Cea mai buna dieta dupa masa copioasa de Paste!

In: Culinar

In timpul sarbatorilor majoritatea dintre noi uitam de alimentatia corecta si facem excese. Doamna Livia Nena, biolog cu specializare in nutritie, explica ce trebuie sa facem pentru a ne simti bine si dupa sarbatori.
Livia Nena: Este nevoie de o detoxifiere a organismului, pentru ca si kilogramele se dau jos mult mai usor printr-o dieta de detoxifiere. De multe ori, o dieta cu scopul de a da jos kilogramele acumulate poate fi franata de toxine.

Reporter: Cum se acumuleaza toxinele?

Livia Nena: Odata cu acumularea grasimilor se acumuleaza si toxinele. Atunci cand incarcam organismul de grasime si mancam in exces, automat se acumuleaza si toxinele.

Reporter: Cum stim daca avem nevoie de detoxifiere? Care sunt semnele prin care organismul ne anunta ca e nevoie sa luam masuri?

Livia Nena: Sunt multe semne. In primul rand, chiar ingrasarea propriu-zisa arata ca am acumulat toxine. Aspectul pielii nu mai este unul neted si organismul se poate incarca cu asa-numita celulita, iar pielea capata aspect de portocala. Apar cearcanele, apare un somn neodihnitor, oboseala, o senzatie de greutate in organism, apare transpiratia urat mirositoare. Apar staze atat limfatice, cat si sangvine. Pot aparea edeme ale picioarelor, o circulatie proasta, o umflare a vaselor de sange periferice, mai ales a venelor, o respiratie mai greoaie, lipsa de concentrare. Sunt foarte multe aspecte care definesc acumularea de toxine si fiecare persoana are o simptomatologie proprie.

Reporter: Cum scapam de toxine? Ce si cat trebuie sa mancam?

Livia Nena: Detoxifierea trebuie sa inceapa clar cu reducerea cantitatii de mancare, cu evitarea unor alimente care, prin definitie, in cantitate exagerata intoxica organismul. Dupa sarbatori e bine sa intram 10 zile intr-o cura de detoxifiere in care sa evitam carnea de porc, de animal tanar, care este mai toxica decat carnea de animal batran. Trebuie evitat consumul exagerat de oua. Vorbesc aici de proteina animala care in cantitate foarte mare poate intoxica organismul, poate creste nivelul de acid uric si de urati in organism. Deci, in primul rand, trebuie renuntat la carne, la oua. Sunt interzise mezelurile, atat cele facute industrial, dar si cele facute in casa, pentru ca acestea presupun o cantitate mare de grasime si de colesterol, in primul rand. Excluse pe perioada curei de detoxifiere vor fi si cafeaua, alcoolul, carnea rosie, zaharul. Pun accent pe zahar, pentru ca este un element extrem de oxidant. Deci daca vrem sa imbatranim repede mancam mult zahar si carne rosie si atunci procesele oxidative prolifereaza, adica sunt din ce in ce mai multe si mai agresive in organism.

Reporter: Dulciurile facute cu indulcitori sunt recomandate?

Livia Nena: Ocazional, dar nu tot timpul, sa nu devina o regula. Indulcitorii de sinteza sunt nocivi pentru organism. Fiind niste produse artificiale si chimice nu plac deloc organismului si mai ales ficatului si atunci este de preferat sa inlocuim, de exemplu, cu fructoza care exista in magazine, dar si aceasta cu precautie pentru ca are hidrati de carbon. E bine de folosit stevia, acea stevie stabilizata sub forma de zahar, care se gaseste in supermarketuri.

Reporter: Ce alimente se pot consuma in timpul curei?

Livia Nena: Se recomanda legumele, fructele, sucurile din legume si fructe, ceaiul depurativ.

Reporter: Putem consuma legume si fructe in orice cantitate?

Livia Nena: Pentru persoanele care doresc sa si slabeasca, recomand intre 300-500 grame de fructe pe zi, fructe cu indice glicemic scazut, cele cu 10%. Ma refer la: mere, portocale, mandarine, grapefruit, pomelo si ananas. Legumele pot fi consumate chiar mai mult de 500 grame pe zi, verdeturile la fel. De asemenea, se pot consuma branzeturi usoare, branza de vaci de exemplu. Se va bea multa apa, dar si ceaiuri depurative. O cana de apa calduta cu putina zeama de lamaie, bauta dimineata pe stomacul gol, ajuta atat in cura de detoxifiere, cat si in cura de slabire.

Reporter: Cate cure de detoxifiere trebuie sa tinem pe an pentru a ne mentine sanatosi si supli ?

Livia Nena: Sunt recomandate doua cure pe an, una primavara si alta toamna, timp de 10 zile.

Reporter : O cura de detoxifiere prelungita, de o luna de zile de exemplu, poate dauna?

Livia Nena: Poate dauna, pentru ca poate saraci organismul de unele elemente care alcatuiesc asa-numitul “lant al vietii”. Organismul poate beneficia de mai multe vitamine, minerale, enzime aminoacizi, dar se creeaza carente in ceea ce priveste cantitatea de proteine, de glucide in organism si asta conteaza.

Reporter: Cum stim daca dieta de detoxifiere a dat rezultate?

Livia Nena: Vedem, in primul rand, in aspectul nostru. Piele devine mai luminoasa, mai ferma, dispar cearcanele, dispare obosela, acea oboseala cronica, dispare acea senzatie de greutate in corp, in picioare, ne simtim mai vioi. Sunt beneficii si la nivelul organelor interne, la nivel hepato-biliar. Sunt persoane care au probleme hepato-biliare si atunci o cantitate mare de toxine in organism poate sa duca la anumite senzatii, cum ar fi: balonarea, durerile in partea dreapta. Cu aceasta cura de detoxifiere, automat, se curata si organele noastre interne, mai ales: ficatul, bila, stomacul, intestinele.

Reporter: La ce interval de timp dupa cura de detoxifiere putem sa incepem o cura de slabire sau este de fapt o cura de slabire?

Livia Nena: Cura de detoxifiere poate sa reprezinte si o cura de slabire, multe persoane renuntand la aceste alimente si la cantitatea lor mare, automat slabesc. Dar sunt si persoane care necesita, dupa aceasta cura de detoxifiere, si o dieta speciala pentru slabire si ma refer aici la persoanele care au obezitate de gradul I, de gradul II, de gradul III. Persoanele suprapronderale pot avea placuta surpriza sa si slabeasca.

Reporter: Care sunt ingredientele unei diete reusite?

Livia Nena: Sunt mai multi parametri care intra in ecuatia dietei de slabire. In primul rand, respectarea numarului de calorii stabilite de nutritionist pentru a slabi. In al doilea rand, mesele regulate la ore cat de cat stabilite de dietetician, cantitatea rezonabila de alimente, miscarea. Miscarea este foarte importanta la cei care au obezitate (obezitate gradul I, II si III) si trebuie sa activeze metabolismul, pentru ca printr-o dieta, din pacate, nu se obtine rezultatul scontat daca nu e insotita si de miscare.

sursa: RADOR

By: Elena Tudor Tags: , , , , ,

Cea mai buna reteta a cozonacului din Moldova a iesit la suprafata! Gospodinele au dezvaluit secretul!

In: Culinar

Pentru cea mai importanta sarbatoare a crestinismului gospodinele se pregatesc tot anul. Cozonacul va fi la loc de cinste pe masa de Pasti. Unul din secretele retetei din Moldova este ca il trantesc si adauga apoi la compozitie cateva ingrediente speciale.

IATa CARE SUNT INGREDIENTELE:

Cel mai bun cozonac facut in casa

Aluat:

– 1 kg faina,

– 5 galbenusuri,

– 300 g zahar,

– 250 g unt sau margarina,

– 500 ml lapte,

– 40 g drojdie proaspata,

– esenta de rom,

– esenta de lamaie,

– un praf de sare.

Umplutura:

– 5 albusuri,

– 5-6 linguri zahar,

– 3-4 linguri cacao,

– esenta de rom,

– 2 cani cu nuci macinate.

MOD DE PREPARARE

Aluat:

1. Maiaua se prepara din drojdie amestecata cu doua linguri de zahar, 100 ml de lapte si o lingura de faina. Amestecul se lasa apoi deoparte la crescut pana isi dubleaza volumul.

2. incalzeste putin la foc restul cantitatii de lapte si adauga zaharul, amestecand bine pana la dizolvare.

3. Topeste untul si lasa-l apoi sa se raceasca. Galbenusurile se amesteca cu praf de sare si se bat bine pana la obtinerea unei creme spumoase.

4. Cerne faina intr-un vas mai incapator, scobeste in mijloc o adancitura, si rastoarna pe rand in scorbura creata urmatoarele: maiaua, galbenusurile, esenta si laptele. Amesteca ingredientele ca sa se lege cat mai bine.

5. Adauga treptat cantitati mici de unt topit, impaturind aluatul si framantandu-l viguros timp de aproximativ o jumatate de ora.

6. Pune apoi aluatul la dospit pana isi dubleaza volumul.
Umplutura:

1. Bate albusurile bine cu zaharul pana se subtiaza si devin spumoase. Adauga la albusul batut nuci, cacao si esenta de rom.

2. Dupa ce a crescut, separa aluatul si imparte-l in sase cocoloase egale. intinde fiecare cocolos in parte intr-o foaie subtire, umple foaia cu crema de nuci, dupa care ruleaz-o.

3. Rulourile de aluat create se impletesc intre ele, trei cate trei. Asadar, vei obtine doi cozonaci.

4. Pune fiecare cozonac intr-o tava captusita cu hartie de copt, unge-l pe deasupra cu ou, si presara peste el pudra de zahar vanilat.

5. Mai asteapta 10-15 minute pentru ca fiecare cozonac sa mai creasca putin si in tava. incinge cuptorul la temperatura de 180 de grade C, apoi coace cozonacii timp de 45 de minute.

Sursa: Secretele

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,

Toate gospodinele trebuie sa afle asta inainte de Pasti! Cum faci o friptura de miel frageda si suculenta!

In: Culinar

In prag de sarbatori mai toate gospodinele se pregatesc intens pentru a face totul ca la carte. De la curatenia generala pana la gatit, fiecare incearca sa se descurce cum poate.
Iata ce trebuie sa faci:

carne de miel suculenta

Vei avea nevoie de:

– o pulpa de miel (de preferat sa o luati de la tarani, nu din supermarket)

– 5-6 fire de usturoi verde

– 200 de ml de vin alb

– 200 de ml de apa

– o lingurita de unt

– 1-2 linguri de ulei de masline

– cateva frunze de foi de dafin

– o lingurita de sare si una de piper macinat

– 1/2 de lingurita de boia de ardei dulce

Mod de preparare:

1. Pentru ca friptura sa fie frageda si apetisanta, iar carnea sa se patrunda mai repede, este important sa folosesti carne de miel tanar, crescut in conditii de tara. Mielul cumparat trebuie sa cantareasca cel mult 10 kg. Pulpa de miel trebuie curatata putin de grasime (de seu), apoi trebuie spalata si tinuta putin la scurs sau poate fi stearsa cu un prosop de hartie (daca te grabesti).

2. Spala bine usturoiul cu tot cu frunze. Cresteaza si inteapa pulpa de miel in cateva locuri cu un cutit bine ascutit. Carnea se unge apoi cu ulei si unt, se condimenteaza cu sare, piper, foi de dafin si boia (poti pune ce cantitate de condimente doresti, totul se face dupa gust), apoi strecoara, doar partea alba a usturoiului verde, in fiecare crestatura facuta cu cutitul.

Daca ai timp, este foarte bine sa lasi carnea condimentata si impanata 2-3 ore la frigider… daca nu, o poti face si imediat.

Unge cu ulei tava de cuptor, asaza in ea pulpa de miel, apoi toaca partea verde ramasa de la usturoi si pune-o si pe aceasta peste carne.

3. Aprinde cuptorul si lasa-l sa se incinga bine. Stropeste carnea de miel cu putin ulei, si toarna in tava apa si jumatate din cantitatea de vin. Acopera apoi tava cu folie de aluminiu, baga tava in cuptorul fierbinte si tine-o la rumenit timp de aproximativ 20 de minute.

4. Dupa ce se scurg primele 20 de minute, scoate tava din cuptor, indeparteaza folia de aluminiu, intoarce carnea de miel pe cealalta parte, dupa care adauga si cantitatea de vin alb ramasa.

Nu mai acoperi tava cu folie de aluminiu de data aceasta, si mai tine carnea la copt inca o jumatate de ora, sau pana ce sosul scade la jumatate si se rumeneste bine pulpa. Nu uita sa mai intorci friptura din cand in cand si sa o mai stropesti cu sosul din tava.

Carnea este patrunsa atunci cand introduci varful unui cutit pana la mijlocul bucatii de carne si nu mai iese zeama.

Sursa: Secretele

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,

Secretele murdare ale lanturilor de fast-food

In: Culinar

Lanturile de tip fast-food au intrat definitiv in viata noastra. Desi stim ca mancarea comercializata este nesanatoasa, tot suntem tentati sa o gustam. Putine persoane cunosc adevarul despre modul in care sunt pregatite produsele atat de gustoase.

 

In primul rand, carnea pentru prepararea burgerilor este supusa congelarii inainte de a ajunge in restaurant. Mancarea trebuie consumata rapid. Nu este o coincidenta faptul ca logo-urile si cutiile celor mai multe lanturi de tip fast-food sunt in culorile rosu si galben. S-a demonstrat ca aceste culori creeaza o dorinta subconstienta de a manca.

Personalul este instruit sa nu foloseasca niciodata cuvantul „nu” in comunicarea cu clientii. Bautura in pahar mare este de fapt bautura medie. Cantitatea de lichid este de multe ori aceeasi, doar ca pur si simplu se adauga mai multa gheata, in scopul de a mari volumul total.

Salatele consumate in acest tip de restaurante nu sunt sanatoase. Cauza este faptul ca legumele sunt tratate cu aditivi E1520, pentru a arata proaspete mai mult timp. Ouale nu sunt tocmai oua.

Anumite sandwich-uri in care se pretinde ca exista oua contin de fapt un amestec de ou cu conservanti. Alimentele au un termen de valabilitate destul de scurt. Dupa aproximativ 20 de minute, burgerii spre exemplu nu mai sunt in cea mai buna stare pentru a fi consumati.

sursa: RADOR

S-a aflat secretul! De unde vine tiramisu?

In: Culinar, Life

Un succes mondial, tiramisu este al cincilea cuvant italian cel mai recunoscut de persoanele care nu vorbesc italiana, dupa pizza, spaghetti, espresso si mozzarella. Si in Romania il gasesti la tot pasul dar nimeni nu stie exact de unde provine denumirea dar mai ales reteta delicioasa!

Regiunea Veneto din nord-estul Italiei isi revendica de mult timp inventarea tiramisu, insistand ca acest desert a fost creat intr-un restaurant din localitatea Treviso in anii 1970, dar o carte care apare miercuri pretinde ca aceasta onoare ar trebui sa revina unei regiuni invecinate. Scriitorii din domeniul gastronomiei, Clara si Gigi Padovani, spun ca ei au gasit dovezi care atesta ca tiramisu – o combinatie intre piscoturi, smantana, cafea si mascarpone – a fost nascocit in Friuli-Venezia Giulia, cu aproape 70 de ani in urma. Ei au gasit retete din anii 1950, care vorbesc despre un desert numit „tirime su”, produs de un chef pe nume Mario Cosolo din satul San Canzian D’Isonzo, de langa frontiera cu Slovenia. Ei au descoperit si o reteta de „tirimu su”, servit intr-un local din localitatea Tolmezzo, in apropierea granitei austriece, in 1959. Cei doi isi documenteaza cercetarile, care au cuprins interviuri si studierea arhivelor culinare, in noua lor carte „Tiramisu – istorie, curiozitati si interpretari pentru cel mai indragit desert al Italiei”.

sursa> RADOR

Prajitura care face furori pe internet! Fara zahar, fara lapte, doar cu ingrediente naturale! Nu necesita coacere

In: Culinar

Chiar daca suntem in postul Pastelui uneori cei mici si nu numai simt nevoie de ceva dulce. O alternativa la dulciurile clasice din comert este prajitura Delice. Fara zahar, fara lapte, fara oua, doar ingrediente naturale, sanatoase si un gust incredibil.

Iata cum se prepara aceasta prajitura fara coacere:

Ingrediente
Pentru baza:
– ¾ ceasca fulgi de ovaz (sau hrisca, daca vreti o prajitura fara gluten)
– ¾ ceasca curmale fara samburi
– ¾ ceasca nuca de cocos maruntita

Pentru stratul superior:
– ⅓ ceasca ulei de nuca de cocos
– ¼ ceasca sirop de artar
– zeama de la 3 lamai stoarse
– 2 banane
– ½ nuca de cocos maruntita (fulgi de nuca de cocos)

Mod de preparare
Pentru baza: pune fulgii de ovaz/ hrisca si nuca de cocos în robotul de bucatarie si marunteste pana obtii o faina mai grosolana. Adauga curmalele si continua procesul pana cand toate ingredientele se amesteca bine. Pune amestecul într-o tava patrata, preseaza-l bine pana obtii un strat uniform si pune la frigider, scrie babyunica.

Pentru stratul superior: cu ajutorul robotului de bucatarie/blenderului, amesteca bine toate ingredientele. Gusta amestecul si vezi daca trebuie sa mai adaugi ceva. Întinde compozitia pe stratul de baza si tine la frigider peste noapte. A doua zi, taie în bucati si presara cativa fulgi de nuca de cocos macinati, pentru un efect de zahar pudra.

Nu stiai asta! Cea mai sanatoasa mancare in post!

In: Culinar, Utile

Bulgurul contine 18,5% carbohidrati, care contribuie la reglarea naturala a greutatii si de asemenea 4,5 % fibre, care sunt implicate in prevenirea constipatiei. Minerale esentiale, precum magneziul, fierul sau potasiu, sunt de trei ori mai multe in bulgur, decat in paste si orezul alb, asigurand o buna functionare a organismului. Sunt prezente vitaminele B6 si B9, avand rol important in metabolizarea alimentelor si prevenirea scaderii nivelului de homocisteina, un aminoacid care protejeaz vasele de sange.

Consumul de bulgurul prezinta un risc mai mic de dezvoltarea maladiilor cardiovasculare, contribuie la prevenirea cancerului si la cresterea viteza tranzitului in mod natural.

Bulgurul este un ingredient ce se gateste similar cu orezul sau cuscusul, dar are valori nutritionale mai mari. Este cunoscut in special ca ingredient in tabouleh (salata libaneza de patrunjel cu rosii si bulgur). Pentru 2 portii de tabouleh sunt necesare: 100 g bulgur (jumatate de cana); o cana apa (sau suc de rosii); patru legaturi de patrunjel; o ceapa; o lamaie; rosii cherry; frunze de menta; sare; piper; ulei de masline.

Ingrediente necesare pentru salata tabbouleh, care poate fi, fara doar si pote, cea mai buna alegere pentru masa de pranz, in post: 2 legaturi mari de patrunjel, 200 gr rosii, o legatura de ceapa verde, o cana de bulgur, 1/2 castravete, cateva frunze de menta proaspata, zeama de la o lamaie, 3 linguri de ulei de masline, sare si piper dupa preferinta, scrie BZI.

Tocati marunt patrunjel, ceapa verde, si frunzele de menta. Rosiile si castravetele tocati-l in cubulete. Intr-un bol, puneti bulgurul fiert, adaugati toate ingredientele tocate, ulei, zeama de lamaie, asezonati cu sare si piper si amestecati totul. Veti obtine o salata colorata si foarte hranitoare.

Cea mai usoara reteta de chec! Ai nevoie doar de doua ingrediente! Video

In: Culinar, Life

Cea mai simpla reteta pentru un desert preferat de multi romani este checul din doua ingrediente.

Ai nevoie de:

3 oua

165 g de ciocolata cu lapte

Mod de preparare

  1. Separati galbenusurile de albusuri, iar acestea din urma le puneti in frigider.
  2. Faramitati ciocolata in bucatele mici si topiti-le la baine marie.
  3. Bateti albusurile de ou cu ajutorul mixerului pana se formeaza o spuma vascoasa.
  4. Amestecati galbenusurile cu ciocolata topita si putin racita.
  5. Adaugati o treime din albusurile batute in amestecul de ciocolata si omogenizati.
  6. Continuati pe rand cu a doua si ultima treime de albusuri, omogenizand bine de fiecare data.
  7. Tapetati o tava rotunda cu hartie de copt si turnati aluatul.
  8. Se coace in cuptorul preincalzit la 170 °C, timp de 30-40 de minute. Faceti testul scobitorii
  9. Cand s-a racit il puteti pudra.

 

Doua lucruri importante pe care trebuie sa le faci inainte de masa, nu dupa masa!

In: Culinar, Life

Fiecare dintre noi a fost invatat ca dintii trebuie spalati dupa fiecare masa. Iata, insa, ca un studiu al cercetatorilor de la Scoala de Dentistica Liverpool arata ca este mult mai eficient spalatul pe dinti inainte de a minca. In acest fel, acidul care se formeaza rapid dupa mestecarea unor alimente este neutralizat de pasta de dinti.

Se stie ca acidul, impreuna cu zaharurile din orice mincare produc placa bacteriana, cauza principala a cariilor. De aceea, daca aceasta placa bacteriana este impiedicata sa se formeze prin spalarea pe dinti inainte de masa, cariile pot fi prevenite. Specialistii admit ca pasta de dinti mentolata poate modifica gustul mincarii, dar exista diferite tipuri de paste cu arome care sa nu ii deranjeze pe cei care se spala pe dinti inainte de masa.

Obiceiul de a minca fructele la sfirsitul mesei s-a dovedit a nu fi tocmai bun. Unii nutritio-nisti recomanda chiar ca fructele sa nu fie mincate decit dimineata sau inainte de masa. Consumate astfel, ele ramin putin timp in stomac si se asimileaza mai bine, organismul profitind in acest fel de toata bogatia lor. Din contra, fructele consumate la desert sint greu de digerat, intrind in competitie cu alte alimente mincate inainte. Procesele de fermentare care rezulta, in acest ultim caz, duc la balonari si multe din vitaminele continute sint neutralizate.

Reteta autentica pentru toba de casa! Ce trebuie sa adaugi pentru gustul desavarsit

In: Culinar, Life

Aproape ca nu exista masa de Craciun fara bucatele traditionale ale romanilor: carnati, toba, piftie sau cozonac.

Pentru un festin cat mai imbelsugat, va propunem cea mai buna reteta de toba de casa.

Ingrediente:

– 2 urechi de porc, 2 rinichi de porc, o limba de porc, un bucata de muschi de porc, o inima de porc, un stomac de porc, 250 de grame de slanina cu carne, o jumatate de kilogram de pulpa de porc, 4 catei de usturoi, sare, piper macinat, piper boabe, foi de dafin.

Preparare:

Pentru toba de porc traditionala, facuta in stomac de porc, se curata bine stomacul de porc de membrana interioara. Cea mai simpla metoda, si cea recomandata, este curatarea cu sare grunjoasa. Dupa ce se freaca bine, se spala si se lasa o ora in apa cu otet si ceapa taiata felii, pentru neutralizarea mirosului. Scoatem apoi stomacul si il clatim bine. In cazul in care cumparati stomacul de porc pentru toba, il puteti gasi in macelarii gata curatat, noteaza culinar.ro.

Punem la fiert urechile, rinichii, limba, inima, muschiul, slanina si pulpa de porc, dupa care se condimenteaza cu boabele de piper, sare dupa gust si foi de dafin. Se lasa pe foc o ora, iar dupa ce dau in fiert se scot si se lasa la racit. Limba se curata de pielita alba si se toaca, alaturi de celelalte maruntaie, in cubulete mari. Se amesteca apoi cu usturoiul pisat, sare si piper macinat dupa gust, si doua polonice din zeama in care au fiert.

Se umple stomacul cu compozitia obtinuta si se coase deschizatura, apoi se introduce intr-o bucata de dres, care se prinde bine la capete. Punem din nou la fiert zeama in care au fiert organele, iar cand aceasta incepe sa clocoteasca se pune toba in oala. Se lasa la fiert 30 de minute, intepandu-se, din cand in cand, toba cu un ac. Se scoate din zeama cu o paleta si se aseaza intr-un lighean. Punem deasupra tobei un fund de lemn, iar peste el asezam o greutate. Lasam toba la rece cel putin pana a doua zi.