Cum arata Armata Romana in caz de razboi!? Comparatie cu armatele Rusiei si Siriei!

In: Infrastructura, Social

O analiza realizata de Ziarul Financiar ce are in vedere puterea armata a tarii noastre in comparatie cu armatele Siriei si Rusiei scoate la iveala o realitate socanta. La nici un capitol nu ne putem compara cu cele doua armate. Desigur ca aici se pune problema apartenentei Romaniei la NATO, dar si asa modul in care este dotata apararea Romaniei lasa de dorit.

Conform datelor de pe Global Firepower Rusia domina clasamentul, insa care este totusi diferenta reala?

Primul indicator luat in considerare ar fi personalul militar activ, dar si cel in rezerva si populatia apta de lupta.

Pe urma, se va lua in considerare numarul de tancuri si blindate, precum si artileria.  Urmatorul indicator este forta aviatica militara, care va cuprinde numarul de avioane, elicoptere si elicoptere de lupta.

Criza refugiatilor si razboiul civil din Siria au facut ca tensiunile la nivel mondial sa creasca. Rusia a inceput raidurile aeriene in Siria, la fel si Franta, Statele Unite si marile puteri incep sa se amestece impotriva Statului Islamic si sa trimita atat consilieri militari, cat si echipament in Siria.

buget de aprare romania

RADET opreste caldura in Bucuresti

In: Infrastructura, Social

RADET Bucuresti intrerupe de luni  furnizarea caldurii in conditiile in care temperaturile de afara au depasit 10 grade Celsius in timpul noptii. Exceptie fac obiectivele speciale – spitale, crese, gradinite, sere – in cazul carora sistarea serviciilor de incalzire se va face la solicitarea scrisa a conducerii acestora.

„Masura a fost luata in conformitate cu prevederile articolului nr. 117 din Regulamentul pentru furnizarea si utilizarea energiei termice, care precizeaza ca „oprirea incalzirii se face dupa trei zile consecutive in care temperatura medie a aerului exterior depaseste +10 grade C, intre orele 18.00 – 06.00”, potrivit unui anunt facut de RADET.

Fanteziile ministrului Dan Sova din mandatul de ministru al Transporturilor

In: Bani, Infrastructura

In mandatul de patru luni la Transporturi, Dan Sova nu a reusit sa gaseasca contractul cu Bechtel sau sa semneze Comarnic-Brasov, dar a promis 2.400 km de autostrada pana in 2020. Multi manageri privati au ramas pe drumuri, iar DNA a primit suficiente plangeri pentru a monitoriza atent ministerul, arata o analiza mediafax.ro.

Dan Sova a fost numit ministru al Transporturilor dupa iesirea PNL de la guvernare, el conducand anterior, vreme de peste un an, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.

La o luna de la preluarea mandatului, Sova a abordat cu cifre, date, planuri si variante de finantare unul dintre cele mai sensibile subiecte cotidiene – constructia de autostrazi – , capitol unde Romania nu a reusit sa performeze sub nicio guvernare post-decembrista.
Potrivit informatiilor anuntate de Sova la acel moment, Romania va avea o retea de 2.440 kilometri de autostrada in anul 2020, respectiv un plus de aproximativ 1.800 kilometri fata de nivelul actual, de aproximativ 650 kilometri.

In ultimii doi ani au fost inaugurati 242 kilometri, anul trecut fiind finalizati 116 kilometri.

Unde este contractul Bechtel!?

Tot in aprilie, intrebat daca a gasit contractul incheiat cu compania americana Bechtel, ca documentul este cautat de Parchet „de vreo sase luni”. In noiembrie, Sova afirma, in calitate de ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructura, ca nu a cautat niciodata contractul cu Bechtel, ci l-a cerut Ministerului Transporturilor, si ca nu are informatii daca documentul a fost gasit, dar constructorul american a promis sa trimita o copie legalizata.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Se construiește inca un pod peste Tisa spre Ucraina

In: Infrastructura

CNADNR vrea sa cheltuiasca 830.000 euro pe un proiect care care vizează realizarea unui studiu de fezabilitate necesar construcţiei unui pod nou peste Tisa, la Teplita.

 

Contractul, finanţat cu bani europeni şi de la buget, are o valoare estimată cuprinsă între 2,49 milioane lei şi 2,95 milioane lei (incluzând şi eventuale servicii similare achiziţionate ulterior), fără TVA şi va avea o durată de un an de la data atribuirii.

 

În prezent, localităţile Sighetu Marmaţiei şi Solotvino (Ucraina) sunt legate printr-un pod cu o singură bandă pe sens, construit la începutul anilor 2000 şi consolidat în perioada 2007-2008.

 

„Obiectivul general este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a creea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene. Pe lângă importanţa sa naţională, proiectul podului peste Tisa în zona Tepliţa din Sighetul Marmaţiei va deservi în condiţii bune, traficul de tranzit internaţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României”, se arată în caietul de sarcini al procedurii.

 

Serviciile vor fi contractate prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar firmele interesate pot depune ofertele sau cererile de participare până la 31 iulie.

500 de blocuri din Sectorul 3 ar putea fi reabilitate termic in 2013

In: Infrastructura, Stirile zilei

Incepand cu anul viitor, aproximativ 500 de blocuri din Sectorul 3 al Capitalei ar putea fi reabilitate termic, asta doar daca vor fi atrase fonduri nerambursabile.

Pana la sfarsitul acestui an vor fi reabilitate 180 de blocuri. Pentru anul 2013, sper eu, ca vom reabilita in jur de 500 de blocuri, dar cu conditia de a fi atrase fonduri nerambursabile, a declarat primarul Robert Sorin Negoita.

Dupa ce joi a verificat lucrarile de reabilitare termica la trei blocuri din sector, edilul a fost multumit de modul in care au fost executate lucrarile, dar a tinut sa atraga atentia asupra unor nereguli identificate si a specificat că dacă nu se vor remedia micile probleme, reprezentantii Primariei Sectorului 3 nu vor efectua receptia lucrarilor.

Pana in acest moment, programul local multianual privind cresterea performantei energetice la blocurile de locuinte din Sectorul 3 cuprinde 1.477 blocuri. Dintre acestea au fost finalizate 99 blocuri pana in prezent, alte 122 fiind in diferite stadii de executie. Restul de pana la 1.477 se vor reabilita treptat in decursul a patru ani.

Nicio minune nu mai poate salva Combinatul Oltchim de la disparitie! Specialistii in insolventa ii canta deja prohodul

In: Infrastructura, Stirile zilei

Combinatul Oltchim abia isi mai trage suflarea, dupa ce ani la rand a fost teatrul unui jaf organizat. Chiar daca acum partidele politice sunt optimiste si vorbesc despre posibili investitori care ar putea prelua mamutul industrial din Valcea, specialistii in insolventa pun totul pe seama campaniei electorale. Ei nu mai cred in minuni si dau ca sigura disparitia companiei.

Citeste pe StireaZilei.com!

 

Limbajul codat al „NASILOR” din CFR Calatori!

In: Infrastructura, Stirile zilei

Mai multe convorbiri intre conductorii de tren si sefii de tren din CFR Calatori prin care acestia se anuntau despre mita pe care o luau de la calatori au fost interceptate de procurorii brasoveni.

Din cercetarile procurorilor in acest dosar, care au inceput in luna martie 2011, s-a stabilit ca, pornind de la conductorii de tren si pana la revizorii de specialitate, se lucra mana in mana, „fiecare conjugandu-si eforturile cu alti suspecti, in combinatii diferite, in functie de circumstante”.

In acest sens, angajatii CFR foloseau un limbaj comun cu anumite elemente de argou, precum „a carji”, „chiori”, „colet”, „a incarca trenul”, „a sta cu mortul pe tine” sau „tren bun”.

Traducerea cuvintelor folosite de angajatii CFR este:

• „a carji (carjeala, carja)” – pretinderea sau primirea de bani de la calatorii fraudulosi in scopul de a le permite acestora calatoria cu trenul (carjeala – activitatea);

• „chior/-i – calator/-i fraudulos/-si care nu detin/-e documente de calatorie;

• „colet/-e (pachet/-e) – calatori fraudulosi carora personalul de tren le permite calatoria frauduloasa la cererea propriilor organe de control;

• „a incarca trenul” – activitatea infractionala de a permite calatoria frauduloasa a cat mai multor calatori fraudulosi;

• „a (nu) sta cu mortul (cu banii) pe tine” – a (nu) avea asupra propriei persoane sumele de bani provenite de la calatorii fraudulosi existand riscul de fi descoperit.De asemenea, „tren bun (tren puternic)” reprezinta un tren cu care se deplaseaza, in mod constant, multi calatori fraudulosi si de la care se pot obtine in acest mod sume de bani considerabile.

Cristian Radu, primarul Mangaliei este impotriva exploatarii gazelor de sist!

In: Infrastructura, Stirile zilei

Subiectul exploatarii gazelor de sist a fost reinviat de primarul Mangaliei, Cristian Radu, care in sedinta de vineri a Consiliului Local a supus dezbaterii un proiect privind organizarea unui referendum prin care cetatenii sa fie consultati daca sunt de acord sau nu cu intentia firmei Chevron de a fora in sudul litoralului. Facem precizarea ca, de data recenta, subiectul a ajuns si in atentia Parlamentului Europei.

Revenind la Mangalia, adaugam ca proiectul privind organizarea unui referendum a fost votat, acum totul depinzand si de avizul de legalitate al Prefecturii judetului Constanta, potrivit ReplicaOnline.ro.

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, spune ca din discutiile cu consilierii, a rezultat ca un astfel de referendum este bine sa aiba loc in data de 9 decembrie, odata cu alegerile parlamentare, din ratiuni financiare.

“Eu sunt impotriva exploatarii gazelor de sist. Dupa cum stiti, perimetrul Costinesti-23 August-Mangalia-Limanu pare potrivit pentru o astfel de afacere, iar in mai 2010 un secretar de stat de la acea vreme spunea ca este bine ca Chevron sa demareze forajele in zona. In 2010 s-a dat acceptul in acest sens. Prin proiectul aprobat vineri venim in intampinarea unei astfel de posibilitati. Daca peste o luna, de exemplu, vine Chevron si incepe sa foreze? Acest lucru ar avea un impact negativ asupra terenurilor, asupra pietei imobiliare si a turismului, dar mai ales vorbim despre poluare”, explica primarul Mangaliei care este pozitia sa vizavi de acest subiect. Intrebat daca intra in campanie electorala pe acest subiect, Cristian Radu a replicat, dandu-l exemplu negativ pe deputatul PDL Zanfir Iorgus, ca el nu urmeaza sa candideze la parlamentare si ca nu are motive sa marseze pe acest subiect din alte ratiuni decat cele de grija fata de Mangalia.

Proiectul de 3,6 MILIARDE de euro pentru ROMANIA! Vezi ce se va CONSTRUI din 2013

In: Infrastructura, Stirile zilei

Proiectul canalului Siret-Baragan va fi lansat anul viitor urmand sa fie investita o suma de pana la 50 de milioane de euro, potrivit ministrului Agriculturii, Daniel Constantin.

„Pentru canalul Siret-Baragan ministerul a comandat studii la Institutul de Studii pentru Imbunatatiri Funciare si suntem in faza finala cu acestea. Sper ca in cel mai scurt timp acest proiect sa devina de o importanta principala pentru Guvern si sa gasim surse financiare ca sa putem sa construim”, a declarat luni, intr-o conferinta de presa, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.

El a adaugat ca a discutat la Bruxelles despre investitiile in zona de imbunatatiri funciare si a vorbit si despre canalul Siret-Baragan, unde este nevoie de finantare. „Cred ca vom merge pe un parteneriat public-privat, pentru ca sunt investitori si din Rusia, si din China interesati sa investeasca in aceasta zona. In urma discutiilor pe care le-am avut la Bruxelles exista posibilitatea ca chiar din anul 2013 sa putem sa facem anumite investitii”, a afirmat Constantin.

Ministrul a mai spus ca investitiile de anul viitor vor fi sub 50 de milioane de euro, dintr-un total estimat pentru intregul canal, doar pe zona de imbunatatiri funciare, de 2,6 miliarde euro. De acest proiect s-a aratat interesata, anul trecut, compania China National Agricultural Group Corporation.

Tot anul trecut, Valeriu Tabara, la acea data ministru al Agriculturii, anunta ca ministerele Agriculturii si Mediului vor sa incheie un parteneriat public-privat pentru constructia canalului, care ar facilita irigarea a 500.000 de hectare de teren, valoarea totala a proiectului fiind de 3,6 miliarde de euro.

Autostrada Bucuresti – Ploiesti, finalizata abia in 2015. Lucrarile au fost oprite pentru ca s-au terminat banii

In: Infrastructura

Lucrarile la tronsonul de autostrada Bucuresti – Moara Vlasiei au fost suspendate, din lipsa de bani, fondurile alocate in 2012 pentru acest obiectiv fiind deja consumate, a anuntat CNADNR, in conditiile in care vineri, 5 octombrie, intreaga autostrada Bucuresti – Ploiesti trebuia finalizata.

CITESTE CONTINUAREA!