Patronii portuari ii strica apele lui Mazare

In: Bani, Stirile zilei, Transporturi

Patronii din Portul Constanta se opun cu vehementa ingerintelor primarului Radu Mazare in activitatea portului. Astfel, Organizatia Patronala “Operatorul Portuar” protesteaza fata de „incercarile sistematice de manipulare, din ultimele zile, ale primarului Radu Mazare”, potrivit caruia o parte din operatorii portuari ar fi de acord cu transferul a 13 procente din actiuni din proprietatea statului catre CL Constanta.

„Organizatia Patronala «Operatorul Portuar» isi exprima protestul fata de incercarile sistematice de manipulare din ultimele zile ale primarului Radu Mazare, care incearca sa acrediteze ideea ca o parte din operatorii portuari ar fi de acord cu transferul unui pachet de 13% de actiuni din proprietatea statului catre Consiliul Local Constanta”, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei patronale, citat de Mediafax.


Potrivit comunicatului, organizatia patronala „Operatorul Portuar”, reunita miercuri, a aprobat in unanimitate pozitia deja exprimata si argumentata privind dezacordul fata de acest transfer.

„Luarea de pozitie a fost prezentata detaliat in cadrul conferintei de presa comune a Organizatiei Patronale “Operatorul Portuar” Constanta si a Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare (F.N.S.P.), din data de 15 mai 2014. De asemenea, operatorii portuari reuniti in Organizatia Patronala “Operatorul Portuar” Constanta, care reprezinta peste 95% din cifra de afaceri a tuturor operatorilor portuari, isi exprima solidaritatea cu Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare ai carei membri protesteaza intr-un numar de peste 700 de persoane, inca de luni, 19 mai, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, pentru a se opune ca municipalitatea sa primeasca un nou pachet de actiuni in port, care ar duce la pierderea controlului portului de catre statul roman”, se arata in comunicatul Organizatiei Patronale „Operatorul Portuar”.

Operatorii portuari solicita Guvernului ca structura actionariatului Portului Constanta sa ramana neschimbata, portul fiind un obiectiv strategic de interes national, motiv pentru care nu poate iesi de sub autoritatea statului. De asemenea, daca statul pierde pachetul majoritar nu va mai putea fi garantul implementarii politicilor portuare si indeplinirii obligatiilor ce ii revin conform acordurilor si conventiilor internationale in care Romania este semnatara, sustin operatorii portuari.

Organizatia patronala „Operatorul portuar” Constanta reuneste 33 de companii unde isi desfasoara activitatea peste 6.000 de angajati, reprezentand peste 50 la suta din numarul total de persoane angajate pe domeniul portuar.

Companiile membre ale „Operatorului portuar” contribuie cu peste 85 la suta la veniturile Adminstratiei Porturilor Maritime Constanta, iar contributia acestora la bugetul de stat in ultimii trei ani a fost de 45 de milioane de euro.

Primarul Constantei, Radu Mazare, a spus miercuri ca se va intalni cu operatorii din port dupa ce „aproape toti si-au exprimat intentia de a-i vizita” si de a discuta despre transferul de actiuni de la Administratia Porturilor catre Primarie, edilul sustinand ca doar „doua-trei firme se impotrivesc”.

Primarul Radu Mazare a spus ca marti s-a intalnit cu doi operatori din Portul Constanta, iar miercuri a mers la societatea Umex.

„Acest periplu o sa-l continui pentru ca aproape toti operatorii din port si-au exprimat intentia de a-i vizita si de a discuta despre ceea ce inseamna acest transfer, despre cum ar urma municipalitatea, in calitate de actionar, sa se implice, despre problemele lor de acolo. Si veti constata ca din tot portul si din toti operatorii de acolo sunt doua firme sau trei firme care se impotrivesc, si anume a milionarului Comanescu si a milionarului Idu. Eu, deocamdata, pe astea doua le stiu, nici nu stiu daca e a treia”, a afirmat Radu Mazare, miercuri, la finalul sedintei Consiliului Local.

El a mai spus ca protestatarii din Portul Constanta sunt angajati ai celor doua firme care se opun ca municipalitatea sa primeasca inca 13 la suta din actiunile Administratiei Porturilor Maritime Constanta.

Peste 300 de angajati portuari au protestat, de luni pana miercuri, in fiecare dimineata, in fata sediului Administratiei Porturilor Maritime, opunandu-se ca municipalitatea sa primeasca un nou pachet de actiuni in port, la protest fiind aduse si zece utilaje care au claxonat pe toata durata actiunii.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratie Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta din actiuni, Fondul Proprietatea detine 20 de procente si tot 20 de procente are si Consiliul Local Municipal.

Guvernul si autoritatile locale propun ca structura actionariatului APM sa fie urmatoarea: 33 la suta Consiliul Local Constanta, 33 la suta Ministerul Transporturilor, 20 la suta Fondul Proprietatea si 14 la suta din actiuni sa fie listate pe Bursa.













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close