Cristian Mungiu in The Guardian despre minciuna servita de generatii: „Am fost numiti generatia de sacrificiu – dar tot asa si parintii nostri”

In: Cinemagia

A crescut in Romania post-comunista si filmele sale surprind temerile unei societati ridicandu-se de sub controlul sovietic. Cristian Mungiu vorbeste despre libertate, coruptie si statutul de parinte. Mic de statura si bland la vorba, Cristian Mungiu este un neasteptat lider al unei revolutii cinematografice.

Dar inca de cand al doilea film al sau, sfasietoare drama despre avort „4 luni, 3 saptamani si 2 zile”, a castigat Palme d’Or la Festivalul de Film de la Cannes in 2007, Mungiu a devenit cel mai cunoscut regizor si liderul de facto al unui grup de realizatori de filme, aparut in urma cu un deceniu in Europa de Est post-comunista – si mai cu seama noul val ce a explodat in Romania, tara care a trecut prin cea mai dura tranzitie de la dominatia sovietica, la sfarsitul anilor ’80.

 

Despre Bacalaureat
Acum, la aproape 30 de ani de la revolutia soldata cu 1.100 morti si incheiata cu rasturnarea lui Nicolae Ceausescu, Mungiu are un nou film in cinematografe, abia al treilea de la primul sau mare succes de acum un deceniu. Intitulat „Bacalaureat”, este o fabula complexa, plina de deziluzii si compromisuri meschine: un chirurg din al doilea oras al Romaniei, Cluj, este disperat sa-si trimita fata la o universitate britanica, insa chiar inainte sa-si dea examenele cruciale, ea este atacata si agresata sexual. Temator ca, in ciuda excelentei ei prestatii scolare de pana atunci, trauma o va impiedica sa obtina notele necesare, el apeleaza la pile, mite si favoruri pentru a asigura rezultatul corect.
„Bacalaureat” este, destul de evident, un portret al unei societati inca ametite de tranzitia ei de la autoritarism, mijindu-si ochii in lumina dura a capitalismului de cumetrie. Dar Mungiu se crispeaza un pic la ideea ca filmul ar fi un comentariu pe marginea dificultatilor de adaptare la o societate fara comunism – „Cand faci un film dintr-o tara comunista, oamenii il vor lega intotdeauna de comunism, deoarece ei nu stiu nimic altceva despre aceste tari” – si afirma ca filmul a picat bine in locuri care n-au apartinut vreodata Pactului de la Varsovia. „Oamenii rezoneaza cu el mult mai mult decat te-ai fi gandit in tari in care nu a existat comunism. In Italia si Grecia s-a simtit ca si cum s-ar fi putut intampla si acolo – oriunde oamenii simt ca nu progreseaza ori avanseaza in societate pa baza propriului lor merit.”

Fanteziile Occidentului
Un aspect izbitor al filmului este impresionanta credinta a personajului principal in binefacerile educatiei universitare britanice. Aici, cel putin, Mungiu este pregatit sa recunoasca o infiltrare a experientei post-totalitare. Sub comunism, spune el, „lumea nu avea informatii” despre Occident si „doar fantaza despre el”; nu era vorba doar de bani, ci de „un loc in care totul mergea mai bine: oamenii sunt mai onesti, regulile si reglementarile sunt respectate.”
„Pentru noi, daca traiesti 50 de ani intr-o tara in care autoritatile au fost atat de corupte, atat de nedrepte cu oamenii, tot acest compromis moral pe care il vezi azi este un rezultat al acelei perioade. Poate ca ne-am facut sperante prea mari, dar am fost foarte naivi: credeam dupa caderea comunismului ca nu numai libertatea va veni, dar va veni si bogatia. Lucrurile nu s-au petrecut niciodata asa.”
Mungiu descompune procesul dezamagirii: avea 20 si un pic de ani la revolutie si majoritatea generatiei sale „a decis sa plece pur si simplu: ai o singura viata si vrei ca maine sa fii fericit. Dar cum o noua generatie se maturizeaza, „este mult mai complicat. Este foarte clar acum pentru oameni: e lipsit de speranta sa gandesti ca poti schimba lucrurile in Romania pentru timpul propriei tale vieti, dar poate ca merita s-o faci pentru copii.”
De fapt, spune el, „Bacalaureat” s-a dezvoltat din propriile sale reflectii despre statutul de parinte si despre cum poti gasi cea mai buna cale inainte pentru propriul copil. El povesteste despre o excursie cu copiii sai la un parc de joaca de la periferia Bucurestilor. „Deodata, chestiile politicoase pe care-i invatasem sa le faca acasa nu mai functionau. Era vorba de cine era mai tare. Am inceput sa ma gandesc: poate ca eu nu-i pregatesc cum trebuie pentru societate. Vor fi niste ratati daca voi continua sa le spun sa fie corecti, sa respecte regulile, daca nimeni altcineva nu le respecta?”

 

Emigrarea e doar o solutie individuala. Ce facem cu Romania?
El vorbeste despre emigratie ca fiind „o solutie individuala”, in unele feluri mai usoara decat a ramane pe loc si a incerca sa produci schimbari sociale – „solutia colectiva”. „Cand eram la scoala”, spune el, „eram numiti «generatia de sacrificiu». Dar parintii nostri erau si ei numiti tot «generatia de sacrificiu». Acum aud ca si copiilor nostri li se spune la fel. Sincer, e un semn ca lucrurile nu sunt sanatoase.”
Cinematografic, Mungiu a raspuns acestei evaluari dezolante prin dezvoltarea unui stil care reflecta neputinta si frica actionand imediat sub suprafata realitatii: se ocupa de personaje care sunt prinse in capcana si dezorientate, agatandu-se de iluzii, dar impotmolindu-se in consecinte neprevazute. E posibil chiar si sa realizezi (un fel de) cronica a evolutiei Romaniei prin aceste principale trei filme ale sale. Metafora avortului ilegal definea agonia nasterii noii societati in „4 luni”, ilustrand in mod macabru sperantele avortate ale societatii post-Ceausescu. „Dincolo de dealuri”, un studiu al vietii religioase si al traumei psihologice cu radacini profunde, a expus fortele contradictorii ale trecutului si viitorului, in contextul in care ramasitele comunismului erau in curs de a fi inlaturate. „Bacalaureat”, pe de alta parte, inspira deriva si incertitudinea unei societati nesigure incotro sa se indrepte.

 

Inspirat din presa
El a afirmat ca mare parte din continutul filmului provine din articole de presa pe care le-a citit in ultimii cativa ani – un parinte care a incercat sa obtina tratament preferential pentru copiii sai, o femeie care a fost atacata in Bucuresti, dar pentru care nu a intervenit nimeni. Lucrurile acestea se intampla peste tot, tot timpul: „In viata”, afirma el, „lucrurile pur si simplu se intampla, ele nu au un inteles.” Treaba lui, spune el, este „sa incerce sa conserve ambiguitatea si complexitatea situatiei, apoi tine de tine sa realizezi ce incearca sa-ti spuna despre viata acest film.”
Mungiu vorbeste mult despre „realitate” si „adevar” in timp ce-si descrie proiectul cinematografic: scopul este sa separi si sa distilezi vreun soi de experienta autentica, pe langa necesitatile povestirii. Aceasta este ambitia fiecarui regizor social-realist de la Ken Loach incoace, insa Mungiu poate afirma ca a creat o textura distincta prin lucrul agil cu camera, imaginile dure, neatragatoare, editarea neconventionala si o concentrare intensa pe punctele de vedere ale personajelor. „Eu nu sar de la un personaj la altul. Stim la fel de mult cat stie si personajul principal; acesta e modul in care se intampla lucrurile in viata. Nu vreau sa folosesc muzica, fiindca in viata nu exista muzica, si nu vreau sa-ti semnalez tie, ca spectator, cum trebuie sa te simti. Nu e corect. Ca regizori, putem face mai bine de atat.”

By: Elena Tudor Tags: , , ,

Vaduva lui Robin Williams a scris un eseu tulburator despre suferintele actorului! „Este o poveste personala, tragica si sfasietoare”!

In: Cinemagia, Life

La doi ani dupa ce actorul Robin Williams s-a sinucis, pe 11 august 2014, sotia sa, Susan Schneider Williams, inca incearca sa inteleaga boala de creier de care suferea actorul si de care nu stia, dementa cu corpi Lewy (LBD), si a scris un eseu tulburator despre lupta sotului ei in revista Neurology.

In lucrarea ei, intitulata „The Terorist Inside My Husband’s  Brain/ Teroristul din creierul sotului meu”, Susan Schneider descrie ultimele luni din viata actorului care, spune ea, au fost pline de paranoia, anxietate, stres si depresie.

„Aceasta este o poveste personala, tragica si sfasietoare, dar impartasind aceste informatii cu voi stiu ca veti face diferenta in viata altora”, a scris ea, adresandu-se cititorilor jurnalului, neorologilor, doctorilor si cercetatorilor. „Asa cum poate stiti, sotul meu Robin Williams a suferit de dementa cu corpi Lewy. El s-a sinucis in 2014 la finalul unui lupte intense, confuze”.

Susan Schneider a detaliat ultimele luni ale lui Robin Williams, cand a dezvoltat mai multe simptome ce nu pareau sa se potriveasca cu nicio boala. „Constipatie, dificultate in a urina, insomnie, lipsa simturilor si mult stres”, a descris ea care erau semnele in toamna lui 2013, scrie news.ro.

„Pana in iarna, problemele cu paranoia, halucinatii si luping, insomnie, nivel ridicat al cortizonului, ca sa amintesc numai cateva, s-au accentuat puternic. Psihoterapie si alte ajutoare medicale au devenit o constanta in a incerca sa controlam si sa rezolvam aceste conditii aparent disperate”.

in primavara, in timp ce filma „O noapte la Muzeu 3/ Night at the Museum 3”, Susan spune ca Robin Williams a avut un puternic atac de panica si ca „nu-si putea aminti nici macar o replica din scenele sale”, ceva ce nu s-a mai intamplat in cariera lui. „Aceasta pierdere de memorie si inabilitatea de a-si controla anxietatea au fost devastatoare”, a adaugat ea.

Williams a fost diagnosticat cu boala Parkinson, in luna mai. „in timp ce ne aflam in cabinetul medicului neurolog, intelegand ce inseamna asta, Robin a pus cateva intrebari. A intrebat daca are Alzheimer, daca are dementa, daca e schizofrenic. Raspunsurile au fost: nu, nu si nu. Nu au fost indicii care sa duca la aceste boli”, a povestit sotia lui Robin Williams.

Cuplul a continuat sa lupte cu varietatea de simptome, trecand prin teste neurologice, terapie fizica, meditatie si chiar auto-hipniza pentru a controla boala.

in timpul ultimei luni de viata a sotului ei, Susan Schneider marturiseste ca „masca de bolnav de Parkinson era prezenta si ca vocea ii era slabita. Mana lui stanga avea un tremur continuu si un mers tarsait. Ura faptul ca nu-si gasea cuvintele. Avea insomnii teribile (…) incepuse sa aiba probleme vizuale, pierderea orientarii. Confuzia crestea”.

Susan Schneider a povestit ca in ultima zi alaturi de actor parea sa se simta mai bine. „Am facut tot ce ne placea mai mult sambata si catre seara, a fost perfect. Duminica, am crezut ca se simte mai bine. Cand ne-am retras sa dormim, in felul obisnuit, sotul meu mi-a spus <noapte buna, dragostea mea> si a asteptat replica cunoscuta: <noapte buna, dragostea mea>. Cuvintele lui inca imi rasuna in inima”, a continuat ea. „Luni, 11 august, Robin nu mai era”.

Robin McLaurim Williams s-a nascut la 21 iulie 1951, in Chicago, Illinois. A fost actor de televiziune, film si teatru si a castigat un Premiu Oscar pentru performanta din filmul „Good Will Hunting” (1997), precum si sase Globuri de Aur, doua premii Screen Actors Guild si trei premii Grammy.

Cariera sa in cinematografie a inceput in 1980, in urma succesului sau in serialul de televiziune „Mork & Mindy”, si a continuat cu filme pentru marele ecran si in spectacole de comedie, potrivit cinemagia.ro. Serialul de televiziune „Mork & Mindy” a fost un succes si l-a clasificat pe Williams drept unul dintre cei mai populari actori de comedie, alaturi de Richard Pryo si Billy Crystal in anii ’70 si ’80.

Primul film in care a aparut a fost comedia „Can I Do It ‘Till I Need Glasses?” din 1977. Rolul din „Buna dimineata, Vietnam/ Good Morning, Vietnam” (1987) i-a adus lui Robin Williams o nominalizare la Premiul Oscar pentru cel mai bun actor. A mai fost nominalizat la Premiile Oscar pentru rolul profesorului de engleza din „Cercul poetilor disparuti/ Dead Poets Society” (1989), si pentru vagabontul din „Regele pescar/ The Fisher King” (1991).

Academia de Arte si Film l-a mai nominalizat pe Robin Williams la titlul de “Cel mai bun actor” pentru rolurile lui din “The Fisher King”, “Dead Poets Society” si “Good Morning, Vietnam”.

Actorul a primit o distinctie speciala din partea National Board of Review pentru rolul sau alaturi de Robert DeNiro din “Revenire la viata/ Awakenings” (1990).

La sfarsitul anilor ’70, Robin Williams a devenit dependent de cocaina. Actorul a fost internat in martie 2009 din cauza problemelor de inima. Pe 13 martie 2009 a suferit o operatie pe cord deschis la Clinca Cleveland, cand i-a fost inlocuita valva aortica.

La 11 august 2014, in jurul orei locale 11.55, Robin Williams a fost gasit inconstient la el acasa, in Tiburon, California, o localitate in apropiere de San Francisco. Moartea sa a fost constatata la 12.02. seriful comitatului Marin a precizat ca actorul a fost gasit spanzurat cu o curea si avea incheietura mainii crestata. Avea 63 de ani.

Actorul a fost rasplatit cu o stea pentru filmele sale, situata in partea de nord, pe Bulevardul Walk of Fame din Hollywood.
viewscnt

Documentarul Dezastrul din Colectiv ecranizat de echipa filmului Alien! Unde si cand il poti vedea?

In: Cinemagia, Life

Dezastrul din Colectiv a ajuns subiectul unui documentar impresionant iar in curand ar putea fi sursa unui film artistic international, dupa ce mai multi oameni din industria cinematografiei s-au aratat impresionati de relatarile supravietuitorilor. Filmul are 44 de minute si va fi transmis duminica, 13.03.2016 de la ora 22,00 pe Discovery Channel.

Documentarul va prezenta, in ordine cronologica, faptele care s-au petrecut in acea noapte in Bucuresti, asa cum au fost relatate de cei direct implicati – supravietuitori, familii ale acestora, autoritati si cadre medicale care au luat parte la operatiunile de salvare. De asemenea, va fi si o reconstituire a momentelor de dinainte si dupa izbucnirea incendiului.

Nick Allder, expert international in efecte speciale, multiplu premiat pentru productii precum „Alien” (1979) sau „Al cincilea element” (1997), a luat parte la realizarea acestui proiect in calitate de consultant pe aspecte ce tin de siguranta.

Documentarul este comisionat de catre Discovery Networks, prin producatorul executiv Charlotte Reid, unei echipe romanesti conduse de Mihai Predescu, producator cu peste 20 de ani de experienta in domeniul productiei TV internationale. Pe durata acestui program nu vor fi difuzate mesaje comerciale.

„Suntem extrem de recunoscatori fata de martorii implicati in aceasta productie, pentru curajul si deschiderea lor de a-si face cunoscute povestile, astfel incat publicul sa inteleaga mai bine ce s-a intamplat pe 30 octombrie 2015. Multumita lor, am reusit sa aprofundam intr-o maniera echilibrata evenimentele din acea noapte, oferindu-le telespectatorilor o perspectiva ampla asupra acestei tragedii”, declara Charlotte Reid, producator executiv pentru Discovery Networks International.

sursa> AGERPRES

Globurile de Aur 2016! Un roman joaca in cel mai bun film strain!

In: Cinemagia, Life

Pelicula maghiara „Son of Saul”, cu actorul roman Levente Molnár in distributie, a fost desemnat „cel mai bun film strain”, la editia din 2016 a Globurilor de Aur, potrivit site-ului evenimentului.

Cea de-a 73-a editie a premiilor Globul de Aur, decernate de Asociatia presei straine de la Hollywood (Hollywood Foreign Press Association, HFPA), are loc in momentul difuzarii acestei stiri, la Los Angeles. Ceremonia este prezentata de actorul britanic Ricky Gervais.

„Saul Fia/ Son of Saul”, propunerea Ungariei pentru o nominalizare la categoria cel mai bun film intr-o limba straina alta decat engleza la premiile Oscar 2016, reprezinta debutul in lungmetraj al regizorului maghiar László Nemes si a fost distins cu marele premiu al juriului la gala de anul trecut a Festivalului de la Cannes, scrie Mediafax.

In luna decembrie, „Son of Saul” a fost inclus pe lista scurta a celor noua pelicule eligibile pentru nominalizarea la premiul Oscar pe 2016 la categoria „cel mai bun film strain”. Gala premiilor Oscar va avea loc pe 28 februarie, la Los Angeles.

Filmul „Son of Saul” este o coproductie Ungaria-Franta si a fost extrem de apreciat de critica de specialitate, fiind in topul preferintelor acesteia. Subiectul filmului este centrat pe doua zile din viata lui Saul Auslander (Géza Röhrig), un prizonier evreu din Ungaria fortat sa lucreze pentru nazisti in camerele de gazare de la Auschwitz.

Levente Molnár, angajat al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca, are un rol cheie in acest film: il interpreteaza pe Abraham Warsawski, cel mai apropiat prieten al lui Saul, aflat alaturi de el in lagarul de concentrare.

„E un subiect care ma intereseaza personal. Respect si admir enorm capacitatea acestui popor (evreu) de a rezista prin cultura, educatie, comunitate. Duc lipsa amalgamului, candva mult mai accentuat, specific Romaniei, dat de convietuirea pasnica – si mutual benefica – a diverselor comunitati (evrei, germani, unguri, armeni, greci etc.). imi imaginez cum ar arata Romania cu aceste comunitati. Cred in puterea pe care o poate avea acest «pestrit» de popoare, natii, etnii si ii duc dorul. Nu pot percepe si intelege nici pana in ziua de azi cele petrecute la Auschwitz. Nu pot sa concep cum am fost noi, oamenii, capabili de asemenea fapte”, spunea Levente Molnár, dupa includerea filmului in competitia oficiala a Festivalului de la Cannes.

Dupa premierea peliculei la Cannes, Levente Molnár afirma, pentru MEDIAFAX, ca a fost o onoare sa fie implicat intr-un asemenea proiect. „Este o echipa foarte sincera, foarte tanara si nu ne vine sa credem ce se intampla”, spunea Levente Molnár, vorbind despre succesul de care se bucura filmul.

Levente Molnár mai spunea la momentul respectiv ca „Son of Saul” este prima sa colaborare cu regizorul László Nemes, precizand ca filmul are un subiect „care nu poate fi numit usor” si „care nu este indestulator dezbatut”.

Levente Molnár, nascut pe 10 martie 1976, la Baia Mare, a studiat actoria la Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, iar, din anul 2002, este actor al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca. A colaborat cu personalitati precum Silviu Purcarete, Gábor Tompa, Michal Docekal, Dragos Galgotiu, László Bocsárdi, Mihai Manutiu, Olga Barabás, György Selmeczi, David Zinder si Mona Marian, potrivit informatiilor de pe site-ul sau personal.

Printre filmele in care a jucat se numara „The Fixer” (regia Adrian Sitaru), „Chuck Norris vs Communism” (regia Ilinca Calugareanu) „Ferry” (regia Daniel Nickson) „Fragment viu” (regia Bántó Csaba, Iszlai József), „Blutsbrüder teilen alles” (regia Wolfram Paulus), „Radio” (regia Pünkösti Laura), „Un alt Craciun” (regia Tudor Giurgiu), „Morgen” (regia Marian Crisan), „Any Given Father” (regia Cristan Circu), „Biliard” (regia Mészáros Péter), „Tetemrehívás” (regia Hatházi András).

Vezi lista castigatorilor

Premiile pentru cel mai bun film si pentru cea mai buna regie s-a dus la „The Revenant”, pelicula care l-a avut pe DiCaprio in rolul principal.

Lungmetrajul „Carol“ a primit cinci nominalizari la patru categorii de premii: Cel mai bun film-drama, Cel mai bun regizor (Todd Haynes), Cel mai bun rol principal feminin intr-un film (Cate Blanchett si Rooney Mara) si Cea mai buna coloana sonora (Carter Burwell).

La editia din 2016, premiul Globul de Aur pentru intreaga cariera a fost decernat actorului si regizorului Denzel Washington.

Castigatori Globurile de Aur 2016

CINEMA

Castigator Cel mai bun film – drama: “The Revenant”

Castigator Cel mai bun film – comedie/ musical: “The Martian”

Castigator Cea mai buna regie: Alejandro Inarritu, pentru “The Revenant”

Castigator Cel mai bun rol principal masculin intr-un film – drama: Leonardo DiCaprio, pentru rolul din “The Revenant”

Castigator Cel mai bun rol principal masculin intr-un film – comedie/ musical: Matt Damon, pentru rolul din “The Martian”

Castigator Cel mai bun rol principal feminin intr-un film – drama: Brie Larson, pentru rolul din “Room”

Castigator Cel mai bun rol principal feminin intr-un film comedie/ musical: Jennifer Lawrence, pentru rolul din “Joy”

Castigator Cel mai bun actor intr-un rol secundar intr-un lungmetraj: Sylvester Stallone, pentru rolul din “Creed”

Castigator Cea mai buna actrita in rol secundar intr-un lungmetraj: Kate Winslet, pentru rolul din „Steve Jobs”

Castigator Cel mai bun scenariu: Aaron Sorkin, “Steve Jobs”

Castigator Cel mai bun film de animatie: “Inside Out”

Castigator Cel mai bun film strain: ”Saul fia/Fiul lui Saul” (Ungaria)

Castigator Cea mai buna coloana sonora: Ennio Morricone, “The Hateful Eight”

Castigator Cel mai bun cantec: “Writing’s on the Wall”, interpretat de Sam Smith si Jimmy Napes pe coloana sonora a “Spectre”

TELEVIZIUNE

Castigator Cel mai bun serial de televiziune – drama: “Mr. Robot”

Castigator Cel mai bun serial de televiziune musical/ comedie: “Mozart in the Jungle”

Castigator Cel mai bun film de televiziune/ miniserie: “Wolf Hall”

Castigator Cel mai bun actor in rol principal intr-un serial – drama: Jon Hamm, pentru rolul din “Mad Men”

Castigator Cea mai buna actrita intr-un rol principal intr-un serial de televiziune – drama: Taraji P. Henson, pentru rolul din “Empire”

Castigator Cel mai bun actor in rol principal intr-un serial comedie/ musical: Gael Garcia Bernal, pentru rolul din “Mozart in the Jungle”

Castigator Cea mai buna actrita in rol principal intr-un serial de comedie/ musical: Rachel Bloom, pentru rolul din “Crazy Ex-Girlfriend”

Castigator Cel mai bun actor in rol principal intr-o miniserie/ film de televiziune: Oscar Isaac pentru rolul din “Show Me a Hero”

Castigator Cea mai buna actrita in rol principal intr-o miniserie/ film de televiziune: Lady Gaga, pentru rolul din “American Horror Story: Hotel”

Castigator Cea mai buna actrita in rol principal intr-un serial de comedie/ musical: Rachel Bloom, pentru rolul din “Crazy Ex-Girlfriend”

Castigator Cel mai bun actor intr-un rol secundar intr-un serial, miniserie, film TV: Christian Slater, pentru rolul din “Mr. Robot”

Castigator Cea mai buna actrita in rol secundar intr-un serial, miniserie, film TV: Maura Tierney, pentru rolul din “The Affair”

Un renumit actor roman a decedat la doar 58 de ani! Dumnezeu sa-l odihneasca!

In: Cinemagia, Life
Renumitul actor roman George Alexandru a decedat sambata, 2 ianuarie 2016, la Spitalul Fundeni dupa ce  medicii romani nu au mai putut sa faca nimic pentru a-i prelungi viata. Potrivit stirileprotv.ro trupul actorului va fi depus luni, la ora 11, la Teatrul Notarra, pe scena caruia a aparut de nenumarate ori, urmand sa fie imormantat tot luni, la cimitirul Ghencea.

 

Nascut in Bucuresti, George Alexandru a absolvit Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica I.L. Caragiale, specializarea actorie. In primul an, i-a avut profesori pe Amza Pellea si Dan Micu, iar in urmatorii ani de studentie a lucrat sub indrumarea lui Gelu Colceag si Ion Cojar.

La Teatrul Nottara, George Alexandru a urcat pe scena in 1985, cand era inca student. A aparut in spectacolele semnate de Ion Cojari Alexandru Dabija (Olelie; Vanatorii, de Fanus Neagu, respectiv Scapino, de J.B.P. Molière).

Totusi, debutul pe o scena profesionista bucuresteana s-a petrecut in 1982, la Teatrul Foarte Mic, in montarea lui Cristian Hadji-Culea, Nu pot sa dorm, de Ion Brad.

La Studioul Casandra al Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica I.L. Caragiale, a aparut in numeroase productii, printre care: Miorita, de Valeriu Anania, regia: Mihai Malaimare (1986); Opera de trei parale, de Bertolt Brecht, regia: Ion Cojar (1986); D’ale Carnavalului, de I.L. Caragiale, regia: Dana Dima (1986); Peer Gynt, de Henrik Ibsen, regia: Stefan Iordanescu (1985); Rosenkrantz si Guildenstern, de Tom Stoppard, regia: Radu Baiesu (1985).

Timp de doi ani, a fost in trupa Teatrului de Stat V.I. Popa din Barlad, unde a lucrat la doua spectacole semnate de Cristian Nacu (1987): Intriga si iubire, de Friedrich Schiller si Ramane pe joi, de Eugenia Busuioceanu, precum si Fluturi de noapte, de Dinu Grigorescu, regia: Bogdan Ulmu (1986).

La Teatrul Nottara a fost prezent pe afis, practic neintrerupt, din anul 1987, unde a aparut in spectacole precum True West, de Sam Shepard, regia: Alexandru Mazgareanu (2010); Jocul dragostei si al mortii, de Romain Rolland, regia: Lucian Giurchescu (2004); Capul de ratoi, de George Ciprian, regia: Razvan Dinca (2004); Romeo si Jeannette, de Jean Anouilh, regia: Claudiu Goga (2002); Titanic Vals, de Tudor Musatescu, regia: Dinu Cernescu (2002); Vino la pod, iubita mea! de Gabor Kiszely, regia: Alexandru Repan (2001); O noapte furtunoasa, de I.L.Caragiale, regia: Dan Micu (1996); Thomas Becket, de Jean Anouilh, regia: Alexandru Repan (1995); Revizorul, de N. Gogol, regia: Mircea Cornisteanu (1995).

Actiune! Festivalul de film Kinofest debuteaza astazi!

In: Cinemagia, Life

Astazi incepe editia a noua a festivalului de film Kinofest. Va asteptam cu 225 de scurtmetraje foarte bune, timp de trei zile, la Cinema Union (16.30-22.30), Seneca Anticafe (20-21.30), Energiea Pub (20-21.30), Cinema Elvira Popescu (sambata si duminica, 11-12.20), si Carol 53 (sambata, 20-21.30).

Vremea de afara se anunta perfecta pt vizionat filme

Cum sa va ispitim noi? Va spunem ca in competitiile noastre (proiectate la Cinema Union) sunt filme care au deja 10-20-40 de premii internationale, ca sunt filme castigatoare la Cannes, nominalizate la Oscar… (spre exemplu: “37˚4 S”, „Lithium”, “Mi primer beso”, „Cloudy Children”, “Premier Automne”, “Bendito Machine V: Pull the trigger”, “Juste de L’eau”, etc), ca 90% din filme sunt proiectate in premiera in Romania.

Ca festivaluri invitate avem: O!PLA – Festivalul Animaţiei Poloneze, VIEW Confference Italia cu animatii, ECAM (Spania) cu fictiune, si Short Shorts Film Festival&Asia (Tokyo, Japonia) cu filme japoneze de fictiune – festival care ne este partener de multi ani, si care este festival Oscar „qualifying” pt scurtmetraje.

Avem si filme pt copii de toate varstele (de la 3 ani la… 99).

Si daca stati acasa, va anuntam ca pe www.kinofest.com puteti vedea 52 de filme, care concureaza in competitiile online, si puteti sa va exprimati votul, participad astfel la alegerea castigatorului (pt ca premiile sunt stabilite de public).

Motor! A inceput votul pentru cele trei competitii online Kinofest

In: Cinemagia, Life

Din acest an, Kinofest organizeaza trei competitii de scurtmetraj online, lansand o provocare spectatorilor: aceea de a viziona si de a vota filmele online. Filmele calitate HD sunt incarcate pe canalul Youtube/Kinofest:

Competitia online de Animatie prezinta 21 de scurtmetraje nominalizate, din 12 tari de pe patru continente (America de Nord, Asia, Europa, Oceania). Filmele totalizeaza 26 de premii internationale la festivaluri de animatie importante de pe mapamod (BE FILM – SUA, Oneota Film Festival – SUA, Durham Film Festival – UK, New York Los Angeles International Film Festival – SUA, Très Court International Film Festival – Franta, Anim’Est Romania, Mediawave-Ungaria, etc), ceea ce le atesta calitatea artistica si tehnica. Genurile sunt diferite, de la comedii la drame sau filme de aventuri.

Lista filmelor nominalizate la animatie:

1.THE SUGAR BUGS, John Kim (4’12” / SUA)

  1. RELIGATIO, Jaime Giraldo (3’23” / Canada)
  2. BUOYANT, Hajime Kimura (4’20” / Franta)
  3. A LIFE, Diana Tapia Munguia (1’25” / Canada)
  4. EVERY DAY I DIE, Amitay Leopold (4’41” / Israel)
  5. RESCUE, Po-Chou Chi (6’ / Taiwan)
  6. SWINGS, Mizmor Watzman (1’31” / Israel)
  7. TAKOOSA!, Carl Gapasin (2’16” / Canada)
  8. MARCHE ARRIERE, Ayce Kartal (4’ / Franta)
  9. THE PREDATORS OF TRANSYLVANIA, Julia Kolenakova ( 6’25” / Slovacia)
  10. SUN CITY, Qi-Dong Peng (3’6” / Taiwan)
  11. NONE OF THAT, Isabela Littger&Anna Paddock&Kriti Kaur (4’10” / SUA)
  12. THE FOREST PAPER, Sipparpad Krongraksa (4’12” / Thailanda)
  13. LIFE, Iliya Atanasov (3’7” / Emiratele Arabe Unite)
  14. CHRONEMICS, Animade / Kontrastfilm GbR (6’17” / UK&Germania)
  15. POILS, Delphine Hermans (8’44” / Belgia)
  16. STEADFAST STANLEY, John Kim (4’12” / SUA /Canada)
  17. MOTHER, Wu-Ching Chang ( 3’39” / Taiwan)
  18. MENAGERIE, Julian Gallese (3’28” / Canada / Costa Rica)
  19. ABIOGENESIS, Richard Mans (4’20” / Noua Zeelanda)
  20. A MAN CALLED MAN, Guy Charnaux (3’33” / Canada)

Filmele de animatie pot fi vazute aici: http://kinofest.com/ro/animatie.html

Competitia de Animatie este prezentata de site-ul VICE (www.vice.com/ro/).

 

Competitia online de Fictiune este o competitie europeana in proportie de 95%, prezinta 15 scurtmetraje din sapte tari. Rusia este prezenta cu cinci filme nominalizate, urmata de Franta cu 3 filme, Polonia si Spania cu 2. Celelalte tari partcipante sunt: Kosovo, Germania, Belarus si SUA. Scurtmetrajele din competitia de fictiune au o naratiune puternica, de impact, variind de la filmul introspectiv, la filmul thriller sau S.F.

Lista filmelor nominalizate la fictiune:

  1. THE COUP, Fabian Driehorst&Frédéric Schuld (1’41” / Germania)
  2. THE SAME BLOOD, Mitry Semenov-Aleinikov (14’59” / Belarusia )
  3. IN SILENCE, Tomasz Wierzbicki (3’47” / Polonia)
  4. MA RENCONTRE, Justin Pechberty, Samir Hamiche (4’ / Franta)
  5. THE BUSINESS PROPOSAL, Efgraph Sorokin (11’ 25’ / Rusia)
  6. FOTO DE FAMILIA, Fernando G. Pliego (19’45” / Spania)
  7. MASHKA, Igor Kagramanov (26’3” / Rusia)
  8. SUR LA POINTE DES PIEDS, Yacine Badday (12’ / Franta)
  9. THE BRIDGE, Petr Levchenko (19’31” / Rusia)
  10. El DESPIDO, Juan Manuel Aragón (3’17” / Spania)
  11. THE REAL AMERICAN, Darya Zhuk (13’19” / SUA – Belarusia – Rusia)
  12. TOMORROW IS SUNDAY, Tomasz Wierzbicki (3’47” / Polonia)
  13. DIFFERENT PEOPLE, Kirill Kosolapov (9’ / Rusia)
  14. WHERE IS DON?, More Raca (10’ / Kosovo)
  15. THE RECALL, Michael Paris (7’56” / Franta)

Filmele de fictiune pot fi vazute aici: http://kinofest.com/ro/fictiune.html

Competitia online Micromovie este un cocktail de filme, de la filmul de animatie clasic la videoclipul muzical, de la filmul de autor la filmul experimental.

Lista filmelor nominalizate la micromovie:

  1. HUNTING, Chen, Chun-Hao (2’20” / Taiwan)
  2. COUCH POTATOES, Jessica Lester (2’52” / U.K)
  3. THE DUEL, Mauricio Sanhueza (3’36” / Peru)
  4. SPARKY KETCHUP, Lori Malépart-Traversy (1’45” / Canada)
  5. NIGHT OF THE CORDYCEPS, Gabriel Masella (3’ / Canada)
  6. FISH FATALE, James Connors (1’38” / Canada)
  7. TV, Yuuki Murata (2’52” / Japonia)
  8. HANDSOME, Amélie Talarmain (2’12” / UK)
  9. BY THE HORNS, Stella Salumaa, Justin Sicile (2’46” / U. K)
  10. INSTANTS, Denet Sylvie (3’30” / Franta)
  11. THE REWARD, Po-Chou Chi (3’ / Taiwan)
  12. BALLOON RIDE, George Leigh (1’3” / Irlanda)
  13. SWITCH MAN, Hsun-Chun Chuang (3’39” / Taiwan)
  14. PUSH ME OUT TO THE SEA, BE BRAVE BENJAMIN, Margarita Leonore Göbel (3’46 / Spania)
  15. LIGHT & DARK, Ya-Ru Chan (1’25” / Taiwan)
  16. EXTRA CHAMPIGNONS, Lori Malépart-Traversy (2’ / Canada)

Filmele micromovie pot fi vazute aici: http://kinofest.com/ro/micro-movie.html

Cele trei premii sunt desemnate de publicul internaut: cel mai bun film la fiecare dintre categorii va fi acela care va aduna cele mai multe voturi (“like”). Invitam toti pasionatii de film sa vizioneze filmele si sa voteze pe cei trei castigatori la cele trei competitii.

Mecanismul de votare este urmatorul:

Pentru a vota filmul este necesar un cont personal de Youtube.

Dupa logare si vizionarea filmului, pentru a vota filmul trebuie dat like (apreciez) sub player-ul de redare a filmului de pe canalul Youtube/Kinofest.

Filmul care va aduna cele mai multe aprecieri pana la data de 27 septembrie ora 1.00 AM, va fi desemnat castigator.

Festivalul International de Film Kinofest 2015 va avea proiectiile competitiilor offline la: Cinema Union, Sala Elvira Popesco, Energiea Pub si Seneca Anticafe, intre 25-27 septembrie, in Bucuresti.

Parteneri Kinofest 2015:

KissFM, British Council, Romstal, Seneca Anticafe, Institutul Francez Bucuresti, VICE, Zile si Nopti, Iqads, Aimee, A.R.C.E.N, Carol 53, 220.ro, Institutul Francez Timisoara.

Parteneri Media: Cinemagia, Cinemarx, HAC, Starfilme, Romania pozitiva, Yotransfer, Modernism, Cinefan, 365.ro, BadKarma, Aarc., GensduBien

Festivaluri partenere: View Conference Italia, O!PLA Polonia

Va uram vizionare placuta!

Personajul preferat al lui Obama a fost ucis! Reactia presedintelui este amenintatoare…

In: Cinemagia, Life

David Nutter, unul dintre regizorii serialului „Urzeala tronurilor”, aflat la conventia Comic Con din San Diego, a declarat ca i-a confirmat lui Barack Obama moartea personajului Jon Snow, dupa ce presedintele american si-a exprimat speranta ca acesta ar fi putut supravietui.
„In urma cu trei saptamani, fanul nostru numarul 1 – presedintele SUA – si cu mine am avut ocazia sa ne intalnim”, a spus Nutter. „Presedintele Obama s-a intors catre mine, si-a pus o mana pe umarul meu si m-a intrebat: ‘Nu l-ai omorat pe Jon Snow, asa-i?’. I-am raspuns ca acesta este foarte mort”, a declarat, vineri, regizorul, citat de huffingtonpost.com si preuat de mediafax.
„Continui sa-mi omori personajele preferate”, ar mai fi spus Obama, potrivit lui Nutter, citat de vox.com.
Actorul Kit Harington, interpretul personajului Jon Snow, a jucat in 41 de episoade ale serialului „Urzeala tronurilor/ Game of Thrones”.
In plus, realizatorii serialului au confirmat decesul lui Stannis Baratheon, personaj important in sezoanele II-V ale productiei TV.
Cel de-al cincilea sezon al celebrului serial produs de HBO, premiat cu Emmy, Globul de Aur ?i Peabody, a debutat la postul de televiziune in aprilie si s-a incheiat pe 14 iunie.
Inca de la lansare, „Urzeala tronurilor” a devenit un fenomen global si cel mai iubit serial din istoria HBO. Anul trecut, serialul a fost cel mai cautat produs de televiziune de pe motorul de cautare Google si cel mai dezbatut serial pe conturile retelei de socializare Facebook din Statele Unite.
Inspirat din seria de romane „Cantec de gheata si foc/ A Song of Ice and Fire”, de George R. R. Martin, serialul „Urzeala tronurilor” are o actiune amplasata intr-un regat fictiv, numit Westeros. Magia, aventurile eroice si elementele fantastice vin in completarea actiunii din „Urzeala tronurilor”.
Scriitorul George R. R. Martin a inceput sa lucreze la aceasta serie in 1991, primul volum fiind publicat in 1996. Planificata initial ca trilogie, seria cuprinde pana in prezent cinci romane publicate si inca doua aflate in stadiul de proiect. Romanele din aceasta serie au fost traduse in peste 20 de limbi, inclusiv in romana, si s-au vandut in peste 15 milioane de exemplare pe plan mondial.
Conventia Comic Con San Diego 2015 – cel mai mare salon dedicat creatiilor science fiction ?i benzilor desenate din SUA – se desfasoara anul acesta in perioada 9 – 12 iulie.
Prima editie a Comic Con International San Diego a avut loc in 1970, iar evenimentul se bucura anual de participarea a peste 100.000 de fani ai genului, din programul acestuia facand parte proiectii de filme bazate pe povesti din benzi desenate, expozitii, precum si jocuri interactive.

Doliu in lumea filmului! Lawrence al Arabiei a murit!

In: Cinemagia, Life

Actorul de origine egipteana Omar Sharif, celebru pentru roluri din filme precum „Lawrence al Arabiei” si „Doctor Zhivago”, a murit la varsta de 83 de ani, in urma unui infarct.

Purtatorul de cuvant al artistului, Steve Kenis, a anuntat ca actorul a murit intr-un spital din Cairo, vineri, potrivit bbc.com, citat de Mediafax.

In luna mai a acestui an, fiul lui Omar Sharif declara intr-un interviu acordat ziarului spaniol El Mundo ca actorul avea pierderi de memorie si s-a retras din activitate din cauza maladiei Alzheimer de care suferea. „Tatal meu are Alzheimer. Este dificil de stabilit in ce stadiu este boala sa”, a declarat la acel moment Tarek El-Sharif. „Este evident ca starea sa de sanatate nu se va imbunatati, ci va deveni din ce in ce mai rea”, a mai spus fiul lui Omar Sharif.

Tarek El-Sharif a mai spus ca tatal sau se lupta de trei ani cu aceasta maladie si a ajuns chiar sa confunde numele filmelor sale.

Esti fan Avatar? Uite cand vei putea vedea Avatar 2!

In: Cinemagia, Life

Filmul „Avatar 2”, regizat de James Cameron, va fi lansat pe marile ecrane nord-americane pe 25 decembrie 2017, a anuntat, joi, Jim Gianopulos, CEO-ul studiourilor cinematografice 20th Century Fox, citat de site-ul revistei New Musical Express.
Cineastul canadian James Cameron lucreaza in prezent la realizarea a trei continuari ale superproductiei din 2009 „Avatar”, pe care intentioneaza sa le lanseze in trei ani consecutivi. Initial, „Avatar 2” ar fi trebuit sa fie lansat la sfarsitul anului 2016, insa regizorul canadian a preferat sa amane aceasta lansare pana in decembrie 2017.
Filmul stiintifico-fantastic „Avatar” are o actiune plasata in secolul al XXII-lea, pe o planeta cu vegetatie luxurianta, populata de extraterestri care trebuie sa se apere si sa lupte contra unei invazii umane.
Studiourile Fox au anuntat ca vor produce trei continuari ale filmului „Avatar”, iar James Cameron i-a angajat pe scenaristii Josh Friedman, Rick Jaffa, Amanda Silver si Shane Salerno pentru a colabora cu ei la scrierea scenariilor pentru „Avatar 2”, „Avatar 3” si „Avatar 4”.
Actorul Sam Worthington, protagonistul filmului, a dezvaluit intr-un interviu recent ca cele trei continuari vor fi filmate impreuna, fara pauze intre ele.
Lansat in 2009, „Avatar” a devenit filmul cu cele mai mari incasari din istoria cinematografiei – 2,7 miliarde de dolari. Lungmetrajul a primit in anul urmator noua nominalizari la premiile Oscar si a castigat trei trofee, in categorii tehnice. James Cameron a turnat aceasta pelicula in Noua Zeelanda si a anuntat ca cele trei continuari ale filmului original vor fi turnate in aceeasi tara, dupa ce a primit facilitati fiscale importante din partea guvernului local.

sursa: mediafax