PROBLEME cu INCHEIETURILE? Uite ce trebuie sa faci pentru a te apara de DURERI!

In: Sanatate, Stirile zilei

Problemele cu incheieturile te „omoara” in orice activitate zilnica? Kilogramelele in plus sunt de vina, acestea reprezentand o greutate suplimentara pentru incheieturile de la sold, genunchi sau picioare.

Dar este foarte important de stiut pentru cine vrea sa slabeasca: trebuie facut cu grija si treptat. In cazul dietelor agresive de genul „10 kilograme in 10 zile” se pierde foarte multa apa si masa musculara. Insa incheieturile au nevoie mare de acestea. Apa este un ingrdient esential pentru glisarea incheieturilor. Muschii conduc si stabilizeaza incheieturile. Asadar este indicat sa slabesti treptat (circa 1 kg in 14 zile) si sa ai grija sa nu le depui din nou.


Inainte se credea ca in caz de dureri ale incheieturilor, trebuie sa te odihnesti si sa le cruti de efort. Dar acest fapt este gresit, corect este tocmai opusul. Incheiturile trebuie miscate. Exercitiile usoare intaresc musculatura din jurul incheieturilor. Substanta glisanta de pe incheieturi este astfel masata in cartilaj, hranind astfel suprafetele de contact.

Inainte de-a incepe in forta jogging-ul, antrenamentul cu greutati sau alte sporturi, trebuie sa faci cateva miscari de incalzire a muschilor. Deoarece muschii incalziti bine garanteaza buna fuctionare si apararea incheieturilor. Este ideal sa mergi 5-10 minute pe loc, sa alergi usor sau in sala de fitness cateva minute pe bicicleta eliptica la rezistenta mica.

Muschii puternici sunt ca un corset natural pentru incheieturi, ei le mentin intr-o pozitie optima si le apara. Multi poarta bandaje pentru genunchi ca metoda de prevenire a fortarii lor, si cred ca fac un lucru bun. Pe termen lung insa, astfel se slabeste musculatura din jurul genunchilor, deoarece bandajele usureaza iti efortul depus.

Daca iti intinzi muschii dupa ce-ai terminat antrenamentul, iti mentii corpul in miscare, actionezi asupra muschilor scurtati si ii relaxezi, ceea ce face bine si incheieturilor.

Mersul descult confera o pozitie naturala in timpul mersului, stimuleaza si fortifica multi muschi mici, mai ales la picior si in jurul gleznelor.

Cartilajul este format in mare parte din colagen (molecule de proteine strans legate intre ele). Corpul are nevoie de multa vitamina C pentru a putea contrui colagenul.
Surse bune de vitamine C sunt: fructele citrice, broccoli, ardeiul, prazul, sucul de portocale.

Un mic sfat: macesele sunt o sursa extraordinara de vitamina C (500 mg/100g) si contin in plus substante precum galacto-lipidele care ajuta la atenuarea artrozei.

Loading...

Sursa: lyla.ro













By: Elena Tudor Tags: , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment


REVINO IN TOP

Share Page

Close