Guvernul baga taxa pe autostrazile A1 si A2. E mai rapid decat te asteptai!

In: Auto, Bani, Transporturi

In ciuda faptului ca nici pana la ora actuala nu s-a realizat culoarul care sa lege autostrada Pitesti – Bucuresti de Constanta – Bucuresti, Executivul a decis sa isi rotunjeasca veniturile prin introducerea taxarii pe cele doua din cele mai circulate drumuri din Romania.

Nici in aceasta vara, nici in viitorul sezon estival nu se va decongestiona traficul de la podul Fetesti-Cernavoda de pe Autostrada Soarelui, dar din 2016 soferii vor fi obligati sa achite taxa si pentru circulatia pe autostrada.


Taxa se va aplica si pe autostrada Bucuresti-Pitesti, iar nivelul de taxare va trebui discutat si negociat chiar din acest an, daca se va selecta constructorul centurii de sud a Capitalei. Anuntul privind implementarea sistemului de taxare a fost facut de directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, care a precizat, intr-o conferinta pe tema de infrastructura, ca de anul viitor sau din 2016, pe cele doua autostrazi se va pune taxa, dar aceasta va fi decisa de concesionar, adica de compania care va construi cei 48 de kilometri de autostrada si care se va ocupa si de intretinerea celor doua autostrazi.

La doar cateva ore de la declaratia directorului general, CNADNR a remis o dezmintire si mai apoi o precizare, din care reiese ca taxa nu a fost decisa si nici nu va fi luata in discutie in acest an sau in 2015, fiind doar o optiune a concesionarului sau a statului roman, in functie de preluarea riscului de trafic. De aici reies cel putin doua nelamuriri: ori nu se selecteaza compania care va construi si intretine cele trei autostrazi in acest an, asa cum a declarat Narcis Neaga, care a spus ca in toamna ar putea fi semnat contractul, ori discutiile cu cei patru candidati sunt inca in faza incipienta incat anuntarea introducerii taxei a fost o greseala a conducerii CNADNR.

Cati bani scoate Guvernul din taxa

Cert este ca taxarea nu va putea fi facuta fara constructia unor puncte de taxare. Astfel ca viitorul constructor va fi nevoit ca in perioada de 8-12 luni in care va efectua lucrari de reabilitare la cele doua autostrazi, sa gandeasca si sa construiasca sistemul asa incat sa poata incasa de la soferi taxa de autostrada. Potrivit lui Narcis Neaga, lucrarile de reabilitare pentru cele doua autostrazi se ridica la aproximativ 250 milioane de euro.

In ceea ce priveste incasarile din taxa, conform calculelor Capital pe baza datelor de trafic mentionate in documentatia CNADNR referitoare la selectarea concesionarului, anual s-ar putea colecta intre 35 si 45 milioane de euro, la o taxa de aproximativ 2,5 euro/100 km. In primavara anului trecut, CNADNR a primit candidaturi din partea a patru asocieri de firme care vor sa construiasca cei 48 de kilometri in regim de concesiune.

 

Constructorii care au depus documentatia pentru Autostrada de centura a Capitalei sunt: Asocierea Stra Via Sud (Strabag, Vinci, Aktor), Asocierea formata din Astaldi, Euro Construct Trading 98 si Astalrom, Asocierea Tehnostrade si Spedition UMB, respectiv asocierea Impregilo si Salini. Sursa: capital.ro













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close