Povestea nestiuta a limuzinei lui Dej la care a renuntat Nicolae Ceausescu!

In: Life

In anul 1965, administratia prezidentiala a Republicii Populare Romane a achizitionat din Uniunea Sovietica o limuzina de colectie de 5,8 metri lungime, pentru a deservi deplasarilor dictatorului Gheorghe Gheorghiu-Dej in tara si strainatate.

Masina marca ZIL 111 era o capodopera la acea vreme. Limuzina era dotata cu geamuri blindate stratificate, cutie de viteze hidramata, aer conditionat si banchete imbracate in piele, scrie atacdeconstanta.ro.

Citeste si   Un barbat din Galati a gasit 934 de lei pe strada si i-a inapoiat. Ce i-a transmis proprietara cand a primit vestea

Limuzina folosita de Dej avea un motor in 8 cilindri, cu o capacitate de 6.000 de centimetri cubi la o putere de 300 cp si atingea o viteza maxima de 180 km/h.  Din pacate, Gheorghe Gheorghiu Dej nu a apucat sa se bucure prea mult de masina luxoasa intrucat a murit pe 19 martie 1965, la doua luni de cand ii sosise automobilul de lux.

Citeste si   RADET nu mai pompeaza caldura in reteaua de termoficare din Capitala

Nicolae Ceausescu a preluat limuzina de la Dej, insa a folosit Zil-ul 111 in doar patru ocazii. Apoi, tovarasul a realizat ca ar primi aprecierea poporului daca ar sta intr-o masina mai ieftina, lucru pe care l-a si facut.













MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close