Ce se intampla in corpul tau daca nu mai consumi carne!

In: Sanatate

Noi studii releva faptul ca stramosii nostri nu aveau o dieta bazata exclusiv sau predominant pe carne. Potrivit Harvard Medical School, „studiile confirma beneficiile unei diete fara carne asupra sanatatii. In prezent, o dieta bazata pe plante si legume aduce un aport nutritional suficient dar reduce si aparitia unor boli cronice.”

Chiar si American Dietetic Association a intarit acest aspect, concluzionand ca „dietele care exlud carnea, cum sunt cele vegetariene si vegane, daca sunt corect intocmite, aduc beneficii organismului, au un aport nutritional adecvat si pot constitui un sprijin in prevenirea si tratamentul anumitor boli.” Printre aceste boli se numara si diabetul, cancerul si bolile de inima.


Iata cateva motive pentru care ar trebui sa iei in calcul renuntarea la consumul de carne:

1. Se reduc simtitor sansele de a face diabet de tip 2. In S.U.A, cel putin 40% din populatie este pre-diabetica. Mai multe studii au reliefat faptul ca produsele din carnea rosie, si proteina animala in general, maresc riscul aparitiei diabetului de tip 2. In cazul populatiei omnivore, acest risc este de doua ori mare decat in cazul populatiei vegane. Un alt studiu a aratat faptul ca un consum de carne rosie mai des de o data pe saptamana creste riscul de diabet cu 74%. Un alt studiu a ajuns la concluzia ca marind consumul de carne rosie cu doar o jumatate de portie pe zi, sporeste cu peste 50% sansele de a dezvolta diabet intr-o perioada de 4 ani.

2. Vei asimila cantitatea corecta si necesara de proteine. O dieta saraca in proteine este daunatoare pentru organism dar si consumul ridicat de proteine vine la pachet cu anumite riscuri. In Statele Unite ale Americii, un omnivor inmagazineaza cu 50% mai multe proteine decat are nevoie, iar cea mai mare parte a acelor proteine sunt de origine animala. Excesul de proteine este transformat in grasime, ceea ce duce la cresterea in greutate, boli cardiovasculare, diabet, inflamatii interne si cancer.

3. Se reduce nivelul inflamatiilor din organism. Foarte multi oameni consuma in mod regulat hrana procesata, in ciuda faptului ca aceasta este una dintre principalele cauze ale aparitiei cancerului. Consumul de carne in special contribuie la cresterea nivelului inflamatiilor din organism, lucru care poate avea consecinte pe termen scurt sau pe termen lung asupra sanatatii tale. Inflamatia cronica este una dintre cauzele aparitiei aterosclerozei, atacurilor de cord, infarcturilor, diabetului si a bolilor autoimune. O dieta bazata pe alimente vegetale are prin natura ei un efect anti-inflamator. Mai multe studii au aratat o scadere semnificativa a CRP-ului (indicele inflamatiilor din organism) in randul persoanelor care au o dieta bazata pe plante si legume.

4. Se reduce nivelul de colesterol din sange. Unul dintre factorii de risc pentru bolile de inima este reprezentat de un nivel ridicat al colesterolului. Grasimile saturate, care se gasesc cu precadere in carne, branzeturi si in alte produse de natura animala, contribuie covarsitor la cresterea nivelului colesterolului. Atunci cand oamenii trec la o dieta bazata pe legume si fructe, nivelul colesterolului scade semnificativ. Studiile au aratat ca o dieta vegana are aceleasi rezultate ca si medicamentatia recomandata pentru reducerea nivelului de colesterol din sange. Dar, daca o substanta naturala, cu potential benefic, nu poate fi patenta pentru a a aduce venituri, atunci ea nu prezinta interes.

5. Vei avea un sistem digestiv sanatos. Intestinele sunt, poate, cea mai importanta parte a organismului, din moment ce aici se desfasoara procesele in urma carora organismul isi primeste „combustibilul” necesar functionarii. Un tranzit intestinal bolnav, conduce la un organism bolnav si la aparitia multor probleme de sanatate. Datorita florei intestinale, adica miliardele de microorganisme prezente in tractul intestinal, corpul nostru beneficiaza de nutrientii care ne mentin sanatosi, ne protejeaza de cancer, contribuie la activarea si dezactivarea genelor. De asemenea, au un rol important in prevenirea bolilor de ficat si ale aparatului digestiv si chiar si a diabetului si a bolilor auto-imune.

6. Vei trai mai mult. Valter Longo, Profesor de Gerontologie si Stiinte Biologice in cadrul USC, a descoperit ca, prin intermediul postului (daca acesta este tinut corect), organismul produce mai putin hormoni de crestere (1GF1) si, in felul acesta stimuleaza celule sa se auto-repare in loc sa se divida. Studiile sale au aratat ca postul regenereaza celulele stem, ucide celulele canceroase si prelungeste viata, scrie bzi.

7. Vei schimba felul in care functioneaza genomul tau. Nu cu mult timp in urma, oamenii de stiinta au constatat ca factorii de mediu pot activa sau dezactiva genele organismului uman. Studiile au aratat ca, o dieta bazata pe legume si fructe, reduce activitatea genelor responsabile pentru declansarea cancerului de prostata.













By: Ovidiu Cercel Tags: , ,
REVINO IN TOP

Share Page

Close