Guvernul va revizui sistemul de subventionare CFR! Vom plati mai mult la vagonul de dormit, bani mai putini la privati!

In: Stirile zilei, Transporturi

Guvernul va revizui sistemul de subventionare CFR, determinand cresterea pretului la vagonul de dormit si impunerea unei cote fixe a subventiei pentru operatorii privati, in timp ce trasee profitabile vor fi scoase din pachetul social.

Modificarea sistemului actual de subventionare a transportului feroviar de calatori a fost convenita in ultimele negocieri ale Guvernului cu Fondul Monetar International (FMI) si urmeaza sa fie efectuata anul viitor, cu scopul ca societatea nationala de resort sa obtina venituri suplimentare pentru a achita integral taxele aferente utilizarii infrastructurii feroviare.

CFR Infrastructura a inceput procesul de reducere a costurilor si de crestere a veniturilor astfel incat sa se indrepte spre viabilitate financiara din 2013. Aceasta necesita sa fie luate masuri decisive care sa asigure ca societatile nationale de pasageri si marfa achita integral tarifele de acces catre compania de infrastructura. Pentru a facilita plata integrala, intentionam sa reevaluam furnizarea de subventii si obligatiile de servicii publice (OSP) la compania de calatori si sa scoatem serviciile profitabile din OSP incepand din 2013″, se arata in ultima scrisoare de intentie convenita de Guvern cu FMI, in luna august.

Surse oficiale convergente au declarat ca sistemul de subventionare in sistemul feroviar de calatori va fi modificat atat pentru anumite servicii destinate calatorilor, precum vagonul de dormit, cat si in relatia cu operatorii privati, ale caror subventii ar urma sa nu mai fie calculate diferentiat, ci eventual stabilite pe baza unei cote fixe.

„In cazul serviciilor de calatori, este posibila, de exemplu, o modificare a subventiei la calatoria cu vagonul de dormit si, implicit, o usoara crestere a pretului pentru acest serviciu, la un nivel care sa nu depaseasca totusi costul unei calatorii low-cost cu avionul. Analiza este la acest moment in faza incipienta. Este necesara o revolutie in subventionarea transportului feroviar, dar sistemul trebuie gandit atent, fara a speria sindicatele”, au aratat sursele.

Modificari de subventii vor fi introduse de stat si in relatia cu operatorii privati, cu intentia de a „echilibra” sistemul, eventual prin impunerea unei cote fixe de subventie, nu diferentiata ca in prezent. Printr-o astfel de cota fixa, subventia pentru operatorii privati ar urma sa scada, autoritatile considerand ca actuala formula de „impartire” a subventiei este gresita.

In acelasi timp, traseele feroviare considerate profitabile vor fi scoase din pachetul social de subventionare spre a fi vandute operatorilor privati, care vor aplica propriile preturi.

 

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close