Un specialist dezvaluie cea mai importanta modalitate de tratament

In: Sanatate

Alimentatia sanatoasa este cea mai importanta modalitate de tratament, sustine nutritionistul Lygia Alexandrescu. Specialistul in nutritie atrage atentia asupra carentelor de minerale.

”Trebuie sa le dam mineralelor si dietei echilibrate in general o atentie deosebita pentru ca alimentatia sanatoasa este cea mai importanta modalitate de tratament, permitand mentinerea sau restabilirea unui echilibru nutritiv, care actioneaza in mod permanent, nu doar tranzitoriu si temporar”, spune Lygia Alexandrescu, conform Agerpres.


Potrivit specialistului, ca si la vitamine, si la minerale carenta se poate datora fie lipsei lor in cantitate suficienta in dieta, fie unor tulburari de utilizare sau de metabolism.

Ea a explicat ca tulburarile carentiale produse de fier sunt cele mai frecvente si apar in special in perioadele in care nevoile organismului sunt mult crescute: crestere, eforturi fizice, sarcina, alaptare. Carenta de fier duce la tulburari caracteristice — scadere a cantitatii de hemoglobina, anemii sau tulburari metabolice.

Alexandrescu a punctat ca in aceste cazuri dieta trebuie sa aduca alimente bogate in fier: ficat, rinichi, inima, muschi, galbenus de ou, stridii, fructe uscate, legume uscate, nuci, verdeturi (spanac, urzici, varza, patrunjel), iar doza zilnica recomandata de fier este de 12 mg.

Citeste si   ZECE beneficii ale semintelor de dovleac pe care trebuie sa le cunosti

Totodata, specialistul arata ca lipsa de calciu se manifesta prin hipocalcemie, care duce la decalcifierea sistemului osos si la tulburari ale sistemului neuromuscular. In acest sens se va impune un regim alimentar care sa fie bogat in alimente care aduc calciu utilizabil, dar care contin si ceilalti factori de nutritie cu rol in osteogeneza: fosfor, vitamina D, proteine. Calciul se gaseste in cantitate mare in branzeturi, lapte dulce, batut, iaurt, legume uscate, nuci, varza, conopida, portocale, patrunjel, etc. Doza zilnica recomandata de calciu este de 1 g.

Citeste si   Nu mai face greseala asta! Aruncam aproape tot ce e mai bun din telina! Proprietatile sunt uimitoare

In ceea ce priveste fosforul, Lygia Alexandrescu spune ca este un factor de nutritie cu actiune dinamica in metabolismul protidic, glucidic si lipidic si cu actiune plastica (intra in componenta sistemului nervos central si periferic).

In opinia specialistilor, deficitul acestui mineral poate produce tulburari nervoase, musculare si osoase, insa o dieta bogata in fosfor poate ameliora aceste tulburari. Alimentele bogate in fosfor sunt: galbenusul de ou, pestele, carnea, icrele, branzeturile, dar si legumele uscate, nucile, cerealele integrale, zarzavaturile si fructele proaspete. Doza zilnica recomandata de fosfor este de 1,2 — 1,5 g.

Citeste si   Opt super-alimente care au capacitatea de a vindeca multe dintre afectiunile cunoscute!

Lygia Alexandrescu arata ca iodul este factorul de nutritie necesar metabolismului general si functionarii glandei tiroide. El se afla in cantitati extrem de mici in alimentele uzuale, insa pestele, stridiile, crevetii, algele marine sunt bogate in iod.

Potrivit specialistilor, iodul organic din alimente nu se pierde in timpul gatirii. Exista si o serie de legume cu actiune antitiroidiana sau gusogena: conopida, broccoli, varza, iar doza zilnica recomandata de iod este de 150 — 200 U.I.













MAI TREBUIE SA CITESTI SI...

By: Ovidiu Cercel Tags: , ,
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Name Email Website Comment

REVINO IN TOP

Share Page

Close