Hartia suporta multe! Planurile fantastice ale PSD-ALDE pentru drumurile din Romania!

In: Infrastructura

In timp ce romanii parcurg in cinci ore cei 40 de kilometri de drum de la Campina la Sinaia, Guvernul Romaniei face noi planuri pentru drumuri. Ultima realizare a fost aprobarea memorandumului pentru demararea pregatirii unui portofoliu de proiecte de transport, ce urmeaza a fi implementate in viitorul cadru financiar multianual, 2021-2027. Doar in sectorul rutier, planul prevede aproape 500 de kilometri de autostrada si aproape 900 de kilometri de drum expres, iar finantarea de aproape 10 miliarde de euro ar urma sa vina de la BERD.

In memorandum sunt incluse proiecte strategice identificate ca prioritare din Master Planul General de Transport al Romaniei, astfel:


Sectorul de autostrada Brasov – Bacau -Pascani-Iasi-Ungheni (+pod Ungheni), in lungime de 336,5 km si o valoare totala de 3,08 miliarde de euro

Proiectul de drum Transregio Brasov-Targu Mures, in lungime de 161 km si o valoare totala de 1,02 miliarde de euro

Proiectul de autostrada Brasov – Fagaras – Sibiu, in lungime de 120 km si o valoare totala de 816,44 milioane de euro

Proiectul de drum expres Buzau – Braila/ Focsani- Braila – Constanta, in lungime de 361,7 km si o valoare totala de 1,823 miliarde de euro

Proiectul de drum expres – Drum expres Sudului Bucuresti – Craiova – Lugoj, in lungime de 397 km si o valoare totala de 2,514 miliarde de euro

„Ministerul Transporturilor, in colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene (MFE), a pregatit un memorandum care, o data adoptat, va asigura demararea pregatirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmeaza a fi implementate in perioada imediat urmatoare (in viitorul cadru financiar multianual, 2021-2027, potrivit ordinii de zi a sedintei Executivului – n.r.)”, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la inceputul sedintei de Guvern.

El a mai spus ca a pregatit memorandumul avand in vedere faptul ca ”elaborarea unei documentatii tehnico-economice de calitate reprezinta un proces indelungat”.

„Fara o documentatie de calitate, pregatita temeinic, intampinam mari dificultati in realizarea proiectele. Atunci, am facut acest portofoliu de proiecte publice prioritare de infrastructura care sa atinga un grad de maturitate suficient de mare pentru demararea licitatiilor si a implementarii incepand cu anul 2019. Pregatirea in avans a unui portofoliu de proiecte publice prezinta o serie de avantaje, printre care evitarea pierderilor de timp si a riscului pierderii de fonduri dispobinile in cadrul actualei si viitoarei perioade de programare, posibilitatea accesarii altor mecanisme de finantare, alocarea eficienta a fondurilor europene disponibile pe baza unor date cu privire la proiectele ce pot fi implementate”, a adaugat ministrul Transporturilor.

El a mai spus ca pachetul de proiecte urmeaza sa fie finantat integral de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare.

Printre proiectele vizate se numara autostrada Brasov-Pascani-Iasi-Ungheni, cu o lungime de 336,5 km si un cost aproximativ de 3,08 miliarde de euro, drumul rapid Transregio Brasov-Tg. Mures, autostrada Brasov-Fagaras-Sibiu, cu o lungime de 120 km si un cost estimat de 816,44 milioane euro, Drumul Sudului Bucuresti-Craiova-Dr.T. Severin, Caransebes-Lugoj, precum si drumul expres Buzau-Focsani-Braila-Tulcea-Constanta.

”In sectorul feroviar, proiectul de reabilitare cale ferata coridorul Coslariu – Cluj Napoca – Ilva Mica – Suceava – Pascani este un proiect, de asemenea, cuprins in Masterplanul general de transport al Romaniei. Are o lungime de 488 km si un cost aproximativ de investitie de 1,95 miliarde euro. Proiectul de reabilitare cale ferata Bucuresti – Craiova, de asemenea cuprins in Masterplanul general de transport al Romaniei, are o lungime de 142 km si un cost aproximativ de 227,2 miliarde euro. Proiectul de reabilitare cale ferata Bucuresti -Iasi are o lungime de 462 km si un cost de 1,687 miliarde euro. Finantarile sunt asigurate. Daca acest memorandum va fi aprobat este un pachet de proiecte care o data lansate nu vor mai putea fi oprite”, a mai spus Stroe.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca masurile necesare sunt aprobarea listei de obiective de investitii care vor fi pregatite cu prioritate, asigurarea finantarii pregatirii portofoliului de proiecte, mandatarea MT, MFE si MDRAP pentru purtarea de negocieri cu institutiile financiare internationale, in special cu BEI si BERD, desemnarea MFE pentru asigurarea sprijinului BEI in vederea operationalizarii Companiei Nationale de Investitii Rutiere.

”Este absolut necesar ca intr-o perioada scurta de timp CNIR sa devina operational”, a mai precizat Felix Stroe.

Loading...

sursa: gandul.info













MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Elena Tudor Tags: , , , ,
REVINO IN TOP

Share Page

Close