Tu ti-ai echipat masina cu anvelope de iarna? Vezi ce risti daca nu ai rezerva WINTER!

In: Auto, Stirile zilei

Daca nu ai apucat sa-ti echipezi masina cu anvelope de iarna este timpul sa o faci. Legea cauciucurilor de iarna prevede ca si roata de rezerva sa fie dotata corespunzator pentru sezonul rece, astfel orice sofer prins cu un singur cauciuc necorespunzator, respectiv de vara, va fi amendat.

„Legea cauciucurilor de iarna prevede ca inclusiv roata de rezerva a unei masini sa fie dotata corespunzator anotimpului rece”, a declarat Crivat Stefan, seful Politiei Rutiere Prahova.


Pe de alta parte, Lucian Dinita, comisar-sef in cadrul politiei rutiere, a spus ca agentii de circulatie nu vor controla soferii la roata de rezerva.

„Daca pe unul dintre cauciucurile cu care masina circula pe un drum acoperit cu zapada sau polei nu scrie „winter” soferul masinii va fi amendat conform legii. Roata de rezerva nu se controleaza in portbagaj”, a precizat Lucian Dinita.

Cum pentru cei mai multi soferi dotarea masinii de iarna, din punct de vedere al cauciucurilor, inseamna doar cumpararea a patru anvelope, acestia risca oricand sa fie amendati. Asta presupune sa aiba parte de doua ghinioane consecutive, chiar trei. Prima data trebuie sa faca pana, astfel incat sa inlocuiasca cauciucul de iarna cu roata de rezerva de vara, al doilea sa fie oprit de un echipaj de politie si verificat si nu in ultimul rand, ar trebui ca agentul de la rutiera sa fie unul rau, care sa nu inteleaga situatia.

„Eu unul nu as sanctiona un astfel de sofer, care este surprins intr-o astfel de situatie, adica sa fi facut pana si sa schimbe cauciucul cu unul neconform pana la prima vulcanizare, cu toate ca legea prevede ca toate patru cauciucurile sa fie de iarna. Amenda pentru un singur cauciuc neconform va fi una normala, intre 800 si 1800 de lei”, a mai spus comisarul-sef Crivat Stefan.

Cauciucurile de iarna sunt obligatorii pe drumurile acoperite de zapada sau de polei, neexistand o data calendaristica a intrarii in vigoare. Cum iarna se pare ca a inceput mai devreme in acest an, cei mai multi sofei au inceput deja sa schimbe cauciucurile de vara cu cele de iarna, spre bucuria service-urilor si a vulcanizarilor.

Cei care vor sa isi schimbe cauciucurile in aceasta perioada trebuie sa se inarmeze cu rabdare si cu ceva bani si sa mearga la cea mai dosnica vulcanizare pe care o stiu. Chiar si acolo coada ar putea fi deja formata.

In functie de diametrul cauciucurilor, schimbarea variaza intre 60 si 180 de lei.

„Pentru Logan de exemplu scimbarea celor patru cauciucuri costa 70-90 de lei. Pentru masinile mai mari, SUV-uri si jeep-uri, costa intre 130 ti 150 de lei”, a spus, in exclusivitate pentru RomaniaTV.net, Habi Akhras, administrator la service-ul anvelopa-janta.ro.

In functie de vulcanizare, preturile pot fi si mai mici.

„La noi schimbatul cauciucurilor costa, in functie de diametru, intre 60 si 100 de lei”, a spus Nicu Paduraru, administratorul anvelope-roti.ro. Si pentru varianta mai scumpa si pentru cea mai ieftina, clientii beneficiaza in pretul platit de echilibrarea rotilor.

Preturi la cauciucuri noi

Vanzarile de cauciucuri de iarna sunt slabe.

„Vanzarile de cauciucuri de iarna sunt catre 0, pentru ca lumea are cauciucurile de anii trecuti si acum doar le schimba”, a precizat Habi Akhras.

Pe site-urile care comercializeaza cauciucuri de iarna preturile incep de la 144 de lei, cele pe 13, pretul avand TVA-ul inclus. Cauciucurile de iarna de 165/14 au un pret de incepere de la 145 de lei, potrivit anvelopewebshop.ro. In functie de marime, precum si de firma producatoare pretul cauciucurilor poate costa mult mai mult. Soferii care au jeep-uri, trebuie sa plateasca minim 133 de lei, pretul putand ajunge si la 933 de lei.

Preturi la anvelope de iarna second hand

Pe site-urile specializate in vanzari, exista sectiuni speciale pentru anvelope second hand, iar preturile incep de la 60 de lei, iar in functie de dimensiuni pot ajunge si la 550 de lei, dupa cum se poate vedea pe tocmai.ro.

Serviceurile recomanda ca odata montate pe masina anvelopele de iarna sa fie umflate cu azot. Folosirea azotului in cauciucuri este prezentata ca una fara dezavantaje de catre toti cei implicati in noua tehnologie.

Un posibil dezavantaj ar putea fi pentru unii pretul ceva mai mare. Printre avantajele amintite de specialisti se numara riscul scazut de explozie, consumul mai mic de carburant, o mai mare durata de viata a jantelor, precum si un confort sporit la sofat.

„Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura”, a explicat Nicu Paduraru. Pretul umflarii unui cauciuc cu azot variaza de la service la service, intre 5 si 9 lei.

Sursa: rtv.net













Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close