Mihaela Bilic dezvaluie secretele mierei pentru organism! „Mancati-o cruda, nu o omorati”!

In: Utile

 

Pentru ca zaharul rafinat a ajuns sa fie numit „moartea alba”, avem nevoie de un agent de indulcire care sa nu ne inspaimante. Si atunci tot ce nu e zahar alb a ajuns sa aiba din oficiu asa-zise beneficii pentru organism, sau macar calificativul „mai sanatos”.


In realitate toti agentii de indulcire sunt la fel de buni pentru consum si rai pentru sanatate daca depasesc doza optima, adica aceea de condiment- pusi in alimente precum sarea, cat sa dea gust. Mierea pare a fi premianta cand vine vorba de ceva dulce, insa folosirea ei necesita cateva precizari clare:

este ideala pentru uz extern sau consumata cruda, fara a fi incalzita/tratata termic- contine enzime bioactive si flavonoide cu efect antioxidant, care sunt distruse la o temperatura mai mare de 40 grade Celsius.

Aplicata pe piele sau mucoase, mierea are proprietati calmante, cicatrizante, antibacteriene; aciditatea pe care o provoaca impiedica dezvoltarea bacteriilor, inclusiv E. Coli, stafilococ, Helicobacter pylori- ajuta la vindecarea ranilor si ulceratiilor

poate inlocui cu succes zaharul in preparatele lichide (sucuri, sosuri, dulceturi, compot, ceai sau cafea) sau in produsele de cofetarie si patiserie ce nu necesita crestere (fulgi de cereale, batoane de ciocolata)

Pentru ca este hidrofila (retine apa) si higroscopica (retine umiditatea), mierea va determina o structura densa si umeda a produsului final; pentru aluaturi sau compozitii cu structura pufoasa si usoara, aerate si „bine crescute” e nevoie de zahar cristalizat
– glaseaza si caramelizeaza fructele si legumele mai rapid decat zaharul si la o temperatura mai redusa- un pic de miere sau zahar adaugata la o mancare sau un sos reduce aciditatea acesteia
– este agent de conservare- in miere se pot pastra fructe uscate sau oleaginoase, fara grija ca vor fermenta; fiind o substanta densa ce impiedica intrarea aerului, in recipientele cu miere poate aparea riscul dezvoltarii toxinei botulinice

Din punct de vedere nutritiv, atat mierea cat si zaharul sunt dizaharide formate dintr-o molecula de glucoza si una de fructoza, iar valoarea calorica este de 4cal/g- adica 20 cal/ lingurita (cu varf pentru zahar cristalin si rasa pentru miere).

Voi sunteti cei care alegeti ce tip de agent de indulcire consumati, in functie de preferintele personale, considerentele estetice, sentimentale sau medicale. Insa tineti cont ca atat mierea cat si zaharul sunt principalii agenti de acidifiere/oxidare ai organismului, alaturi de stres, nicotina, alcool si sedentarism. Iar daca alegeti mierea, atunci mancati-o cruda, nu o omorati, scrie Mihaela Bilic pe Facebook.













By: Ovidiu Cercel Tags: , ,
REVINO IN TOP

Share Page

Close