Ce s-a intamplat in ultimii 100 de ani cu creierul nostru! Cum am ajuns sa ne „zapacim” mintea!

In: Sanatate

Insomnia, absenta totala sau partiala a somnului, pe timpul noptii, poate fi cauzata de mai multi factori, de natura diferita: fie medicali, psihologici sau externi. Recent, cercetatorii au inceput sa priveasca insomnia ca pe o problema a creierului, care nu mai este capabil sa intre in reapaus, din cauza cantitatii mult mai mari de informatie pe care o proceseaza acum, fata de ce se intampla in trecut. De altfel, statisticile spun ca in prezent dormim cam cu 20% mai putin decat in urma cu 100 de ani.

Problemele medicale care pot cauza insomnia sunt, printre altele, alergiile, deviatia de sept, problemele cu sinusurile, astmul, problemele endocrine, ca hipertiroidismul, artrita sau durerile de spate.

Factorii psihologici care pot conduce la insomnie sunt depresia si anxietatea, cu toate manifestarile lor: grijile excesive in legatura cu viitorul, starea de tensiune, senzatia ca suntem coplesiti de responabilitati. De obicei, acestea apar atunci cand ne punem in pat, pentru somn.

Insomnia este cauzata, adesea, si de factori externi care decurg din stilul nostru de viata. Fie ca mai lucram acasa, inainte de culcare, ca suntem stresati, ca privim indelung la televizor sau la telefonul mobil, fie ca „zapacim” creierul cu un program de somn neregulat.

„Toti acesti factori perturbatori ne tin treji, iar adeseori constatam ca nu reusim sa adormim decat la ora 3 dimineata, iar la ora 7 ne trezim foarte obositi si trebuie sa mergem la munca. in timp, insomnia are efecte foarte grave asupra sanatatii noastre, deoarece functiile neurologice nu au reusit sa se refaca in timpul somnului, vom lua in greutate si vom suferi de stari de anxietate, pierderi frecvente de memorie si lipsa de luciditate”, spune Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza.

Potrivit unui comunicat de presa al Asociatiei Romane de Hipnoza, insomnia poate fi tratata prin cateva exercitii simple care trebuie facute inainte de culcare:

Cu minimum 30 minute inainte de somn, nu mai utiliza telefonul, tableta, computerul sau televizorul;
    Citeste o carte la o lumina difuza, cum ar fi lumina veiozei;
    Cand vrei sa dormi, inchide ochii si fii atent la respiratie;
Fa urmatorul exercitiu de respiratie. Pune varful limbii pe gingia de sus, chiar deasupra dintilor si tine acolo tot timpul exercitiului. Expira complet pe gura si scoate un usor sunet cand faci asta. inchide gura si inspira usor pe nas numarand pana la patru. tine aerul, numarand pana la sapte. Expira complet pe gura numarand pana la 8 si scotand acelasi sunet ca la prima expiratie. Repeta exercitiul de patru ori, arata jurnalul.

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , , , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close