Izvorul Tamaduirii! Minunea savarsita de Maica Domnului care a dat nastere acestei sarbatori! E mare pacat daca faci asta!

In: Spiritualitate

Prima saptamana dupa Paste, cunoscuta si sub denumirea de Saptamana Luminata, are o semnificatie aparte. Potrivit credintei populare, in acest interval, de la inviere pana la Duminica Tomei, Raiul este deschis.

Astazi, vineri din Saptamana Luminata, poarta numele de Vinerea Scumpa sau Fantanita. Este sarbatoarea Izvorului Tamaduirii.

Vinerea Scumpa este in contrast direct cu Vinerea Neagra sau Vinerea Mare, de dinaintea Pastelui. Legendele spun ca Maica Domnului a construit o fantana care avea apa doar in Vinerea Scumpa, caci acea apa era datatoare de viata.

Credinciosii vin in aceasta zi la biserica pentru a lua parte la slujba de sfintire a apei, cunoscuta si sub numele de Aghiasma Mica, ce poate fi bauta tot timpul anului, nu ca apa de la Botobeaza, care are un ritual de folosire mai restrictiv.

Sarbatoarea isi trage denumirea de la o minune savarsita de Maica Domnului prin apa unui izvor cu putere tamaduitoare, descoperit, prin mijlocirea Fecioarei Maria, de Leon I (457 – 474), cu putin timp inainte de a ajunge imparat, scrie observator.tv.

Potrivit traditiei, Leon se plimba printr-o padure din apropierea Constantinopolului. Acolo el intalneste un batran orb care ii cere sa-i dea apa si sa-l duca in cetate. Leon va cauta in apropiere un izvor, dar nu va gasi.

La un moment dat, a auzit-o, insa, pe Maica Domnului spunandu-i: „Nu este nevoie sa te ostenesti, caci apa este aproape! Patrunde, Leone, mai adanc in aceasta padure si luand cu mainile apa tulbure potoleste setea orbului si apoi unge cu ea ochii lui cei intunecati”.

Leon va gasi astfel un izvor din care ii va da orbului sa bea. ii va spala fata cu aceasta apa, iar orbul va incepe sa vada. Dupa ce a ajuns imparat, Leon a construit langa acel izvor o biserica numita „Izvorul Tamaduirii”, inchinata Maicii Domnului.

Mai tarziu, imparatul Justinian (527-565), care suferea de o boala grea, s-ar fi vindecat dupa ce ar fi baut apa din acest izvor.

Ca semn de multumire, el a construit o biserica si mai mare. Aceasta biserica a fost distrusa de turci in 1453, la caderea Constantinopului. De-a lungul timpului, apa acestui izvor ar fi vindecat multe boli si ar fi tamaduit diferite rani si suferinte.

Casele credinciosilor, stropite de preoti cu apa sfintita, de Izvorul Tamaduirii

Alaturi de Mantuitor, care se arata in aceasta saptamana ca izvor al vietii si invierii, Maica Domnului apare ca ocrotitoare a vietii si „Izvor al tamaduirilor”. in aceasta zi, dupa Sfanta Liturghie, in biserici, si uneori la fantani si izvoare, se savarseste slujba sfintirii apei, cunoscuta si sub numele de Aghiasma Mica, dupa o randuiala speciala.

in unele parti din tara, preotii merg si stropesc casele credinciosilor cu aceasta apa sfintita.

in vorbirea populara, aghiasmei i se mai spune si aiasma. Cuvantul aiasma vine de la iazma, care are sensul de „aratare urata si rea, naluca, vedenie”. in legatura cu acest sens, contrar sensului originar de „apa sfintita”, ar fi urmatoarea explicatie: Dupa ce preotul a sfintit apa, ii stropeste pe credinciosi in timp ce se canta troparul: „Mantuieste, Doamne, poporul Tau, si binecuvinteaza mostenirea Ta, biruinta binecredinciosilor crestini asupra celui potrivnic daruieste, si cu crucea Ta pazeste pe poporul Tau”.

Astfel, s-a retinut in popor ca scopul urmarit prin aiasma este de a alunga „aratarea urata si rea”, adica duhul cel rau.

Izvorul Tamaduirii – Traditii si obiceiuri

in ziua de Izvorul Tamaduirii, tinerii adolescenti din anumite zone ale tarii obisnuiau sa faca legamantul juvenil – in casa, in gradini sau in jurul unui copac inflorit.

Persoanele ”legate”, verii, surorile, fratii, fratii de cruce se intalneau anual sau dupa casatorie, la Rusalii. Dupa incheierea legamantului, ei se comportau unii fata de ceilalti ca adevarati frati si surori. in traditia populara, se crede ca bolnavii care respecta ritualul si beau apa sfintita din ziua praznicului dimineata, inainte de micul dejun, se inzdravenesc. De asemenea, cu Agheasma Mica se stropesc toate camerele din casa.

Se mai spune in popor ca, in aceasta zi, apele sunt mai zgomotoase si mai zbuciumate. De aceea, zgomotul apei ii ajuta pe fantanari sa gaseasca mai usor o sursa de apa.

Femeile nu trebuie sa spele sa calce sau sa croiasca imbracaminte, pentru ca se spune ca lucrul facut in ziua sfanta nu va fi de folos si nu va fi terminat niciodata.

Tot in aceasta zi, gospodarii arunca apa sfintita peste vitele de povara, pentru ca ele sa fie sanatoase si sa lucreze cu spor la muncile agricole. Se stropesc cu apa sfintita in ziua praznicului si gradinile si livezile, pentru a fi un an rodnic. Totodata, oamenii cred ca acest ritual protejeaza recoltele de distrugerile provocate de grindina.

Sfanta Mercurie! Cele mai putin cunoscute obiceiuri si traditii din saptamana luminata!

In: Spiritualitate

Prima saptamana dupa Paste, cunoscuta si sub denumirea de Saptamana Luminata, are o semnificatie aparte. Potrivit credintei populare, in acest interval, de la inviere pana la Duminica Tomei, Raiul este deschis.

Miercurea din Saptamana Luminata poarta numele de Sfanta Mercurie.

Barbatii se duc sa munceasca la camp, insa femeile au interdictie. Conform traditiei, nu e bine a munci de „nunta soarecilor”.

Asta ar insemna sa aduci rozatoarele in casa si sa te lipsesti restul anului de bucate pe masa.

Joia din Saptamana Luminata mai e numita si Joia Verde, o zi in care se cinstesc holdele, gradinile si granele. Cine munceste in aceasta zi aduce asupra casei nenorocul, seceta si daunatorii in livezi. „Joia Rea”, cum mai este denumita aceasta zi, cere un ritual al mortilor: 44 de galeti cu apa sunt carate de o persoana, 2 lumanari se aprind la toate cele 4 capete, iar apa astfel „sfintita” se varsa apoi in fantana din curte, scrie observator.tv.

Vinerea din Saptamana Luminata poarta numele de Vinerea Scumpa sau Fantanita. Este sarbatoarea Izvorului Tamaduirii. Vinerea Scumpa este in contrast direct cu Vinerea Neagra sau Vinerea Mare, de dinaintea Pastelui.

Legendele spun ca Maica Domnului a construit o fantana care avea apa doar in Vinerea Scumpa, caci acea apa era datatoare de viata.

Pentru crestinii ortodocsi, Saptamana Luminata este inceputul unei perioade de sarbatoare care se termina dupa 50 de zile de la Pasti, de Rusalii.

Biblia de acum 400 de ani punea Romania pe harta crestinismului! Nimeni nu observase detaliul din Cartea Sfanta!

In: Spiritualitate

De-a lungul istoriei, mii de specialisti au incercat sa descopere cat mai multe detalii greu de observat cu ochiul liber din Cartea Sfanta. Au existat zeci de interpretari, iar unii dintre acestia au vazut numele tarii noastre scris printre randuri.

Se pare ca in textul original al Genezei, numele patriei noastre apare de mai multe ori. Se pare ca cercetatorii au descoperit un cod care scoate la iveala secrete nebanuite, iar in traducerea britanica a Bibliei de la 1611, numele Romaniei apare de 17 ori.

la capitolul 28 din Geneza, versetul 15 se spune: „Iata, Eu sunt cu tine si te voi pazi in orice cale vei merge, nu te voi lasa pana nu voi implini toate cate ti-am spus”, iar potrivit cercetatorilor acesta este un text despre care se spune ca ar avea legatura cu Romania, la fel cum se crede ca si versetul: „si l-a luat Domnul Dumnezeu pe omul pe care-l facuse si l-a pus in gradina cea din Eden ca s-o lucreze si s-o pazeasca”, descrie locul in care astazi se afla tara noastra, scrie A1.

By: Ovidiu Cercel Tags: , ,

Descoperirea care schimba istoria crestinismului! Ce au gasit arheologii cand au deschis mormantul lui Iisus!

In: Spiritualitate

Arheologii au deschis mormantul lui Iisus, iar ce au gasit sub piatra de la intrare schimba tot ce stiau pana acum. „National Geografic” anunta ca placa de marmura a fost pusa in 1555 si pana in prezent nu a fost ridicata.

Cercetatorii spun ca acest lucru a fost realizat intentionat, deoarece fiecare pelerin incerca sa ia o parte din relicva sfanta cu el. Cand placa a fost mutata, sub ea au fost descoperite… multe pietre! Pentru a le intelege provenienta, acestea urmeaza sa fie studiate.

„Ne-a uimit abundenta materialului pietros de sub placa. Trebuie sa realizam numeroase cercetari pana vom intelege si studia suprafata originala a pietrei, pe care trei zile s-a odihnit trupul lui Hristos”, spune Fredrik Hiebert, arheologul Societatii Nationale de Geografie.

Credinta crestina spune ca trupul Mantuitorului s-a odihnit pe mormantul din piatra din pestera calcaroasa dupa ce a fost rastignit de catre romani in anul 33. Mormantului Fiului lui Dumnezeu este situat in Edicula — o capela cu bolta inalta, construita din marmura galben-roza. Din cauza cutremurului din 1927 s-a pastrat doar o parte din peretii pesterii si a intrarii. De aceea, la exterior au fost instalate grinzi sustinatoare din otel.

Analizarea rocii initiale va permite savantilor sa studieze detaliat locul inmormantarii. Ei vor putea afla atat forma originala a Sfantului Mormant, cat si de ce Sfanta imparateasa Elena, care a realizat sapaturile din Ierusalim, a hotarat ca Hristos a fost inmormantat anume aici, arata Cancan.

Mormantul in care se presupune ca a fost ingropat Isus dupa crucificare va fi redeschis.

Mormantul in care se presupune ca a fost ingropat Isus dupa crucificare va fi redeschis, azi, intr-o ceremonie oficiala, la Biserica Sfanta Scriptura din Ierusalim.

Noua luni a durat proiectul de restaurare a mormantului despre care se presupune ca ar fi adapostit trupul neinsufletit al lui Isus Christos. O echipa de 50 de restauratori si cercetatori greci s-au ocupat indeaproape de fiecare etapa a reparatiilor, munca lor fiind canalizata in special asupra unei structuri aflate deasupra camerei mormintelor, numita Edicula. Aceasta zona a fost reconstruita de patru ori, ultima data in 1810, atunci cand a fost distrusa de un incendiu puternic Restaurarea s-a facut cu mare atentie pentru ca locul cu pricina este considerat ca fiind cel mai sacru monument al crestinismului.

Toti cei 50 de restauratori si cercetatori sunt profesionisti cu o larga expertiza in domeniu, tot ei fiind cei care s-au ocupat de lucrarile de conservare de la Acropole si Hagia Sophia din Istanbul. Costurile lucrarilor s-au ridicat la nu mai putin de 4 milioane de dolari, majoritatea fondurilor provenind din donatii. Printre cei care au dat bani se numara regele Abdullah al Iordaniei si vaduva fondatorului Atlantic Records. Interesant este ca pentru a nu perturba rugaciunile pelerinilor toate lucrarile de consolidare si reparare au fost efectuate doar noaptea, atunci cand biserica sfantului mormant era inchisa publicului. in restul timpului, toti cei care au vrut sa simta miracolul crestinismului in cel mai sacru loc de pe pamant au venit aici zi de zi .

Toti crestinii fac greseala asta! Ce trebuie sa faci la disparitia persoanelor dragi!

In: Spiritualitate

Se spune ca nimic pe aceasta lume nu se infaptuieste fara stirea si acordul lui Dumnezeu. In tot ceea ce ni se poate intampla este inclusa si moartea celor dragi. Daca este oarecum firesc sa se intample ca parintii sa ne paraseasca inainte, adica intra in legea firii ca ei sa plece primii,ce se intampla, insa,cand copiii mor si raman parintii in urma lor neconsolati?

Nu este usor sa acceptam o astfel de pierdere. Orice persoana draga noua ne va lipsi,ne va fi dor de ea, amintirile ne vor bantui mereu ca niste dureri care nu isi gasesc leacul…,dar copiii inseamna enorm de mult pentru cei care le-au dat viata.

Ar trebui,poate,sa incepem prin a analiza ce anume se intampla in sufletul nostru cand ne moare cineva drag.Stim ca nu vom mai putea vedea acea persoana niciodata,ca nu o vom mai auzi,ca nu o vom mai putea strange in brate, ca nu ii vom mai putea auzi soaptele. Dupa cum observam,toate aceste argumente ne privesc doar pe noi, pleaca de la noi spre persoana care tocmai a decedat.

Persoana care pleaca isi incheie calatoria,se elibereaza si pleaca spre imparatia lui Dumnezeu. Poate ca pentru ea este o eliberare (cand a fost in mari suferinte fizice,de exemplu),poate ca isi doreste sa vada pe cei dragi plecati din aceasta lume (cartile sfinte spun ca ne vom putea intalni, dupa moartea noastra, parintii decedati,bunicii,fratii etc), poate ca stie ca atat i-a fost sa fie aici si este perfect impacata cu plecarea.

Sunt si cazuri cand,evident, se simt regretele despartirii definitive( pe pamant) si atunci, despartirea devine foarte dureroasa pentru toata lumea.

Revenim la afirmatia cu care am inceput,aceea ca absolut totul se face cu stirea si acordul Tatalui nostru Ceresc. Orice impotrivire,orice gest de nemultumire,orice lacrima este impotriva vointei Lui. Prin urmare, daca intelegem acest adevar simplu, acela ca toate cate se petrec sunt spre binele nostru, atunci ne va fi mult mai usor sa accceptam totul, inclusiv moartea copiilor nostri.

Pe de alta parte, se spune ca persoanele care au decedat au posibilitatea (sufletul lor) sa vada ce se intampla cu cei ramasi pe pamant. Tristetea si durerea nu le este de nici un ajutor,ba mai mult,le creeaza suferinta. Nu se pot bucura sa vada ca familia lor sufera in continuu. Din punct de vedere al credintei ortodoxe, vointa lui Dumnezeu este mai presus de orice si acceptarea tuturor situatiilor de durere si despartire aduce mila din partea divinitatii,care va interveni in alinarea suferintei,cu conditia ca nu suntem razvratiti.

Daca la acest fapt adaugam si o rugaciune prin care ii cerem Tatalui Ceresc sa ne ajute sa intelegem care a fost rostul disparitiei copilului nostru,de exemplu, El ne va arata. in ceea ce ii priveste strict pe copiii nostri,nu trebuie sa uitam ca ei nu sunt copiii nostri,sunt ai lui Dumnezeu si ei au menirea lor, viata lor si crucea lor de dus. Noi, parintii,am fost uneltele lui Dumnezeu sa ii aducem pe lume,dar ei sunt intotdeauna ai Lui,nu ai nostri !

Prin urmare,faca-se voia lui Dumnezeu in toate !

Sursa: Secretele

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,

Un fizician rus a studiat 10 ani puterea rugaciunii Tatal Nostru inainte de masa! Rezultatul te va pune pe ganduri

In: Spiritualitate

Oamenii de stiinta rusi sustin ca au dovedit printr-un experiment care sunt miracolele rugaciunii si semnului crucii facute inainte de masa, spunand ca gestul facut de orice credincios sau necredincios, poate purifica mancarea si apa!

Fizicianul Angelina Malakhovskaya a spus ca obiceiul facerii semnului crucii deasupra mancarii si bauturii, inainte de masa, are un profund sens mistic, mancarea fiind astfel purificata.

Puterea semnului crucii a fost studiat timp de 10 ani de catre cercetatoarea Malakhovskaya. Ea, alaturi de alti cercetatori, au studiat impactul rugaciunii „Tatal nostru” si al semnului crucii asupra bacteriilor patogene, luand mostre de apa din diferite surse – fantani, rauri, lacuri.

S-a observat faptul ca toate mostrele de apa contineau anumite bacterii inainte de a se rosti rugaciunea domneasca si a se face semnul crucii asupra apei. Dupa efectuarea acestor obiceiuri s-a observat ca numarul de bacterii daunatoare a scazut de sapte, zece, sute chiar mii de ori.

Rugaciunea a fost spusa atat de credinciosi, cat si de necredinciosi, iar numarul bacteriilor a scazut indiferent de cine a fost spusa rugaciunea.

Efectele beneficie nu se manifesta doar asupra apei, ci si a oamenilor, stabilindu-se ca presiunea sangelui tuturor celor supusi la teste s-a imbunatatit.

Rezultatele pozitive ale testelor sunt obtinute doar daca semnul crucii este facut corespunzator, in caz contrar daca este facut necorespunzator si fara sa se atinga punctele cheie de pe corp, rezultatele testelor sunt mai slabe sau chiar absente.

Sa luam aminte chiar de la Parintele Arsenie Boca: „Fa cruce pe tot ce mananci si bei, fie ea si otravita, crucea anuleaza tot.”

Sursa: Secretele

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,

Mare sarbatoare pentru toti crestinii! Este ziua impacarii! Ce este interzis astazi!

In: Calendar Ortodox, Spiritualitate

In fiecare an, pe data de 30 ianuarie, sunt praznuiti Sfintii Trei Ierarhi: Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz si Ioan Gura de Aur. Aceasta sarbatoare semnifica unitatea crestinilor. Dupa ani de dispute intre comunitatile crestine, pe tema – cine este mai mare ca teolog dintre cei trei ierarhi, s-a hotarat in urma visului pe care l-a avut episcopul Ioan al Evhaitelor, in timpul imparatului bizantin Alexios I Comnenul (1081-1118), ca 30 ianuarie sa fie ziua de cinstire comuna a celor trei ierarhi.

Pentru a recunoaste valoarea teologica a Sfintilor Trei Ierarhi, prin hotararea luata la Atena, la primul Congres al Profesorilor de Teologie din anul 1936, Sfintii Trei Ierarhi au devenit patronii spirituali ai institutiilor de invatamant teologic ortodox din intreaga lume.

In ziua de 30 ianuarie, cei trei ierarhi, considerati de posteritate ca fiind cei mai mari invatatori si pastori din istoria crestinatatii si modele de viata duhovniceasca, sunt sarbatoriti cu mare fast in lacasurile crestine din intreaga lume. Odata cu darul “talmacirii” Sfintelor Scripturi, cei trei ierarhi Vasile cel Mare, Grigorie Teologul si Ioan Gura de Aur au urcat si inalta treapta a arhieriei si credintei crestine. De atunci, invatatura lor ortodoxa se pastreaza pana in zilele noastre, asa cum a fost desavarsita de ei.

De aceea, secolul al IV-lea al erei crestine este denumit “Secolul de aur al crestinismului”. Ierarhii i-au cerut in vis unui episcop sa fie praznuiti impreuna In secolul al XI -lea, la Constantinopol a inceput disputa referitoare la faima celor Trei Ierarhi. Pentru prima data, crestinii si-au pus intrebarea: ”Care este cel mai mare dintre cei Trei ierahi?” Disputele au continuat ani in sir pana cand, ierarhii i-au aparut pe rand, in vis, episcopului Euhaitelor, Sfantul Ioan Mauropous.

In anul 1084, acelasi episcop i-a visat pe cei trei ierarhi impreuna. Acestia l-au rugat sa le oranduiasca o singura zi de praznuire, pentru ca nevointa lor, cat au fost in viata, a urmarit acelasi scop: sa-i impace pe oameni si sa aduca in lume pacea si unirea.

“Dupa cum vezi, noi la Dumnezeu una suntem si nici o vrajba nu este intre noi. Fiecare dintre noi, la timpul sau, indemnati de Duhul Sfant, am scris invataturi pentru mantuirea oamenilor. Cum ne-a insuflat Duhul Sfant, asa am invatat. Nu este intre noi unul intai si altul al doilea. De chemi pe unul, vin si ceilalti doi. Drept aceea, sculandu-te, porunceste celor ce se invrajbesc, sa nu se mai certe pentru noi. Ca nevointa noastra, cat am fost in viata si dupa moarte, a fost sa impacam pe oameni si sa aducem in lume pace si unire. Impreuneaza-ne, dar facandu-ne praznic la cate trei intr-o singura zi si instiinteaza cu aceasta pe crestini ca noi, in fata lui Dumnezeu, una suntem.”

La sate se obisnuieste ca in aceasta zi de sarbatoare inchinata celor trei sfinti sa se faca praznice de pomenire a mortilor din familiile credinciosilor, iar fetele tinere se roaga si tin post o avea o casnicie fericita. Tot traditia populara mai spune ca cine va lucra in aceasta zi, nu-i va merge bine „in ale casei” si poate sa orbeasca. Se crede ca pe 30 ianuarie incepe sa incolteasca graul care nu a incoltit din toamna. In traditia populara se spune ca de astazi se schimba vremea. De-acum, se zice ca „se stramba partiile”, iar vremea da spre primavara. Daca stresinile curg, primavara va fi friguroasa, daca e ger, vara va fi calduroasa.

Sarbatoarea reconcilierii: Praznicul Celor Trei Ierarhi este o sarbatoare dedicata reconcilierii; acum se impaca rudele dupa lungi dispute, iar toate proiectele comune concepute in aceasta zi vor aduce prosperitate in caminul acestora.

Praznicul trebuie respectat cu sfintenie: In aceasta zi nu se fac treburi casnice: nu se spala rufe si nu se matura in gospodarie pentru a evita pericolul de inec, de intamplari violente si de infirmitate.

In ziua sarbatorii nu se instraineaza lucruri din casa: Potrivit tarditiei, in ziua praznicului nu este bine sa imprumutam lucruri din casa pentru a proteja caminul de paguba.

Ofrande pentru mortii neimpartasiti: In numeroase zone din tara, se impart ofrande pentru mortii neimpartasiti :gospodinele fac coliva, merg la biserica s-o sfinteasca si apoi impart ofrande cu coliva, cu fructe si peste la trei barbati, in memoria rudelor decedate in familie.

Mamele se roaga pentru norocul fetelor de maritat: In ziua praznicului, fiecare mama care are o fata de maritat respecta sarbatoarea: nu presteaza munci gospodaresti si se roaga la biserica pentru norocul fiicei sale.

Sfantul Grigorie Teologul este aparatorul vaduvelor: Vaduvele care au probleme financiare, de sanatate sau sunt inconjurate de dusmani aprigi, trebuie sa se roage si sa ceara ajutor Sfantului Grigorie, cel care, de secole, este aparatorul lor dovedit. Gospodina care nu respecta sarbatoarea, spala rufe si arunca laturi in curtea casei, dupa ce a impartit ofrande pentru morti, ramane vaduva.

Un praznic de iertare pentru pacatul avortului: In ziua praznicului, femeile care au pacatuit facand un avort, trebuie sa respecte sarbatoarea: sa faca pomeniri si sa imparta ofrande; prin acest ritual ele pot fi iertate pentru marele lor pacat.

Pelerinaje in lacasuri de hram: In ziua de praznuire a celor Trei Ierarhi sunt benefice pelerinajele in lacasurile de cult, care poarta hramul Celor Trei Sfinti. Tot in aceasta zi, este bine sa fie ajutati copiii saraci, care doresc sa devina preoti.

Un sfant parinte a intrebat Diavolul daca sunt mai multi barbati sau mai multe femei in iad! Raspunsul te va pune pe ganduri!

In: Spiritualitate

Intr-o carte bisericeasca numita Patericul se povesteste ca un sfant parinte l-a legat pe un diavol ce venise la el sa-l ispiteasca sa nu poata pleca pana nu-i va spune unele amanunte; printre altele l-a intrebat sfantul parinte pe diavol, de care suflete sunt mai multe in iad, de femei sau barbati?

Diavolul i-a spus ca sunt mai multe femei.

”Si l-a intrebat sfantul: Dar pentru ce sunt mai multe femei in iad, caci la biserica sunt femei mai multe? Iar diavolul i-a raspuns: sunt intr-adevar la biserica mai multe, dar degeaba, deoarece pentru trei feluri de pacate sunt mai multe femei in iad.

in primul rand pentru pacatul mandriei, caci ele sunt cele mai bune curse ale noastre cu care lucram si le invatam cum sa se impodobeasca si cum sa atraga barbatii in pacatul desfranarii. in al doilea rand, pentru ca ele sunt foarte bune de gura si prin ele facem noi cele mai bune certuri, paraciuni, spargeri de case si tot prin ele lucram si farmecele, spurcand sufletele si trupurile oamenilor; adevarat este ca femeile se ocupa mai mult cu descantatul, cu vrajile, cu ghicitul, alearga pe la aceste ghicitoare.

in al treilea rand, dupa ce au facut fara frica si rusine toate acestea, cand se duc la spovedanie nu se spovedesc cu sinceritate si nu spun pacatul asa cum l-au facut. Se spovedesc spunand pacatele ca si cand n-ar fi ele de vina, arunca vina ori pe barbatii lor, ori pe vecinii lor, sau pe copii ori pe altcineva, pentru ca asa le invatam noi, zice diavolul si le dam rusine ca sa ramana nespovedite cum trebuie, cu pacatele neiertate, sau chiar dublate. Iar cand le iese sufletul, vin in ghearele noastre caci nu s-au spovedit cum trebuie. Iata de ce sunt mai multe femei in iad, a zis diavolul. Frati crestini, sa luam aminte sa nu ne inselam singuri, ca daca ne-am pierdut sufletul, am pierdut tot, scrie ganduridinierusalim.

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,

Atentie, romance! Ce spune Biserica despre cezariana! Raspunsul te va pune pe ganduri!

In: Spiritualitate

Aducerea copilului la lumina lumii printr-o operatie cezariana nu este o nastere fireasca, ci este doar o operatie in cadrul unei conjuncturi nefavorabile din punct de vedere medical.

Insa nasterea fireasca presupune implicarea fizica si emotionala a mamei in acest proces. In timpul unei nasteri mama este cea care se dedica si sufera, depunand cel mai mare efort, medicii avand o implicare secundara. Pe cand, la o operatie cezariana viitoarea mama nu participa atat de intens, putand cel mult sa-si faca griji, dar neputand interveni in niciun fel la venirea pe lume a bebelusului.

Iata ce spune Mantuitorul Hristos despre acest subiect:

„Femeia, cand e sa nasca, se intristeaza, fiindca a sosit ceasul ei; dar dupa ce a nascut copilul, nu-si mai aduce aminte de durere, pentru bucuria ca s-a nascut om in lume.” (Ioan 16, 21)

Conform statisticilor, in 1970, operatiile de cezariana reprezentau 5% din numarul de nasteri din intreaga lume, insa, in 2002, procentul crescuse la 26, informeaza ziarullumina.ro. Un alt studiu efectuat in SUA releva o rata a cezarienelor, pentru anul 2004, de 29,1%, iar in 2006, una din trei mame a adus pe lume copilul prin cezariana.

Romania sta destul de prost la capitolul statistici oficiale. Totusi, se estimeaza ca in perioada ianuarie-august 2005, una din cinci nasteri a fost prin operatie de cezariana. Fara a consulta vreo statistica, daca ne uitam in jurul nostru, ne putem da seama ca numarul acestor interventii chirurgicale a crescut in ultimii ani. Cele mai multe mamici ajung sa opteze pentru operatia de cezariana, desi nu au nici o problema medicala pentru a naste natural. in aceste conditii, si medicii ginecologi din Romania tind sa se specializeze in astfel de operatii, in defavoarea nasterilor normale. Femeile care apeleaza la cezariana sunt, de cele mai multe ori, speriate de travaliul chinuitor al unei nasteri naturale, insa nu se gandesc la repercusiunile emotionale pe care le poate simti pruncul dupa o astfel de interventie.
Despre efectele emotional-afective ale pruncului adus pe lume prin operatia de cezariana ne-a vorbit prof. psiholog Taisia Trica, directoarea Centrului de Asistenta Psihopedagogica din Buzau: „Nasterea prin cezariana este o interventie chirurgicala majora, care ar trebui recomandata numai in cazuri de exceptie, cand viata mamei sau a bebelusului este in pericol. Pentru nou-nascut, riscurile asociate nasterii prin cezariana sunt atat de natura fizica, cat si emotionala. Un bebelus nascut astfel (mai ales fara travaliu) se deosebeste fiziologic de unul nascut pe cale vaginala. Cezariana electiva (la cerere) se face cu o saptamana sau chiar mai mult inaintea datei probabile a nasterii, bebelusul putand fi fortat sa vina pe lume astfel chiar cu o luna inainte de termenul la care el ar fi dat singur semnalul ca este pregatit (prin declansarea contractiilor). De aici, si o vulnerabilitate mai mare de adaptare la noul mediu de dupa nastere. Este de netagaduit, in lumina cunostintelor psihologice si pediatrice de astazi, ca bebelusul experimenteaza la nastere o multitudine de senzatii ca durere, frig, foame, zgomote si lumini prea puternice, cadere in gol, manipulare tactila grosiera si mai ales o angoasa teribila in urma separarii de mama, pe care o percepe ca parte a corpului sau si de care este despartit in mod brutal si pentru mai mult timp in cazul operatiei de cezariana. intarzierea sau lipsa contactului piele pe piele, dupa nastere, duce la cresterea nivelului hormonilor de stres, care au un efect inhibator asupra sistemului imunitar, la reprize mai lungi de plans si dificultati de reglare a temperaturii.”

Nasterea naturala, o asteptare vegheata de insusi Dumnezeu

Pr. Paul Negoita, de la Biserica „Sfantul Apostol Andrei”, ne-a vorbit despre cum priveste Biserica problema nasterii prin cezariana si despre beneficiile aducerii pe lume a pruncilor pe cale naturala:

„in timpurile moderne, tehnica si stiinta au evoluat, insa aceasta evolutie, de multe ori, nu a fost insotita si de aspectul moral. Cercetarea in domeniul stiintelor medicale a creat in diferite sfere cresterea confortului personal si diferite mijloace de eliminare totala sau partiala a durerii. Nasterea unui copil este un moment important in viata oricarei familii, fiind pregatit cu foarte multa grija de toti membrii, in colaborare cu medicul. in Romania, numarul copiilor nascuti prin cezariana este in continua crestere deoarece, din motive de comoditate sau din alt fel de motive, unii medici recomanda obsedant aceasta forma de nastere. Aducerea pe lume a unui copil este insa un act natural, iar Dumnezeu a creat femeia cu capacitatea de a face fata acestui moment, beneficiind totodata de toate efectele fiziologice ale unei asemenea nasteri. De aceea, medicul are o mare raspundere a recomandarii pe care o face. Nasterea naturala nu poate fi privita ca un chin inutil prin care femeia trebuie sa treaca, ci ca un moment al implinirii unei asteptari pe care insusi Dumnezeu, cel ce binecuvanteaza intreaga faptura, o vegheaza prin legile naturale sadite in fiinta umana, dar si prin pronia divina. De aceea, atunci cand conditiile fizice ale unei nasteri naturale sunt indeplinite, darul lui Dumnezeu de a naste prunci in chip firesc, bucuria intalnirii directe cu viata care a pulsat noua luni de zile in interior, intr-un moment daruit de Dumnezeu, evitand aparitia pruncului intr-o stare de inconstienta a mamei, stare creata de anestezie, parcurgerea pana la final a sarcinii sunt tot atatea motive care pot constitui argumente pentru nasterea naturala. Cezariana trebuie sa ramana doar o solutie alternativa la care mama poate apela in conditii exceptionale, cand este neaparat necesar. Din pacate, in ultima perioada, nasterea naturala este o exceptie, iar cezariana, destinata cazurilor medicale, a devenit o regula impusa, si nu propusa ca o solutie care ar putea rezolva anumite insuficiente fizice”.

By: Ovidiu Cercel Tags: , , , ,

Greselile romanilor cand aprind lumanarea la Biserica! Tu ce spui in gand cand faci asta!

In: Spiritualitate

Omul in general, nu doar crestinul, este atras de lucruri care vin din sfera magiei, superstitiei, a fabulosului. Astfel, si in randul anumitor crestini apar cateva practici bolnave, care dauneaza grav sanatatii crestin-ortodoxe. Ne e dat sa descoperim brosuri, pliante si xeroxuri cu sfaturi si invataturi eronate despre trairea vietii duhovnicesti.

Dintre acestea amintim:

– sa aprinzi candela in casa ca ingerul candelei sa vegheze casa;

– cand aprinzi candela sau lumanarea sa-ti pui o dorinta;

– candela sa fie aprinsa 24 de ore;

– sa aprinzi in fiecare zi un numar fix de lumanari;

– daca cineva iti face vreun rau, sa-i scrii numele pe un biletel si sa-l arzi in flacara unei candele;

– in fiecare zi sa dai un numar fix de pachete cu diferite alimente;

– la necaz sa arzi lumanarile invers si altele de felul acesta.

Daca studiem mai in adanc aceste situatii, vedem ca sunt nu numai practici daunatoare, ci contin si invataturi cu totul straine de adevarul crestin. in primul caz, „ingerul candelei” nu exista, caci ingerii se daruiesc spre ocrotire doar fiintelor vii. Legat de faptul punerii unei dorinte atunci cand aprinzi candela, subliniem ca Ortodoxia nu traieste din si cu dorinte, ci atunci cand aprinzi candela te inchini si faci rugaciuni, deci trebuie sa inlocuim dorinta cu rugaciunea, pentru ca Dumnezeu cauta doar spre rugaciunea sincera, scrie ziarul Bisericii.

Iarasi, scrierea numelui intr-un biletel si arderea in flacara candelei este un gest de batjocorire a importantei crestine a candelei si duce la savarsirea unui mare pacat, acela de a dori raul cuiva si nu indreptarea lui. Nu cumva Hristos a spus sa iubesti pe vrajmasi?! Atunci, cum poti cauta in lucrurile sfinte metode care schimba rolul si folosul acestora? Cu siguranta, Dumnezeu nu cauta la rautatea omului, ci asteapta indreptarea lui.

Arderea lumanarilor invers, cu partea de sus in jos, este un lucru absolut gresit, caci lumanarea este simbol al jertfei si rugaciunii curate. Acest lucru nu schimba cu nimic situatia, caci lumanarea avand fitil de sus pana jos, tot va arde, chiar daca ii este schimbata pozitia. in legatura cu numarul fix de pachete sau de lumanari, subliniem faptul ca nimeni si nimic nu poate conditiona facerea de bine sau milostenia. Cand daruiesti ceva, nu conteaza numarul si cantitatea, ci credinta si dragostea cu care le imparti.

Iata, asadar, lucruri care nu aduc nici un folos pentru ca sunt utilizate in mod gresit si aduc paguba credintei si practicii credintei.

By: Ovidiu Cercel Tags: , , ,