Metoda care nu da gres! Cum afli cati kilometri reali are o masina

In: Utile

Moda samsarilor care aduc masini de afara si masluiesc kilometrajul nu a apus, dar cumparatorul poate afla foarte simplu daca s-a umblat la kilometraj.

Multi dintre cumparatorii de autoturisme second-hand ii gasesc abia dupa achizitie „viciile ascunse”. Un specialist a explicat care sunt greselile cele mai comune facute de clientii neexperimentati.

Primul pas la targ este cel legat de verificarea aspectului estetic al masinii. Este obligatoriu ca inspectia vizuala sa aiba loc in cursul zilei, cand masina este expusa in lumina puternica si i se pot observa toate eventualele detalii neconforme cu prezentarea, potrivit Adevarul.ro.

„Ziua se cumpara o masina, nu spre seara, nu noaptea. Un pont ar fi sa iei cu tine un magnet si, unde vezi nuante diferite, daca pui magnetul nu ar trebui sa aiba o atractie asa mare, deoarece zona e acoperita de chit, de fibra, pentru ca e reparata”, explica Bogdan Achitei, consultant-daune in cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu.

Urmatorul pas, spune specialistul, este sa ne uitam sub masina, acolo unde aceasta este parcata, pentru a vedea daca sunt pete de ulei sau apa.

„Apoi ne uitam sub capota, la motor. Nu trebuie sa fii un expert sau mecanic, te uiti la fel sa nu fie scurgeri, sa nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie sa fie curat”, explica specialistul.

Cum verificam kilometrii reali. „Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fara sa te duci la tester este sa te uiti la volan si la scaunul soferului. Asta indica uzura, kilometrii in timp, pentru ca te dai jos si te urci de foarte multe ori, si la volan la fel, cand conduci foarte mult se roade, se vad urme de uzura. Daca vrei sa afli kilometrii reali cel mai indicat e la reprezentanta, ei au testerul cu programul original”, mai spune Bogdan Achitei, consultant daune.

Foarte importanta este cartea de service, cand exista, pe care clientul trebuie s-o ceara vanzatorului. „Te poti uita acolo si vezi, de exemplu, ca in ianuarie 2015 s-a facut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiti in bord si vezi ca ai 180.000 de kilometri si e dat de gol vanzatorul. Numarul de kilometri e oarecum irelevant. Poate sa fie o masina cu 300.000 de kilometri care sa mearga foarte bine, daca e intretinuta”, explica specialistul.

 

MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close