Cum iti pregatesti MASINA pentru SEZONUL DE IARNA? Cele mai bune SFATURI de la specialisti!

In: Auto, Stirile zilei

Pregatirea masinii pentru sezonul de iarna este absolut necesara, nu numai pentru siguranta ta si a celor din jur, dar si pentru faptul ca poti primi o amenda usturatoare.

Potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, Capitala este un oras sufocat de autoturisme. Mai exact, peste 1,12 milioane de vehicule erau inmatriculate la sfarsitul anului trecut in Capitala, iar dintre acestea 900.000 erau autoturisme. Dintre acestea mai bine de 170.000 sunt mai vechi de 15 ani, iar alte 150.000 au peste 20 de ani vechime. Indiferent de vechimea masinii, dar mai ales in cazul celor trecute de „prima tinerete“, trebuie verificate mai multe elemente odata cu venirea anotimpului rece.


Primul lucru de care se lovesc proprietarii de masini este nevoia de a schimba anvelopele, existand, de cativa ani, si sanctiuni legale pentru cei care nu se conformeaza. Anvelopele de iarna trebuie montate imediat ce temperatura de afara a scazut sub sapte grade Celsius. Compusi speciali de cauciuc utilizati la fabricarea anvelopelor de iarna fac ca acestea sa ramana flexibile si elastice chiar si la temperaturi cu mult sub zero grade. Distanta de franare se reduce in cazul automobilelor echipate cu anvelope de iarna cu pana la 30 de metri. In Europa, anvelopele trebuie sa aiba, conform legii, o adancime a caii de rulare de minimum 1,6 mm.

Anvelopele care au o adancime a profilului mai mica de 4 mm nu sunt recomandate pe timp de iarna, conform specialistilor in domeniu. De asemenea, este recomandat ca anvelopele de iarna sa aiba propriile jante, deoarece in momentul demontarii se pot deteriora. In plus, rotile se vor pastra echilibrate si nu vor mai necesita alte cheltuieli de echilibrare in momentul remontarii.

Daca nu dispuneti de suficient spatiu, exista asa-numitele hoteluri de anvelope care le pot depozita contra-cost, pana la sase luni. Pretul porneste de la 10 lei pe luna pentru un set si poate ajunge chiar si la 20 de lei, in functie de hotel. Pentru cele de mari dimensiuni, pretul trece de 30 de lei. Daca anvelopele nu sunt recuperate in timp util sau sunt abandonate intentionat, dupa sase luni acestea sunt distruse in mod ecologic.

DOTARI OBLIGATORII

Odata rezolvata problema anvelopelor, trebuie verificat uleiul, antigelul, stergatoarele de parbriz, bateria, frana de mana si lichidul de spalare a parbrizului. O atentie deosebita trebuie acordata antigelului, deoarece daca acesta nu este suficient se poate ajunge chiar la spargerea blocului motor.

Este foarte important de retinut ca turnarea de antigel sau apa rece in circuitul de racire a motorului fierbinte poate distruge motorul instantaneu. Pe acelasi principiu, trebuie sa acordati o importanta deosebita si vasului care contine lichidul de spalare a parbrizului. Odata cu scaderea temperaturii, apa se solidifica si vasul de plastic se poate sparge, la fel si motorasele care duc lichidul la stropitoare, precum si furtunurile. De aceea, odata cu venirea frigului este recomandata schimbarea lichidului de parbriz de vara cu unul de iarna care sa reziste la cel putin -20 de grade Celsius.

Este util sa mai aveti in masina: cabluri pentru alimentarea bateriei, trusa de lanturi corespunzatoare dimensiunii cauciucurilor masinii, o perie pentru zapada, raclete pentru gheata, spray pentru dezghetarea incuietorilor, rezerva pentru lichidul de spalare a parbrizului, cabluri de alimentare cu curent si, nu in ultimul rand, o lopata.

Continuarea pe StireaZilei.com!













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close