Cum sa stimulezi activitatea cerebrala a copiilor! Vezi alimentele care iti pot face copilul mai istet!

In: Utile

 

Exista o serie de alimente ce stimuleaza creierul si activitatea cerebrala a copiilor. Nu le ocoli daca vrei ca cel mic sa aiba rezultate mai bune la scoala.


Anumite alimente ajuta la cresterea creierului si in plus imbunatatesc functia cerebrala, memoria si concentrarea. Academia Americana de Pediatrie le catalogheaza astfel:

1. somonul
Pestele gras precum somonul este o sursa excelenta de omega 3 si acizi grasi esentiali DHA si EPA, esentiali pentru cresterea si functionarea cerebrala. De fapt, cercetarile recente au demonstrat ca acele persoane care consuma acesti acizi grasi poseda o minte mai ascutita si au rezultate mai bune la testele de memorie. Un sandvis cu somon pentru pachetelul de scoala poate fi alegerea ideala.

2.ouale
Ouale sunt cunoscute ca surse foarte bune de proteine, insa galbenusul de ou contine si colina, o substanta ce ajuta incredibil de mult dezvoltarea memoriei. Un ou fiert la pachetel sau un sandvis in care pui si cateva feliute de ou poate fi salvarea pentru una dintre zilele saptamanii.

Citeste si   Show erotic cu profesorii de fata! Elevii au mimat sexul oral la Balul Bobocilor!

3.untul de arahide
Arahidele si untul de arahide reprezinta o sursa foarte buna de vitamina E, un antioxidant potent ce protejeaza membranele sistemului nervos. in plus contin tiamina ce ajuta creierul si sistemul nervos sa foloseasca glucoza pentru energie. Untul de arahide merge foarte bine intre doua felii de paine integrala in pachetelul de scoala.

4. cerealele integrale
Creierul are nevoie constant de provizii de glucoza, iar cerealele integrale le furnizeaza din plin. Fibrele ajuta la reglarea eliberarii glucozei in organism. in plus, cerealele integrale contine vitamina B ce hraneste un sistem nervos sanatos. Un iaurt cu cereale integrale poate fi alegerea pentru inca una dintre zilele in care trebuie sa pregatesti pachetelul pentru scoala.

5.ovazul
Ovazul este una dintre cerealele familiare copiilor si foarte nutritiva pentru creier. Ovazul este o sursa excelenta de energie pentru creier, primul lucru de care copiii au nevoie dimineata.
incarcat cu fibre, vitaminele E si B, potasiu si zinc, ovazul face ca organismul si creierul nostru sa functioneze la capacitate maxima. E mai greu de oferit la pachetel, insa i-l poti pregati la micul dejun.

Citeste si   Evita aceste otravuri in alimentatia de zi cu zi!

6. fructele rosii
Capusunele, ciresele, coacazele, murele, afinele. Cu cat culoarea este mai intensa, cu atat sunt mai hranitoare si nutritive. Contin un nivel mare de antioxidanti, in special vitamina C. Studiile au aratat ca ajuta la imbunatatirea memoriei, iar semintele lor reprezinta o sursa buna de omega 3. I le poti pune intr-o cutiuta i le poate consuma intr-una dintre pauze. Dar pune-i si o lingurita ca sa nu se murdareasca din cap pana in picioare.

7. fasolea
Fasolea este un aliment special ce ofera energie fiind bogata in proteine, carbohidrati complecsi, fibre si o multime de vitamine si minerale. Fasolea este un aliment excelent pentru creier deoarece mentine energia si gandirea copilului la cote maxime toata dupa amiaza, daca o consuma la pranz.

8. legume colorate
Rosii, cartofi dulci, dovleac, morcovi, spanac, toate sunt legume foarte colorate, surse excelente de antioxidanti care mentine celulele cerebrale puternice si sanatoase. Se pot folosi in placinte, sufleuri sau quiche-uri pentru gustarea copilului la scoala.

Citeste si   Ce nu ti-a spus nimeni despre mancare! Ce se intampla in corpul tau atunci cand faci asta!

9.laptele si iaurtul
Lactatele contin proteine si vitamina B, esentiale pentru cresterea tesutului cerebral, neurotransmitatori si enzime. De asemenea, furnizeaza proteine si carbohidrati, sursele preferate de energie ale creierului.
Studii recente sugereaza ca un copil si un adolescent au nevoie de de 10 ori mai multa vitamina D decat doza recomandata deoarece acesta are beneficii multiple pentru sistemul neuromuscular si pentru ciclul celulelor umane.

10. carnea
Fierul este un mineral esential ce ajuta copii sa aiba energie si sa ramana concentrati la scoala. Carnea este sursa de fier ce se absoarbe cel mai bine. in plus, contine zinc ce ajuta memoria. O felie de friptura pentru sandvis este alternativa ideala la mezeluri si alte preparate din carne.

sursa:totuldespremame.ro













MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , , , ,
REVINO IN TOP

Share Page

Close