O romanca a descoperit ce miros au ochii! Urmeaza parfumul pentru ochi?

In: Stiinta, Stirile zilei

O romanca a descoperit ca oamenii pot percepe mirosurile diferit, in cazul in care acestea sunt asociate cu unele cuvinte ce au conotatii pozitive sau negative din punct de vedere olfactiv.

Potrivit dailymail.co.uk, cercetatoarea de origine romana Simona Manescu si Johannes Frasnelli au recrutat 50 de participanti care au fost rugati sa miroasa ulei esential de pin, geraniol, chimion, precum si branza parmezan.


Fiecare lucru mirosit a fost insotit aleatoriu de anumite expresii ce descriau un miros, precum „ace de pin” sau „solvent vechi”, proiectate pe monitorul unui computer.

Geraniolul a fost insotit de eticheta „flori proaspete” sau „parfum ieftin”, iar branza parmezan a fost insotita fie de cuvantul „branza”, fie de expresia „voma uscata”.

Participantii la studiu au caracterizat cele patru lucruri mirosite cu conotatii pozitive cand acestea au fost insotite de etichetari pozitive.

Aceleasi mirosuri au fost considerate neplacute si necomestibile cand au fost asociate cu etichetari negative.

„Este prima oara cand am reusit sa influentam perceptia caracterului comestibil al unui miros, chiar si atunci cand etichetarile pozitive si negative ale mirosurilor indicau cuvinte ce descriau produse nealimentare”, a afirmat profesorul Johannes Frasnelli.

„Acest lucru ne arata ca perceptia pe care o avem despre mirosuri nu este obiectiva, ci este afectata de interpretarea cognitiva ce intervine atunci cand cineva se uita la o eticheta”, a adaugat Simona Manescu.

Sursa: mediafax.ro













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close