Se redeschide complet autostrada Sibiu – Deva! Vezi cand!

In: Bani, Transporturi

CNADNR va redeschide integral autostrada intre Sibiu si Deva dupa aproape doi ani de la inaugurare si un an de laa inchidere. Tronsonul Cunta-Saliste din Autostrada A1 ar putea fi redat circulatiei duminica, 9 octombrie, potrivit unui anunt publicat de Asociatia Pro Infrastructura. Sectorul de autostrada din zona Sibiului a fost inaugurat de Victor Ponta, in campania electorala din 2014, si inchis in septembrie 2015 pentru a fi refacut, dupa ce au aparut crapaturi in asfalt.

„Mult a fost, putin a ramas! De maine circulam din nou pe A1 intre Cunta si Saliste. Peste 100 de muncitori CNADNR au lucrat 16 ore pe zi timp de 45 de zile pentru a putea reda circulatiei lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu. Ii felicitam pe toti pentru mobilizare! O bila neagra pentru decizia conducerii CNADNR din august 2015 de inchidere a acestui segment, decizie ce a condus, indirect, la pierderea mai multor vieti omenesti pe drumul national adiacent. Drumuri bune!”, anunta Asociatia Pro Infrastructura pe Facebook.

Lotul trei al Autostrazii Sibiu-Orastie, inaugurat in noiembrie 2014, a fost inchis traficului rutier, din septembrie 2015, intre Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt, reprezentantii CNADNR spunand ca problemele au aparut din cauza ”executiei necorespunzatoare a lucrarilor”. Directorul CNADNR, Catalin Humor, a declarat pe 9 septembrie, pe santierul autostrazii Sibiu-Orastie, ca tronsonul Cunta-Saliste este reconstruit si va fi redat circulatiei rutiere pana la sfarsitul lunii septembrie. Termenul inaintat de directorul CNADNR nu a fost insa respectat.

sursa>stiripesurse.ro

Schimbarea majora pe care o vei vedea pe drumurile din Romania!

In: Auto, Bani, Transporturi

Situatiile penibile din ultimii ani in care Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a fost in incapacitate de a tine drumurile deschise, desi erau incheiate contracte de deszapezire cu agenti economici, vor disparea. Noua strategie la CNADNR este de a se elimina timpii morti din cauza birocratiei si de a folosi compania de stat pentru a interveni in timp scurt si eficient in situatii de urgenta, cum sunt deteriorari ale drumurilor sau interventii pentru deszapezire.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale va achizitiona 350 de autoutilitare si 238 de autobasculante, care vor intra in dotarea celor 7 Regionale de drumuri. Valoarea celor doua contracte este de aproape 140 de milioane de lei. Autoutilitarele de tansport si autobasculantele urmeaza sa fie folosite pentru lucrarile de reparatii si intretinere pe reteaua de drumuri nationale si la activitatile de deszapezire. Achizitia lor face parte din noua strategie a CNADNR prin care mai multe lucrari de constructii sau reparatii vor fi efectuate in regie proprie, pentru a evita perioada de timp destul de mare necesara licitatiilor sau lipsa de interes a operatorilor privati pentru deszapezire. Potrivit reporterului nostru Alexandru Lancuzov, CNADNR are 6.000 de angajati.

 

sursa> RADOR

Anunt de ultima ora! Cand se redeschide Transfagarasanul in 2016?

In: Bani, Transporturi

Unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume, vizitat de sute de mii de turisti din Romania si strainatate se va redeschide publicului larg incepand din acest week-end. Potrivit comisiei de analiza din CNADNR drumul este pregatit si in deplina siguranta pentru drumeti.

 
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a decis ca, anul acesta, Transfagarasanul sa se deschida mai devreme de 1 iulie, termneul prevazut in regulamentul de functionare. Dupa o evaluare a starii traseului, efectuata la fata locului de catre Comisia de Analiza a Companiei, aceasta a decis ca sambata, 18 iunie, Transfagarasanul, cunoscuta drept cea mai frumoasa sosea din lume, sa fie redeschis total circulatiei. Informatia este confirmata si de prefectul de Arges, Cristian Soare, dupa discutii la Ministerul Transporturilor si la Compania nationala de drumuri.
Reamintim ca, de obicei, circulatia prin tunelul de la Balea Lac este inchisa, in fiecare an, pana la 30 iunie. „Perioada de inchidere poate fi decalata in functie de conditiile meteo si de starea partii carosabile a drumului. Dechiderea circulatiei se face numai dupa o revizie speciala realizata de CNADNR”, precizeaza site-ul Companiei Nationale de Drumuri.

sursa> RADOR

Incompetenta e in floare, pe bucati…! Uite cum arata autostrazile Timisoara – Lugoj si Lugoj – Deva, in lucru! VIDEO

In: Bani, Stirile zilei, Transporturi

Daca te intrebai cum arata in lucru autostrazile Timisoara – Lugoj si Lugoj – Deva, acum ai ocazia, iar ce rezulta este faptul ca finalizarile vor fi dezastruoase pentru buget.

Lucrarile de pe autostrada care leaga Timisoara de Sibiu ar trebui sa fie finalizate anul acesta, daca este sa ne luam dupa autoritati. Totusi, desi pe anumite tronsoane lucrarile au avansat foarte bine, pe altele au batut pasul pe loc, asadar apar semne de intrebare cu privire la data reala a finalizarii lor. Dupa cum veti vedea mai jos, pe o portiune insemnata este imposibil ca lucrarile sa fie terminate inainte de finalul anului, cu implicatii directe in buzunarul nostru: vom pierde banii europeni si vom plati autostrada din buzunar!

Conform imaginilor filmate de Interfly pentru forumul peundemerg.ro, pe tronsonul Timisoara – Lugoj, lotul 2,lucrarile au trecut de 60%, pe alocuri fiind turnat si asfaltul. Aceasta bucata de 25.6 kilometri ar trebui sa fie gata pana la finalul lui 2015, desi contractul ar permite finalizarea si in 2016. Se lucreaza din plin, dupa cum puteti vedea in imaginile de mai jos:

Pe portiunea Lugoj – Deva, lucrurile difera in functie de tronson. Tronsonul 1 este deja finalizat, dar tronsoanele2 si 3 sunt doar in stadii incipiente de executie: 6,46% pentru Lotul 2 si 3,92% pentru Lotul 3. De altfel, din imaginile de mai jos puteti vedea ca, practic, nu exista niciun fel de sansa ca vreunul dintre aceste loturi sa fie dat in folosinta in 2015, in ciuda afirmatiilor directorului CNADNR (deja mincinoase, avand in vedere stadiul efectiv al lucrarilor).

Vezi pe pagina urmatoare in ce stadiu este lotul 4 >>>

Provocarea unui jurnalist care umileste clasa politica: Aveti curaj sa ne facem singuri autostrada Comarnic-Brasov?

In: Bani, Stirile zilei, Transporturi

Jurnalistul Radu Moraru lanseaza o provocare care umileste intreaga clasa politica: Aveti curaj sa ne facem singuri autostrada Comarnic-Brasov?

Am inteles, dupa 23 de ani de presa si dupa ce am “cheltuit” deja 25 de ani din cei mai frumosi ani din viata in Romania, ca DOAR NOI NE PUTEM LUA TARA INAPOI ! Nici politicienii, nici macar un personaj politic providential nu vor putea sa ne dea Romania ca pe “o tara ca afara”!

Am propus, intr-una din emisiunile NASUL din studioul ALPIN din Poiana Brasov, sa ne facem singuri AUTOSTRADA dintre Comarnic si Brasov. Exact asa cum am infiintat Televiziunea Libera, NASUL TV, prin SUBSCRIPTIE PUBLICA! “Dati un leu pentru Ateneu!”

Propunerea mea a prins radacini! M-au sunat oameni de inalta tinuta, oameni importanti de afaceri au declarat ca vor sa cumpere actiuni, oameni obisnuiti mi-au scris mailuri prin care se angajeaza sa cumpere actiuni si chiar am primit un semnal de la o banca importanta a Romaniei.

In fapt, cei 58 de km de autostrada ar costa maxim 1 MILIARD DE EURO, si nu 8,5 MILIARDE cit ne propune onerosul guvern Ponta!

Eu pun pariu ca impreuna vom reusi, sintem citeva milioane de romani care nu mai suportam sa fim umiliti de un STAT MAFIOT si IMPOTENT care nu reuseste, de 25 de ani, sa opreasca CARNAGIUL de pe DN1, un STAT CORUPT care ne pune nervii la incercare si ne fura banii din buzunare la fiecare deplasare pe Valea Prahovei!

Va propun, dragi romani, o perioada de citeva luni de promovare a acestui PROIECT NATIONAL, pina la 31 MAI 2015. Apoi, de la 1 IUNIE ( de ziua copiiilor nostri, mostenitorii acestui proiect national), timp de 7 luni, pina la 31 DECEMBRIE 2015, sa urmeze perioada de subscriptie, cumpararea de actiuni.

Propun ca 1 ACTIUNE sa coste 100 LEI, exact banii pe care ii pierde rezervorul unei masini, intr-un singur week-end, din cauza traficului blocat pe cei 58 de km! Ginditi-va cite week-end-uri de cosmar aveti!

Din studiile pe care le-am facut, am identificat potentialii cumparatori de actiuni la AUTOSTRADA NOASTRA:

1. Cel putin 4 MILIOANE de soferi romani care, anual, tranziteaza acest tronson de 58 de km! Nu doar o singura data!!! Sint convins ca fiecare va cumpara cel putin O ACTIUNE, pe care sa o puna in rama in sufragerie, pentru a da peste bot intregii clase politice din ultimii 25 de ani! Estimez un minim de 800 MILIOANE LEI !

2. Ii astept apoi pe toti transportatorii romani, cu miile lor de tiruri care sint obligate sa mearga pe cai ocolitoare, mai lungi si mai proaste, sa vina alaturi de noi si, doar din economiile pe care le vor face, sa cumpere macar 20 ACTIUNI / TIR! Estimez un minim de 400 MILIOANE LEI !

3. Astept BANCILE din Romania sa investeasca intr-o afacere sigura si profitabila, mai ales ca stau pe bani multi si nu au cui sa ii imprumute, romanii sint deja indatorati iar firmele romanesti nu mai pot lua credite. Estimez ca cel putin 5 banci se vor implica. Estimez un minim de 1 MILIARD LEI !

4. Exista foarte multi romani care au bani albi in bancile din strainatate si care se tem ca ori vor fi taxati (si nu vor mai primi dobinzi) ori vor avea restrictii pe cont (de genul “ai voie sa retragi doar 1000 de euro pe luna”), ori ca banii lor vor fi confiscati de catre guvernele acelor tari ( vezi cazul Cipru). Din estimarile mele si aici vom avea cel putin 1 MILIARD LEI !

5. In sfirsit, vom avea o categorie de investitori profesionisti, din toata lumea, care vor vedea aceasta oportunitate si estimez ca cel putin 2 MILIARDE LEI vor veni din aceasta “zona”!

Ca sa nu mai vorbim de sprijinul de care ne vom bucura din partea autoritatilor locale, Comarnic-Sinaia-Busteni-Azuga-Predeal-Brasov-Risnov-Cristian-Ghimbav, care vor mobiliza toate micro-intreprinderile locale si zonale (citeva mii), direct interesate in cresterea potentialului de dezvoltare a ZONEI. Estimez si aici un minim de 400 MILIOANE LEI !

Repet, toata investitia in AUTOSTRADA Comarnic-Brasov se face din economiile si profiturile pe care romanii si companiile din zona le fac intr-un singur an, ba chiar nici macar atit!

5.600.000.000 LEI !!! Adica mult peste 1 MILIARD DE EURO necesar pentru AUTOSTRADA care va aduce Romaniei viata, bunastare si profituri de miliarde de euro! Distanta Bucuresti -Brasov va putea fi parcursa in doar 85 de minute, regulamentar!!!

Credeti ca sint nebun?! Ginditi-va ca, impreuna, asa cum am construit Televiziunea Libera, cu toate greselile ei, putem impreuna sa construim AUTOSTRADA LIBERA ! NASUL TV a avut multi adversari si totusi a rezistat, oare CINE SE VA OPUNE PROIECTULUI NOSTRU?! Va spun eu, nimeni!

Vom construi acest FOND si vom obliga Guvernul sa organizeze cea mai transparenta licitatie publica pentru constructia AUTOSTRAZII Comarnic-Brasov! Si NIMENI nu va avea “curajul” sa fure din banii MILIOANELOR DE ACTIONARI ! La prima JECMANEALA iesim in strada, milioane, si ii facem praf pe HOTI!

Sursa: nasul.tv

Salut de pe plaja din Brazilia! Ne transmite milionarul care mituia directorii CFR

In: Bani, Investigatii, Transporturi

Doi afaceristi discreti sunt cercetati in cea mai recenta ancheta a procurorilor anticoruptie deschisa la CFR. Unul dintre acestia a fost retinut, celalalt este in America de Sud. Procurorii investigheaza modul in care s-au dat subventii pentru firme private. Ancheta procurorilor DNA in cazul societatii Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport feroviar pentru calatori, dezvaluie cum statul era pacalit de zeci de milioane de euro prin acordarea unor subventii ilegale.

In plus, directorii din Ministerul Transporturilor si CFR favorizau, in schimbul unor spagi ridicole, compania privata, in dauna CFR Calatori. Astfel, statul pierdea bani grei in ambele situatii. Asta, in conditiile in care Regiotrans este unul din principalii concurenti ai CFR Calatori.

Regiotrans este controlata de doi afaceristi: Costel Comana si Iorgu Ganea. Potrivit „Top 300 Capital- Cei mai bogati români”, acestia ocupa locurile 178 si 179, având fiecare o avere estimata la 30-32 de milioane de euro. Procurorii l-au retinut ieri pe Iorgu Ganea si pe o directoare din cadrul CFR, Estrella Stefanescu, pentru mai multe fapte de coruptie. Cei doi erau aseara in fata unui judecator, unde se discuta propunerea de arestare preventiva. Potrivit unor surse judiciare, Costel Comana este si el cercetat in acest dosar, dar in acest moment este plecat in America de Sud, ultima data fiind localizat in Brazilia.

Cea mai importanta parte a anchetei vizeaza modul in care Regiotrans a primit subventii de la Ministerul Transporturilor. Este vorba despre banii pe care statul ii da societatilor de transport feroviar de persoane pentru a mentine in circulatie anumite rute, considerate nerentabile. Regiotrans detine in prezent cea mai mare parte de rute nerentabile pentru CFR. Procurorii DNA arata ca subventiile incasate de Regiotrans, in anul 2011, au fost de 182,96 milioane de lei, 81% din totalul veniturilor anuale a acestei firme.

DNA: Subventii supraevaluate

Procurorii arata ca totul s-ar fi facut prin spaga, iar subventiile ar fi fost supraevaluate, in defavoarea CFR. in plus, Regiotrans apela la metode inventive pentru a diminua profitul, deoarece una din conditiile de acordare a subventiilor era valoarea veniturilor. Societatea a incheiat contracte de servicii cu firme controlate tot de cei doi milionari.  Astfel, 70% in cheltuielile Regiotrans erau directionate catre aceste firme.

Un rol cheie l-a avut Claudiu-Octavian Dumitrescu, seful Directiei Feroviare din cadrul Directiei Generale Transport si Infrastructura – Ministerul Transporturilor. El este acuzat ca a  primit o spaga de 20.000 de euro de la Ganea si Comana. in schimbul banilor, functionarul a promis ca va interveni la secretarul de stat Septimiu Buzasu si la directorul CFR stefan Roseanu.

Procurorii DNA arata ca pe fodul restrictiilor bugetare, Dumitrescu le-a promis ca ii va ajuta si cu alte probleme:
1. Sa nu reduca cuantumul subventiei alocate de minister;
2. Sa pastreze criteriul de acordare a subventiilor, care era pagubos pentru stat;
3. Sa furnizeze informatii privilegiate din cadrul Directiei Feroviare privind ceilalti concurenti;
4. Sa efectueze interventii pe lânga functionari pentru urgentarea si obtinerea avizelor de legalitate pentru Regiotrans.
5. Furniza date confidentiale din minister, pentru a crea avantaje in concurenta cu ceilalti operatori feroviari.

Estrella, „cârtita” Regiotrans din CFR

Cel de-al doilea functionar la care interveneau cei de la Regiotrans este Estrella Stefanescu (foto), sef Serviciu Transporturi din CFR. Potrivit DNA, ea era cea care le facilita lui Comana si Ganea un numar cât mai mare de trasee de la „CFR Calatori”- care a renuntat la acestea sub motivatia lipsei de rentabilitate economica.

Femeia le oferea informatii de natura economica din cadrul societatii de stat, nedestinate publicitatii, privind limitele financiare agreate de administratorii feroviari nationali. Stefanescu tolera practica Regiotrans de a introduce si mentine in circulatie un numar nejustificat de trenuri si trasee in scopul exclusiv de a obtine subventii suplimentare.

Informatiile confidentiale

Unul din exemplele date de DNA, de ajutor al firmei, este din 9 noiembrie 2011, atunci când Stefanescu i-a pus la dispozitie lui Comana informatii nedestinate publicitatii privind societatile concurente si ofertele/intentiile acestora pentru a favoriza firma SC RC–CF Trans Brasov. Comana a facut o oferta imbatabila, pe baza datelor primite de la stefanescu. Informatiile au fost valorificate in sensul ca SC RC-CF Trans Brasov a câstigat la licitatie contractul de inchiriere integrala a infrastructurii feroviare neinteroperabile de pe raza RCF Timisoara.

In schimbul protectiei, Stefanescu a primit spaga: cazare gratuita la pensiunea „Denisa” din Poiana Brasov- detinuta de Ganea, un sejur la Gura Humorului, un card de combustibil platit de Regiotrans, un set de anvelope de vara, o bicicleta, un laptop, un telefon mobil si revizia la masina proprietatea personala.

Sursa: EvZ.ro

Peste 120 de zboruri anulate de pe acest aeroport! Verifica daca ai bilet catre aceasta destinatie!

In: Bani, Social, Transporturi

Din cauza ninsorilor şi rafalelor puternice de vânt, compania Turkish Airlines a anulat peste 120 de zboruri interne şi internaţionale, cu plecare sau sosire pe aeroporturile Ataturk şi Sabiha Gokcen din Istanbul, marţi şi miercuri.

Lista cu zborurile afectate a fost publicată pe site-ul companiei turce. Printre acestea se află o cursă Bucureşti-Istanbul şi una Istanbul-Bucureşti, ambele programate pentru miercuri.

Iniţial, compania a anulat 88 de zboruri interne programate pentru marţi dimineaţa. Alte peste 80 de zboruri au fost anulate la Istanbul la 11 februarie din cauza ninsorilor abundente.

Totodată, autorităţile locale au anulat toate serviciile de feribot la Istanbul.

Potrivit presei turce, stratul de zăpadă care acoperă Istanbulul a ajuns la 25 de centimentri.

Sursa: Mediafax

MOTIVUL PENIBIL pentru care TRENURILE INTERCITY nu mai pot circula in Romania!

In: Bani, Stirile zilei, Transporturi

Dupa 20 de ani, anul 2015 este primul in care trenurile Intercity nu mai pot circula in Romania dintr-un motiv incredibil.

Garniturile de tip Intercity au fost scoase din circulatie de CFR Calatori odata cu intrarea in vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe  14 decembrie 2014, dupa aproape 20 de ani de la inaugurarea lor, in 1995.

Motivele care au dus la aceasta decizie a operatorului national de stat CFR Calatori deriva tocmai din doua cauze care tin de Bruxelles. In primul rand, este vorba de un regulement comunitar care stabileste ca, pentru a fi clasat la rangul de Intercity, un tren trebuie sa aiba o viteza medie de minimum 60 km/ora. Pentru ca Romania este in situatia penibila de a nu putea asigura aceasta medie de viteza, trenurile Intercity au fost scoase din circulatie.

Or, pe segmente deloc de neglijat din Transilvania, de la Sighisoara spre granita cu Ungaria, au loc in acest moment lucrari de modernizare a caii ferate.Pe cale de consecinta, trenurile au intarzieri din cauza lucrarilor si nu poate fi garantata viteza de 60 km/ora. In atare situatie, conducerea CFR Calatori a apelat la o solutie de avarie, si anume redirectionarea garniturilor de la Brasov catre Sibiu, via Fagaras, pe o linie simpla neelectrificata.

Astfel, mai multe trenuri, inclusiv cel care face legatura intre Bucuresti Nord si Viena (Wien Westbanhof) trebuie sa astepte cateva zeci de minute in gara Brasov, pana cand locomotiva electrica este schimbata cu un diesel.

Trenuri Intercity mai circulau si pe alte relatii, cum ar fi Bucuresti-Constanta sau Bucuresti Galati. In primul caz, acestea au fost „retrogradate” la Rapid (actualul InterRegio) pe vremea cand se faceau lucrari de modernizare, tocmai pentru ca ajungeau la destinatie cu ore bune de intarziere. Intre timp, reabilitarea s-a finalizat, iar pana la malul marii se fac mai putin de doua ore, insa nimeni nu a mai „indraznit” sa clasifice vreun tren de pe aceasta ruta la ragul de Intercity. In cel de-al doilea caz, ele au fost „degradate” pentru ca distantele parcurse erau prea mici.

Paradoxal, cei care se bucura sunt calatorii, care trebuie sa plateasca mai putin pentru aceeasi calatorie, cu aceleasi vagoane.

Potrivit unui regulament european adoptat de Romania in 2011, trenurile se clasifica in Regio (fostul Personal), InterRegio (fostele Accelerat si Rapid) si Intercity. Trenurile Intercity circula intre orasele importante si asigura o viteza medie de minimum 60 de kilometri pe ora.

Sursa: cetateanul.net

Citeste caplimpede

DEZMAT la TAROM. Buget de petreceri si festivitati NESIMTITE gasite de guvern

In: Bani, Transporturi

Curtea de Conturi arată, în raportul pentru anul 2013, că Tarom a cheltuit o sumă estimată la peste 200.000 lei pentru achiziţia de bunuri pentru organizarea de zile festive, contrar prevederilor legale privind reducerea cheltuielilor şi în condiţiile în care înregistrează pierderi.

„Au fost achiziţionate bunuri pentru organizarea de zile festive, estimate la suma de 206 mii lei, contrar prevederilor legale privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărire a disciplinei financiare, în condiţiile în care compania a înregistrat pierderi pe ultimii 2 ani”, se arată în raportul instituţiei pentru anul 2013.

Instituţia a recomandat companiei aeriene stabilirea „întinderii prejudiciului” determinat de plata nelegală a cheltuielilor efectuate pentru organizarea de evenimente în anii 2012 şi 2013 şi recuperarea acestuia, potrivit legii.

Totodată, Curtea de Conturi a solicitat Consiliului de Administraţie o analiză a cauzelor care au condus la nerespectarea prevederilor OUG 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare, prin suportarea unor cheltuieli interzise de lege, precum şi dispunerea măsurilor pentru stabilirea răspunderii persoanelor vinovate.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii noiembrie că Tarom a raportat rezultate pozitive în 2014, dar nu beneficiază de „cel mai fericit” management, o parte din sindicate „sunt în contrasens” şi va fi necesară restructurarea companiei aeriene, fără să detalieze însă cu privire la variantele avute în vedere.

Rus a declarat recent că situaţia companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor a fost analizată cu reprezentanţii Comisiei Europene şi ai FMI, în cadrul discuţiilor fiind adresate „sute de întrebări”, iar dintre toate entităţile subordonate ministerului, Tarom a rămas cu o problemă legată de profitabilitate, în cazul operatorului aerian urmând să fie luate măsuri pentru punerea „în zona de profit operaţional”.

Compania aeriană a raportat piederi de 230,6 milioane lei în 2012 şi un rezultat negativ de 130,1 milioane lei în anul următor, conform datelor transmise la Ministerul de Finanţe.

Sursa: Mediafax

Se stie numele firmei care va ACTUALIZA autostrada Sibiu-Pitesti

In: Bani, Stirile zilei, Transporturi

Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a fost desemnata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) castigatorul licitatiei pentru contractul „Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitesti”.

Valoarea ofertei castigatoare este de 29.075.308,91 lei fara TVA, reprezentand aproximativ 6.530.000 euro fara TVA.

Studiul de Fezabilitate ce urmeaza a fi intocmit va lega actuala varianta de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala varianta de ocolire a Municipiului Pitesti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Durata contractului este de 17 luni, iar principalele activitati ce urmeaza a fi realizate in cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

  • Studiul de trafic;

  • Studiul privind alternative de traseu;

  • Investigatii de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);

  • Activitati de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidari; tuneluri; siguranta circulatiei, utilitati);

  • Evaluarea impactului asupra mediului;

  • Analiza cost-beneficiu si modelul financiar;

  • Pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.

Contractul este impartit in 5 sectiuni conform Caietului de Sarcini. Pentru Sectiunea Sibiu – Boita (Lotul 1) si Curtea de Arges – Pitesti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 5 luni. Pentru celelalte Sectiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 12 luni.