Proprietatile speciale ale semintelor de chia. Este considerata hrana de drum lung a mayasilor!

In: Sanatate
.

Aztecii si mayasii l-au consumat timp de secole intregi pentru proprietatile speciale pe care le ascundea aceasta planta originara din America de Sud.

Semintele de chia provin de la planta numita Salvia hispanica, desi sunt destul de putin folosite in bucataria romaneasca si europeana, semintele de chia ar trebui consumate zilnic, intrucat au o concentratie mai mare de acizi grasi Omega 3 decat pestele, mai multe proteine decat soia si mai multe fibre decat semintele de in sau alte tipuri de produse.


Ofera rapid senzatia de satietate si ajuta la slabit

Semintele de chia sunt recomandate in dietele de slabit, datorita aportului caloric aproape nul si al continutului bogat de nutrienti care au rolul de a instala rapid senzatia de satietate si de a alunga foamea. Cu alte cuvinte, semintele de chia hranesc organismul fara riscul ingrasarii, asa cum se intampla cu multe alte tipuri de alimente.

Atunci cand intra in contact cu apa, semintele se transforma intr-un fel de gel care creste in dimensiune. Instaureaza senzatia de plenitudine si inhiba apetitul, impiedicand supraalimentarea, care determina aparitia supraponderalitii si a obezitatii.

Ofera energie organismului si intaresc sistemul imunitar

Semintele de chia sunt considerate, pe buna dreptate, aliatele unui organism puternic si sanatos. Datorita continutului crescut de proteine, aceste alimente cresc nivelul de energie al organismului. Proteinele, alaturi de acizi grasi Omega 3, fibre si alte tipuri de substante nutritive intaresc imunitatea si previn aparitia bolilor.

Semintele de chia previn aparitia diabetului

Consumul regulat al semintelor de chia ajuta la reglarea nivelului glicemiei (zaharului) din sange si la combaterea riscului de aparitie a diabetului, o boala atat de raspandita la ora actuala in lume.

Semintele sunt un aliment benefic si pentru cei care sufera deja de diabet, intrucat au un indice glicemic foarte mic si favorizeaza digerarea lenta a alimentelor.

CITESTE IN PAGINA URMATOARE>>>

.













By: Elena Tudor Tags: , , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close