisoara stimuleaza functia cognitiva, imbunatateste scorurile la testele legate de atentie, memorie si viteza vizual-motorie atunci cand se lucreaza la un calculator.

Un studiu 2011 a sugerat ca ar putea avea un rol in reducerea inflamatiei cronice, care duce la diferite boli neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer, boala Parkinson, scleroza multipla, tumori cerebrale.

6. Imbunatateste digestia
In medicina traditionala chineza, scortisoara a fost folosita pentru flatulenta, greata si diaree. De asemenea, se crede ca imbunatateste capacitatea organismului de a digera fructele, laptele si alte produse lactate.

Cand doriti sa cumparati scortisoara de Ceylon, uitati-va bine ca batonul sa fie plin, format din mai multe straturi de foite subtiri si nu doar un rulou gol pe dinauntru in care cele doua capete vor fi rulate unul spre altul.













By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close