Portavocile televiziunii aservite, alimentate pe furis cu bani Tel Drum ai Gruparii Dragnea! Adevarul despre moralistii si deontologii posturilor de propaganda!

In: Stirile zilei

Rise Project devoaleaza cum liderul Liviu Dragnea si-a asigurat protectia mediatica in randul figurilor marcante ale principalei televiziuni aservite. Jurnalistii Rise Project publica o noua ancheta, bine documentata, privind modul in care Dragnea si-a asigurat protectie pentru afacerile cu Tel Drum. Unul dintre nivelurile de protectie a fost cel mediatic.

In ancheta intitulata „Banul paralel”, jurnalistii Rise Project arata cum au sume consistente de la Tel Drum in conturile lui Radu Tudor, Bogdan Chirieac si Razvan Dumitrescu, unele dintre cele mai cunoscute figuri de la Antena 3.


„In anii fantomelor, banii Tel Drum inundau si presa centrala. Pe exact aceeasi conducta se intepase alt robinet. Pe facturi nu mai apareau tarani anonimi care vindeau nimic, ci vedete TV care livrau publicitate si consultanta.

Nivelul 3 de protectie al gruparii ‘Dragnea’ lucreaza in falanga media finantata de moguli si antamata intr-un jihad conspirationist impotriva politicilor anticoruptie.

Alaturi de trei televizuni de stiri si siteurile auxiliare, armate nevazute de troli s-au incolonat intr-o campanie uriasa de dezinformare. Tehnicile sunt vechi, desfasurate pana acum in Rusia, Ungaria, Turcia sau Polonia, de regimuri aflate in derapaj democratic. Retorica lor, aceeasi peste tot, se bazeaza pe o diversiune simpla: inventarea unor pericole inexistente asociate des cu institutiile judiciare. Rezulta un delir cu alarme de tip ‘George Soros’, ‘stat paralel’ in loc de separatia puterilor in stat, invazii iminente de homosexuali, spioni si musulmani, corporatii care ne cotropesc sau lozinci nationaliste gen ‘nu suntem o colonie’.

In Romania, sunt expuse aproape 13 milioane de televizoare. Plus 10,6 milioane de oameni cu acces la Internet.

Google listeaza de 10.300 de ori cuvantul ‘soros”’pe siteul Antena 3. Materiale negative. Dragnea apare mai des, de 66.500 de ori. Cele mai multe rezultate, pozitive. Televiziunea lui Voiculescu i-a oferit constant sefului PSD o linie de aparare dupa dezvaluirile presei despre Tel Drum.

65.000 lei a dus acasa colegul lui Dana Grecu in perioada ianuarie 2011 – mai 2012. Platile s-au facut in cinci transe, de la ferma lui Putineanu (Agrotrust) la firma de consultanta a lui Radu Tudor (Top Media Acces).

Ultima plata s-a virat in campania electorala a alegerilor locale din 2012.

S-a intamplat in privat, fara legatura cu postul la care lucreaza, explica realizatorul TV, desi nici pe blogul lui ferma n-a fost pomenita vreodata. Ne-a lamurit personal:

‘Era o consultanta in domeniul comunicarii. Nu mai tin minte, sa verific, au trecut foarte multi ani. Daca pot sa verific documentele firmei, va transmit. (…) Sincer, nu tin minte toate detaliile. Prin firma mea am oferit sfaturi si consultanta pentru mai multe firme si persoane si trebuie sa verific. Majoritatea firmelor apeleaza la noi (n. red. – nu are niciun angajat) pentru sfaturi legate de comunicare, prezenta de piata si asa mai departe. (…) Nu legate de domnul Dragnea personal.’

Discutia cu Radu Tudor s-a mai inchegat pe parcurs:

‘Parca era o chestiune legata de produse agricole romanesti, o dezbatere ampla la vremea respectiva, o disputa foarte mare intre producatorii romani si straini. (…) Nici o treaba cu Antena 3 si lucrul asta sper ca e evident pentru toata lumea. (…) Prin firma mea privata dau si ofer sfaturi legate de comunicare cu experienta mea de jurnalist diferitelor persoane juridice.’

59.502 lei s-au dus la Razvan Dumitrescu si Bogdan Chirieac, figuri consacrate in platourile Antena 3. Tot finul lui Dragnea a platit in aceeasi perioada, 2011-2012. De data asta, a facturat portalul de stiri DC News (Press Media Electronic), fondat de cele doua vedete TV.

Razvan Dumitrescu, care a iesit de curand din afacere, sustine ca nu se ocupa el de administrare, ca habar n-are despre tranzactie, n-a simtit presiuni editoriale si, oricum, n-a mai scris nimic pe site de mult timp.

Pe Bogdan Chirieac l-am gasit mai informat. ‘Banii erau pentru publicitate. Cu siguranta avem de fiecare data publicitatea cu bannerul de la Agrotrust. (…) Altfel, cinstit sa fiu, nici nu-l cunosc pe domnul respectiv, ne-a contactat cineva de la PR. Aveau o ferma de nu stiu ce. (…) Toate firmele mari din occident traiesc din publicitate. La fel am facut si noi la DC News. Avem contracte cu agentii de publicitate mari, corporatii mai importante, decat 500 de euro pe luna.

Pe DC News nu exista referiri la ferma de vaci a finului lui Dragnea, iar Bogdan Chirieac tine secret bannerul publicitar: „O sa vi-l arat cand imi aratati si dumneavoatra contractele de grant”.

In aceeasi zi, la o ora de la convorbire, si-a dat urmatoarea declaratie pe propriul site: ‘O presupusa ancheta jurnalistica privind situatii din 2012 nu cred ca justifica tonul imperativ si agresiv al unei persoane care cere informatii la telefon, despre bannere publicitare afisate acum sapte ani. Spre deosebire de publicatii care au acces la date pe care le gestioneaza alte institutii, eu nu stiu cine se afla in spatele diferitelor firme private. Cred ca este o diversiune si ca site-ul DC News ii deranjeaza (…)’”, scrie Rise Project.

Cu putin timp inainte de aparitia acestui material, Radu Tudor i-a amenintat pe jurnalisti prin intermediul avocatului Antena Group: „Contractul pe care il invocati nu are nicio legatura cu vreaun om politic”. El i-a amenintat pe jurnalisti ca ii da in judecata, sustinand ca imaginea sa este „vatamata grav”.













REVINO IN TOP

Share Page

Close