Cum sa iti tratezi cel de-al doilea creier de anxietate si depresie!

In: Sanatate

Fie ca iti vine sau nu sa crezi, bacteriile din intestinele tale joaca un rol extrem de important, pentru mentinerea sanatatii neurologice. Un studiu realizat de catre UCLA a demonstrat ca exista dovezi clare cum ca ar exista o legatura stransa intre bacteriile intestinale si functionarea creierului.

Dr. Emeran Meyer, autorul studiului, a mentionat urmatoarele:

“Exista dovezi clare conform carora ceea ce consumam altereaza flora intestinala, de cele mai multe ori, persoanele care au o dieta bazata pe fibre provenite din fructe si legume au o compozitie distincta a bacteriilor din flora intestinala, fata de cei care consuma mai multi carbohidrati..”

Cum intestinele au o legatura stransa cu sistemul imunitar, endocrin si nervos, microbii din flora intestinala au un real impact asupra comportamentului nostru.

Este foarte important sa fim mult mai atenti la ceea ce consumam, pentru ca bacteriile sa fie de partea noastra, nu sa ne afecteze sanatatea.

Cercetatorii sunt de parere ca bacteriile din flora intestinala sunt strans legate de peste 100 de milioane de celule nervoase, de la nivelul sistemului digestiv si cerebral.

Tocmai datorita acestei legaturi, multi oameni numesc intestinul, cel de-al doilea creier. Chiar daca cercetarile cu privire la aceasta legatura sunt inca la inceput, medicii au putut stabili o legatura clara intre creier si intestin. Cei care nu au intestinul incarcat de toxine, gandesc mult mai clar!

De fapt, un alt studiu a demonstrat faptul ca adolescentii care consuma alimente fermentate sau cei care consuma mai multe probiotice, sunt mai putin predispusi sa dezvolte anxietate.

“Am observat o schimbare masiva, in ceea ce priveste depresia si anxietatea, dupa ce oamenii au inceput sa consume alimente procesate, care alterau bacteriile si flora intestinala.,”a mentionat Dr. Kristen Tillich, autorul studiului. . “Studiul nostru demonstreaza faptul ca exista o legatura stransa intre intestin si creier.”

Cum traim intr-o lume in care majoritatea oamenilor au o dieta bazata pe mancaruri nesanatoase, nu este de mirare faptul ca tot mai multe persoane se confrunta cu anxietate si bipolarism.

Deci, ce putem face pentru a mentine sanatatea intestinelor?

CUM TRATaM ANXIETATEA sI DEPRESIA CELUI DE-AL DOILEA CREIER
1. Elimina din dieta ta alimentele procesate.

2. Consuma alimente naturale, netratate, care sa iti refaca flora intestinala si sa mentina sanatatea acesteia.

3. Opteaza pentru legume si fructe organice. De asemenea, poti consuma si carne slaba!

4. Introdu mai multe alimente fermentate, nepasteurizate. Alimentele fermentate contin acid lactic, benefic pentru divizarea bacteriilor sanatoase, de la nivelul florei intestinale. Poti consuma alimente precum kefir, iaurt sau kombucha.

5. Consuma alimente bogate in fibre. Un studiu realizat de catre profesorul Andrew Smith, din cadrul Universitatii din California, in anul 2002, a scos la iveala faptul ca o alimentatie bogata in fibre are un impact pozitiv asupta florei intestinale si poate reduce oboseala sau dezvoltarea afectiunilor de la nivelul sistemului digestiv, inclusiv a cancerului.

Sursa: Secretele

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

REVINO IN TOP

Share Page

Close